Gå til innhold

Ein utredning av ny heime-pc

Anbefalte innlegg

Hepp!

Lurte på å kjøpe vannkjøling til dette oppsettet da og daer vel asetek waterchill det enkleste tror jeg. Hvordan vil det passe inn i dette systemet her da ? Har noen prøvd vannkjøling i dette kabinettet? Hvordan passer chipsetkjøleren til dette hovedkortet ?. Ser at folk anbefaler å plassere radiator og vifte i front, men det er det i utgangspunkt bare plass til en 80mm vifte, hvordan fikser man det ? Og hvordan overvinner man den psykiske sperren til å tukle med dyre komponenter i maskinen sin :blush::dremel:

mvh nerd-light

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville uten tvil byttet tilbake til Hitachi diskene siden de er en god del kjappere enn Samsung sine og lyd/støynivået er det samme.

Siden du skal overklokke en god del så er vannkjøling virkelig noe å satse på, CPU'en din klarer lett 3.5-3.8GHz med vannkjøling.

Asetek Waterchill settene er ganske gode og de kommer godt ut i tester, settet er godt tilpasset slik at det minimaliserer risken for lekasje.

Settet er genialt enkelt å montere (noe "dremling" må til uansett for å montere radiator/vifte)!

Jeg har selv vannkjøling og jeg er kjempefornøyd med klokkeegenskapene og det lave støynivået.

Når du kjøper en kjempemaskin som dette bør du også kjøpe et skjermkort som matcher, gå for 9800Pro som er mye sprekere enn 9600XT.

Siden maskinen skal klokkes en del så ville jeg ha kjøpt enda kjappere minne, helst PC4000 el PC4400 minne hvis man skal klokke minnet synkront med CPU.

Får du råd så bør du kjøpe 1GB med raskt minne (selv om jeg ser at du vil vente med det).

Alt i alt så er dette et meget godt oppsett og jeg må bare ønske deg lykke til med klokkingen! :thumbup:

Endret av norrick
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hmmm, har no lagt dette oppsettet på hylla, fordi jeg har hørt rykter om at det kommer så store forandringer i år, at de vil bli vanskelig å oppgradere enkelte komponenter neste år. F.eks grafikkkort så man må skifte ganske ofte hvis man spiller mye, som jeg Tenker da på pci ekspress, nye brikkesett fra intel, ny prosessor med ny socket T? eller noe sånt. my formfaktor på hovedkortet osv btx?.Noe jeg har glemt ? Ganske radikalt generasjonsskifte innen pc-er synes jeg så da venter jeg til februar neste år, da har vel alle de nye teknologiene fått satt seg skikkelig tror jeg. Og da får jeg en pc som blir lettere å oppgradere. Eller hva mener dere om det ? I mellomtiden kjøper jeg meg en rimelig bærbar, Har sett på psdata sin tundra 1557P den ser ganske grei ut.

ok, dette var vel mine tanker om pc-kjøp på dette tidspunkt :)

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...