Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V70 2013 - Fikse bilen eller selge som den er?


Anbefalte innlegg

Hei,

trenger litt råd. Min Volvo V70 (ca. 160k km) som ble EU-godkjent i dag. 

Jeg skal mest sannsynlig bytte ut bilen neste år, kanskje allerede i år. 

Jeg har to problemer jeg kjenner til som må fikses:

- Bytte parkeringssensor (1000-2000,-)

- Bytte girkasse (ink arbeid ca 30 000,-)

Jeg tipper at bilen er verdt ca. 60-70k etter at problemene er fikset.

Jeg klarer ikke å anslå hva jeg skal selge den med problemene.

Noen som kan foreslå hvordan jeg vurderer dette?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hellblazer91 skrev (1 time siden):

Hei,

trenger litt råd. Min Volvo V70 (ca. 160k km) som ble EU-godkjent i dag. 

Jeg skal mest sannsynlig bytte ut bilen neste år, kanskje allerede i år. 

Jeg har to problemer jeg kjenner til som må fikses:

- Bytte parkeringssensor (1000-2000,-)

- Bytte girkasse (ink arbeid ca 30 000,-)

Jeg tipper at bilen er verdt ca. 60-70k etter at problemene er fikset.

Jeg klarer ikke å anslå hva jeg skal selge den med problemene.

Noen som kan foreslå hvordan jeg vurderer dette?

 

60-70.000 kr. minus 30.000 (girkasse) = 30-40.000 kroner.

Lenke til kommentar
hellblazer91 skrev (2 timer siden):

Jeg har to problemer jeg kjenner til som må fikses:

- Bytte parkeringssensor (1000-2000,-)

- Bytte girkasse (ink arbeid ca 30 000,-)

Dette høres mistenkelig billig ut. Dreier det seg om en brukt girkasse?

Hvorfor må girkassa byttes? Hva er feil med den?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (8 timer siden):

Dette høres mistenkelig billig ut. Dreier det seg om en brukt girkasse?

Hvorfor må girkassa byttes? Hva er feil med den?

Er ikke noe bilkyndig, men det var noe problem med ventil/ventilhus? De sjekket først om det var et elektronisk problem, om girkassen måtte "læres" opp igjen.  Det dreier seg om en brukt girkasse ja.

12 500,- for girkasse, til sammen litt over 30 000,- ink. arbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, de hadde tatt kontakt med Volvo selv for å forhøre seg om typiske feil med girkassa, det er vel kanskje derfor de konkluderte med dette. 

Symptom: Har en tendens til å hoppe over 2.giret ved oppgiring og nedgirimg. Medfører at jeg kjører i høy turtall lenge før det skifter.

Av og til så vil ikke den skifte i det hele tatt og da må jeg bremse helt ned. 

Lenke til kommentar

Er det forsøkt å skifte olje og filter på kassen. Dette kan tette seg. Hva er historikken på dette, er det noensinne skiftet på bilen? Man har også mulighet til å nullstille gearkassen så den lærer seg på nytt og kan tilpasse seg slitasje på clutcher.

Lenke til kommentar
kremt skrev (39 minutter siden):

Er det forsøkt å skifte olje og filter på kassen. Dette kan tette seg. Hva er historikken på dette, er det noensinne skiftet på bilen? Man har også mulighet til å nullstille gearkassen så den lærer seg på nytt og kan tilpasse seg slitasje på clutcher.

Hei,

ja filter og olje ble byttet tidligere i år. De har prøvd å "lære" den opp igjen uten forbedring.

De har forhørt videre med Volvo hva som bør være neste steg, og det var vel da de kom fram til at girkassa må skiftes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hellblazer91 skrev (På 29.7.2023 den 1.28):

Er ikke noe bilkyndig, men det var noe problem med ventil/ventilhus? De sjekket først om det var et elektronisk problem, om girkassen måtte "læres" opp igjen.  Det dreier seg om en brukt girkasse ja.

12 500,- for girkasse, til sammen litt over 30 000,- ink. arbeid.

Veivhus var på 2001 modellen om jeg ikke husker  feil hadde 2001 modell selv hvor jeg skiftet spjeldhus fabrikat  Magneti Marielli usikker på om det også  gjelder 2013 modellen 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...