vidkfløfmxmzmmz Skrevet 4. august 2023 Del Skrevet 4. august 2023 Må man gå 5 av 4+ og 5-. Vennen min fikk 4+I april og 5- i juni. Bli det 5 eller 4 for han. Han sier om det ikke blir 5 skal han klage siden begge er over 4. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. august 2023 Del Skrevet 4. august 2023 Hvis utgangspunktet er en sterk 4 (4+) og en svak 5 (5-) ville jeg tenkt at det var mest riktig å sette 4. Egentlig 4+, men man får ikke halve karakterer på vitnemålet. Innsats i timene kan også spille inn. Lenke til kommentar
vidkfløfmxmzmmz Skrevet 4. august 2023 Forfatter Del Skrevet 4. august 2023 (endret) 4 minutes ago, :utakt said: Hvis utgangspunktet er en sterk 4 (4+) og en svak 5 (5-) ville jeg tenkt at det var mest riktig å sette 4. Egentlig 4+, men man får ikke halve karakterer på vitnemålet. Innsats i timene kan også spille inn. Men telles ikke utvikling at han fikk 4+ I april mens 5- I juni. Disse karakterene er nærmere 5 enn 4. Det skjedde med meg før. Jeg vippet alltid opp. En svak fem er også fem Endret 4. august 2023 av vidkfløfmxmzmmz Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. august 2023 Del Skrevet 4. august 2023 vidkfløfmxmzmmz skrev (4 minutter siden): Men telles ikke utvikling at han fikk 4+ I april mens 5- I juni. Disse karakterene er nærmere 5 enn 4. Skjønner jo litt hva du mener, men 4+ er fortsatt en 4. En sterk 4, men en 4. Og en 5- er akkurat nok til å se 5-tallet. (vær glad læreren ikke brukte 4/5 og 5/4 ... vi hadde endeløse diskusjoner med lærerne om hvordan de brukte 4+, 4/5, 5/4 og 5- ...) Jeg er ikke lærer, men jeg ville tenkt at 4 var mest riktig. Det pleier å bli rettferdig til slutt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. august 2023 Del Skrevet 4. august 2023 Det skal bruke vanlege avrundingsreglar, men 4+ kan ikkje oversettast til 4,5. Hadde ein kunne gjort dette så ville 4+ og 5- begge betydd 4,5 som då skal rundast av opp til 5,0. Vitnemålskarakteren skal settast utifrå ei heilheitsvurdering, ikkje prøveresultata åleine. Når ein står på vippen så må ein vurdere kor godt vedkommande har oppfylt læremåla, som kan være korleis lærdommen har blitt brukt praktisk gjennom deltaking i klasserommet. 1 Lenke til kommentar
vidkfløfmxmzmmz Skrevet 4. august 2023 Forfatter Del Skrevet 4. august 2023 (endret) On 8/4/2023 at 3:04 PM, :utakt said: Skjønner jo litt hva du mener, men 4+ er fortsatt en 4. En sterk 4, men en 4. Og en 5- er akkurat nok til å se 5-tallet. (vær glad læreren ikke brukte 4/5 og 5/4 ... vi hadde endeløse diskusjoner med lærerne om hvordan de brukte 4+, 4/5, 5/4 og 5- ...) Jeg er ikke lærer, men jeg ville tenkt at 4 var mest riktig. Det pleier å bli rettferdig til slutt. Folk har forskjellige meininger om dette. Men 4+ er bedre enn en ren 4. Og 5- er en svak fem. Siden eleven fikk dem etter hverandre tror jeg at det er rettferdig å gi 5. Folk som får 4 er Folk som har bare 4 eller 3+ og 4 eller 5 og 3. Man han oppnådde karaktere som ser ut til å være bedre enn 4. Endret 7. august 2023 av vidkfløfmxmzmmz Lenke til kommentar
vidkfløfmxmzmmz Skrevet 4. august 2023 Forfatter Del Skrevet 4. august 2023 10 minutes ago, The Avatar said: Det skal bruke vanlege avrundingsreglar, men 4+ kan ikkje oversettast til 4,5. Hadde ein kunne gjort dette så ville 4+ og 5- begge betydd 4,5 som då skal rundast av opp til 5,0. Vitnemålskarakteren skal settast utifrå ei heilheitsvurdering, ikkje prøveresultata åleine. Når ein står på vippen så må ein vurdere kor godt vedkommande har oppfylt læremåla, som kan være korleis lærdommen har blitt brukt praktisk gjennom deltaking i klasserommet. Jeg tenker på samme måte som deg. Men 4+ kan jo være 4.5 og 5- kan jo være 4.8 eller noe sånt Lenke til kommentar
vidkfløfmxmzmmz Skrevet 7. august 2023 Forfatter Del Skrevet 7. august 2023 (endret) On 8/4/2023 at 3:10 PM, The Avatar said: Det skal bruke vanlege avrundingsreglar, men 4+ kan ikkje oversettast til 4,5. Hadde ein kunne gjort dette så ville 4+ og 5- begge betydd 4,5 som då skal rundast av opp til 5,0. Vitnemålskarakteren skal settast utifrå ei heilheitsvurdering, ikkje prøveresultata åleine. Når ein står på vippen så må ein vurdere kor godt vedkommande har oppfylt læremåla, som kan være korleis lærdommen har blitt brukt praktisk gjennom deltaking i klasserommet. I følge deg får han 5 Endret 7. august 2023 av vidkfløfmxmzmmz Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 vidkfløfmxmzmmz skrev (1 time siden): I følge deg får han 5 Berre om 4+ betyr minst 4,5 og ikkje 4,1-4,4, for då skalndet rundast av nedover. Hadde læraren meint at nøyaktig 4,5 var korrekt, så skulle karakteren blitt 5 på grunn av avrundingsreglane. Lenke til kommentar
vidkfløfmxmzmmz Skrevet 8. august 2023 Forfatter Del Skrevet 8. august 2023 16 minutes ago, The Avatar said: Berre om 4+ betyr minst 4,5 og ikkje 4,1-4,4, for då skalndet rundast av nedover. Hadde læraren meint at nøyaktig 4,5 var korrekt, så skulle karakteren blitt 5 på grunn av avrundingsreglane. Takk for svaret. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 Det kommer an på hvor nærme 4+ er en 5- og hvor nærme 5- er en 4+. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå