Barbeint Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Er det greit å gå uten sokker når man er på besøk, jeg bruker ikke sokker, går uten hele året. Klarer ikke den innestengte følelsen av sokker. Syns det ser mer naturlig ut barbeint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Barbeint skrev (6 minutter siden): Er det greit å gå uten sokker når man er på besøk, jeg bruker ikke sokker, går uten hele året. Klarer ikke den innestengte følelsen av sokker. Syns det ser mer naturlig ut barbeint. Om sommeren kan det være innenfor, forutsatt at føttene er velpleide og ikke stinker tåfis. Om vinteren blir det litt snodig med besøk av barbeinte. Fryser du ikke på beina ? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Hos meg hadde du ikke kommet inn døra. Vi har parkett på gulvene, og bruker stort sett sokker, men nå og da går vi selvfølgelig uten, før leggetid, om morgenen osv. Å gå rundt på andres fotsvette er ikke noe for oss, ei heller folk som drar med seg dritt utenfra fordi de går barbeint, så min oppfatning er at det er normal folkeskikk å ha på seg sokker når man er på besøk hos andre, så får man heller gjøre som man vil hjemme. 6 Lenke til kommentar
Barbeint Skrevet 30. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2023 Inspector skrev (36 minutter siden): Om sommeren kan det være innenfor, forutsatt at føttene er velpleide og ikke stinker tåfis. Om vinteren blir det litt snodig med besøk av barbeinte. Fryser du ikke på beina ? Nei fryser ikke Lenke til kommentar
Barbeint Skrevet 30. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2023 0laf skrev (34 minutter siden): Hos meg hadde du ikke kommet inn døra. Vi har parkett på gulvene, og bruker stort sett sokker, men nå og da går vi selvfølgelig uten, før leggetid, om morgenen osv. Å gå rundt på andres fotsvette er ikke noe for oss, ei heller folk som drar med seg dritt utenfra fordi de går barbeint, så min oppfatning er at det er normal folkeskikk å ha på seg sokker når man er på besøk hos andre, så får man heller gjøre som man vil hjemme. Hørtes sært ut 😂 Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Barbeint skrev (1 time siden): Klarer ikke den innestengte følelsen av sokker Her er jeg helt enig. jeg har ikke brukt sokker på 15 år nå. (utenom i begravelser, bryllup og konf) Krever folk at jeg skal ha på meg sokker når jeg er på besøk hos dem dropper jeg det bare. Enkelt og greit 2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Få på dere sokker! Er ikke kommet til Norge for at folk ikke skal gå med sokker. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Tenker at å gå på besøk utan sokkar blir litt som å gå på besøk med sko på, du må vanlegvis spørre om det er greit. Her er det enkelte unntak, på sommaren så høyrer det litt til at folk er barbeinte om du inviterer folk med shorts og t-skjorte, og har du invitert med kleskode så vil det også være normalt at besøket ditt har på seg finsko inne. Eit anna viktig moment er at relasjonen mellom gjest og husverten er veldig viktig. Eg hadde ikkje avvist nære vennar og familie uansett. Sokkar er også eit ganske så kurrant klesplagg å tilby den barbeinte gjesten din å låne. Ein anna variabel er kva besøket ditt skal gjere hos deg. Om du no på sommaren inviterer ein nabo til å gå barbeint gjennom huset ditt for å sitte saman på verandaen så blir det noko anna enn om gjesten sitt barbeint med føtene oppi sofaen. Lenke til kommentar
Medlem Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Om man ikke skal besøke nabohytta på sommerferie hvor barbeint er antrekket så ville jeg i alle andre situasjoner synes det var rart om noen kom uten noen ting på bena. Altså, hadde den personen aldri blitt invitert igjen i såfall. 1 Lenke til kommentar
Barbeint Skrevet 30. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2023 Eskove skrev (37 minutter siden): Her er jeg helt enig. jeg har ikke brukt sokker på 15 år nå. (utenom i begravelser, bryllup og konf) Krever folk at jeg skal ha på meg sokker når jeg er på besøk hos dem dropper jeg det bare. Enkelt og greit Samme her Lenke til kommentar
