frowe Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Før jeg måtte oppsøke sosialkontoret hadde jeg jobbet i fire år og betalt 36% skatt. Jeg fikk sosialhjelp i 2 måneder. Nå er jeg i full jobb igjen, og betaler 36% skatt. Synes jeg har gjort meg fortjent til de 2 månedene jeg fikk, og jeg er ikke flau over å måtte benytte meg av det en gang til hvis jeg skulle komme i en lignende situasjon. Helt enig med deg der ja Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Før jeg måtte oppsøke sosialkontoret hadde jeg jobbet i fire år og betalt 36% skatt. Jeg fikk sosialhjelp i 2 måneder. Nå er jeg i full jobb igjen, og betaler 36% skatt. Synes jeg har gjort meg fortjent til de 2 månedene jeg fikk, og jeg er ikke flau over å måtte benytte meg av det en gang til hvis jeg skulle komme i en lignende situasjon. Helt enig med deg der ja Joda, jeg må jo slenge meg på her jeg også. Fullstendig enig, så klart. Det som provoserte meg i mitt tidligere innlegg er hvordan han jeg siterte åpenbart fremstilte trygdevesenet som et sted man kunne få "gratis penger" uten å løfte en finger, mer eller mindre, og at det er blodig urettferdig å gjøre ovenfor oss som betaler skatt, og ovenfor dem som faktisk trenger disse pengene. Dere tar poenget mitt, ikke sant? En ting er å benytte ting av nødvendighet, en annen ting er av grådighet. bfisk Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Ja, det er jeg helt og holdent enig i. Kjenner flere som ikke gidder å jobbe fordi det er så greit å gå på sosialen. Dette er friske og (tilsynelatende) oppegående mennesker. Det er viktig at sosialpengene går til de som har BEHOV. Alle andre må gjøre noe for å få dem. Her i kommunen har vi noe som heter Ungdommens Ressurssenter. Dette er et sted hvor unge må stille opp så lenge de skal motta sosialpenger. Her er det arbeidstrening. Et flott tiltak i mine øyne. Endret 14. januar 2004 av Swag Lenke til kommentar
kenny Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Levde fett på Aetat i hele sommer jeg, ikke noe problem med utbetalingene. I begynnelsen var jeg litt redd for at de skulle ringe og faktisk tilby meg jobb, men det gikk heldigvis over. Jepp, jeg er en slask Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) ---- Endret 14. januar 2004 av Swag Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Flere politisk ladede innspill og personhets vil medføre utestengning uten forvarsel. Anse dette som første og siste varsel. Hold dere til topic (som er om Aetat). Lenke til kommentar
frowe Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Levde fett på Aetat i hele sommer jeg, ikke noe problem med utbetalingene. I begynnelsen var jeg litt redd for at de skulle ringe og faktisk tilby meg jobb, men det gikk heldigvis over. Jepp, jeg er en slask må bare spørre deg, åssen går de ann å leve fett på aetat da?? er ikke allverden man får der eller da Lenke til kommentar
frowe Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Helt enig med deg der ja Joda, jeg må jo slenge meg på her jeg også. Fullstendig enig, så klart. Det som provoserte meg i mitt tidligere innlegg er hvordan han jeg siterte åpenbart fremstilte trygdevesenet som et sted man kunne få "gratis penger" uten å løfte en finger, mer eller mindre, og at det er blodig urettferdig å gjøre ovenfor oss som betaler skatt, og ovenfor dem som faktisk trenger disse pengene. Dere tar poenget mitt, ikke sant? En ting er å benytte ting av nødvendighet, en annen ting er av grådighet. bfisk ja enig med deg der, man skal jo ikke bare"dele"ut penger, hvis det finnes andre løsninger da, det er jeg enig i Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Det er umulig å leve fett på det man får fra Aetat for en som ikke har tjent veldig godt de siste årene. Særlig hvis man er i den situasjonen at man har leilighet, strøm og andre utgifter. Det vet jeg alt om. Endret 15. januar 2004 av Swag Lenke til kommentar
frowe Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Det er umulig å leve fett på det man får fra Aetat for en som ikke tjent veldig godt de siste årene. Særlig hvis man er i den situasjonen at man har leilighet, strøm og andre utgifter. Det vet jeg alt om. i know, netopp det jeg har, strøm, leilighet m.m Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det er umulig å leve fett på det man får fra Aetat for en som ikke har tjent veldig godt de siste årene. Særlig hvis man er i den situasjonen at man har leilighet, strøm og andre utgifter. Det vet jeg alt om. Med mindre man er en situasjon hvor man kan leie seg ut til kunstig høy timebetaling, og på den måten ikke overskrider antallet timer man kan arbeide uten å miste deler av dagpengene. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Ah, jesus da! Setter du ikke ting i perspektiv? Det å få utbetalt penger uten å gjøre en tilsvarende gjenytelse, vil si at noen andre må gjøre denne ytelsen med tilsvarende mindre godtgjørelse. Hva pokker skulle det bli av verden dersom alle var som deg? Dette er norges befolkings skattekroner du prater om! Det er en veldig liten andel av de som oppsøker sosialkontoret som gjør det fordi de ikke GIDDER å jobbe. De fleste oppsøker sosialkontoret fordi de ikke har tid til å jobbe, de får ikke jobb eller de tjener for lite på jobben til å kunne overleve. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Ser nå at jeg muligens har ført denne tråden offtopic, og dette beklager jeg på det sterkeste. Følte meg litt truffet av yummys advarsel, og tar dette til etterettning. Beklager! bfisk Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Er endel grums i systemet ja. F.eks. taper man masse på å jobbe litt, som igjen gjør at mange ikke tar småjobber utenom trygden. Burde vært omvendt. At man tjente litt ekstra på å jobbe, og dermed stimulere til jobbing. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Aetat er helt hårreisende. Jeg har aldri hørt om noen som har fått jobb der etter å ha meldt seg ledig. Faktum er at det eneste de har tid til å behandle sakene og utbetale ledighetstrygd. Hadde de hatt tid til å finne jobber til folk, så hadde de jo spart masse penger. Og de som er ledige og hever 66% lønn, kunne jo bli brukt til å løse mange oppgaver som staten ellers ikke har råd til. Vi snakker om tilnærmet gratis arbeidskraft for staten. De kunne tette hull i veien, måke snø, vaske sykehjem, rydde søppel, pusse opp skoler osv. Det finnes mange oppgaver man kan løse uten faglært arbeidskraft. Norge ass!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå