Gå til innhold

Leverandør for å fakturere strømforbruk til ladeløsning i boligselskap

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg sitter i styret i et boligselskap som har installert felles ladeløsning for ladbare kjøretøy. I utgangspunktet hadde styret planlagt å stå for fakturering til den enkelte bruker selv, men vi vurderer å sette dette ut til en leverandør da antallet ladestasjoner har øket.

Hvilke leverandører av slike tjenester finnes? Hvem bruker du/dere, og hva er fordeler/ulemper for styret og brukerne? Hva er kostnaden for brukerne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Trulss skrev (3 minutter siden):

Et tips er å bruke en ildsjel som takler fakturering og ellers har noe datakunnskaper. Styret trenger ikke involveres i særlig grad da det ofte er begrenset kunnskap.

Det er det vi gjør nå, og beregning og fordeling tar ikke mye tid. Problemet er selve faktureringen og oppfølging av at betalingen kommer inn. Vi kan ta dette via forretningsfører, men da blir det en ekstra kostnad som vi håper skal bli lavere ved å velge en leverandør som har spesialisert seg på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Thor. skrev (Akkurat nå):

Hvilke ladere bruker dere nå?

Tror ikke det er vesentlig for å finne en generisk leverandør for fakturering, men det er Zaptec Pro.

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (8 minutter siden):

Det er det vi gjør nå, og beregning og fordeling tar ikke mye tid. Problemet er selve faktureringen og oppfølging av at betalingen kommer inn. Vi kan ta dette via forretningsfører, men da blir det en ekstra kostnad som vi håper skal bli lavere ved å velge en leverandør som har spesialisert seg på dette.

Det finnes noen onlinetjenester som tilbyr det du etterspør, sendfaktura.no kan kanskje være noe slikt.

365charge er et selskap som fakturerer spesielt for bransjen. Jeg har hørt at flere ikke er spesielt fornøyd med måten rapportering og tilbakebetaling skjer. Manglende oversikt og kundestøtte til dette vet jeg har vært tema. Det finnes mange å velge mellom, men akkurat nå står det helt stille.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Slettet-fsaSP0zV said:

Vi kan ta dette via forretningsfører, men da blir det en ekstra kostnad som vi håper skal bli lavere ved å velge en leverandør som har spesialisert seg på dette.

For å vere heilt ærleg tviler eg sterkt. Det å kreve inn penger er ganske billig. Vil tippe levrandører av ladeløysinger vil bli dyrere, spesielt om dei skal overta eksisterande installasjon

Lenke til kommentar
barfoo skrev (37 minutter siden):

For å vere heilt ærleg tviler eg sterkt. Det å kreve inn penger er ganske billig. Vil tippe levrandører av ladeløysinger vil bli dyrere, spesielt om dei skal overta eksisterande installasjon

Forretningsførere har helt klart noen favoritter når det kommer til valg av leverandør. Det kan kanskje påvirke prisen hos forretningsfører om man velger en sømløs leverandør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
barfoo skrev (2 timer siden):

Det er ikke snakk om å overta installasjonen, men å laste ned månedlig laderapport fra produsentens skytjeneste og fakturere brukerne for det de har ladet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...