SuperKrokodille Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Bø! https://arstechnica.com/science/2023/05/drug-resistant-ringworm-reported-in-us-for-first-time-community-spread-likely/ Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 1. august 2023 Del Skrevet 1. august 2023 Barbeint skrev (På 30.7.2023 den 16.17): Er det greit å gå uten sokker når man er på besøk, jeg bruker ikke sokker, går uten hele året. Klarer ikke den innestengte følelsen av sokker. Syns det ser mer naturlig ut barbeint. Men du går vel med sko når du er ute eller? I min erfaring, å gå barbeint i sko er ikke bare ubehagelig men det gjør jo også føttene veldig klamme - og med det kommer tåfis og svette som de fleste nok ikke vil ha trampende inn i sitt hjem. Det eneste riktige er jo å si ifra på forhånd til de du skal på besøk til om det er greit, for å unngå den kleine konfrontasjonen der og da. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 1. august 2023 Del Skrevet 1. august 2023 0laf skrev (På 30.7.2023 den 16.28): Hos meg hadde du ikke kommet inn døra. Vi har parkett på gulvene, og bruker stort sett sokker, men nå og da går vi selvfølgelig uten, før leggetid, om morgenen osv. Å gå rundt på andres fotsvette er ikke noe for oss, ei heller folk som drar med seg dritt utenfra fordi de går barbeint, så min oppfatning er at det er normal folkeskikk å ha på seg sokker når man er på besøk hos andre, så får man heller gjøre som man vil hjemme. Og du tror liksom ikke det er fotsvette med sokker på? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 1. august 2023 Del Skrevet 1. august 2023 (endret) Dragonlove skrev (1 time siden): Og du tror liksom ikke det er fotsvette med sokker på? Helt sikkert, men det er i hvert fall bedre enn å ha besøkende som tråkker rundt barbeint i huset. Nei takk. Endret 1. august 2023 av 0laf Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 1. august 2023 Del Skrevet 1. august 2023 (endret) Hva med de som har gått med sandaler? Eller er vi kun gubber på 60 som bruker hvite sokker i sandaler? Folk får komme slik de er i mitt hus, og har fortsatt til gode å få folk over som skaper problemer (lukt, svette på gulv etc.) med å gå barbent. Endret 3. august 2023 av The Very End 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 1. august 2023 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg hater tær, kan så vidt akseptere kids som går uten sokker, til nød damer med vellpleide føtter om sommeren, gitt at de ikke kommer ut av Sure sko, da kan de heller ha kortsolker, ellers har jeg store problemer. Er det ikke 25 grader pluss og naturlig å komme i sandaler er det 100% no-go... Lenke til kommentar
Barbeint Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 (endret) AvgAug skrev (På 1.8.2023 den 15.48): Men du går vel med sko når du er ute eller? I min erfaring, å gå barbeint i sko er ikke bare ubehagelig men det gjør jo også føttene veldig klamme - og med det kommer tåfis og svette som de fleste nok ikke vil ha trampende inn i sitt hjem. Det eneste riktige er jo å si ifra på forhånd til de du skal på besøk til om det er greit, for å unngå den kleine konfrontasjonen der og da. Bruker sko uten sokker, blir mindre svett og klam uten sokker enn med sokker, husker ikke sist jeg hadde sokker på meg Endret 2. august 2023 av Barbeint Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Er vel kun hjemme hos meg selv, hos foreldrene mine og på hytta deres jeg går uten sokker. Men ofte føler jeg meg mer komfortabel med sokker. Hos andre som ikke er nær familie, så føler at det blir uhøflig å gå uten sokker. Evt ved familie sammenkomster som jul / nyttår etc så tar jeg bare med meg et par tøfler. Endret 2. august 2023 av Laserbeam Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Det er veldig individuelt. Nå på sommeren så pleier jeg nesten alltid å gå uten sokker hjemme, og når jeg er på besøk hos naboen i samme bygg så går jeg inn barbeint og har aldri fått noen kommentarer på det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. august 2023 Del Skrevet 3. august 2023 Barbeint skrev (På 30.7.2023 den 16.17): Er det greit å gå uten sokker når man er på besøk Jeg hadde antageligvis sluppet deg inn døren på sommeren, men synes det hadde vært veldig sært. Pleier du å legge føttene på bordet når du er borte også da eller? 🤣 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå