Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Orginal Mitsubishi girolje vs Valvoline


Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd siden dette ikke dreier seg om olje til Honda.

Jeg synes det er merkelig at du opplevde problem ved bytte av atf.

Hvilken Mitsubishi modell var dette? Årsmodell og motorvariant er også interessant.
 

  

Musefella skrev (På 21.7.2023 den 1.35):

Jo er faktisk en stor fordel å bruke den originale oljen, brukte en valvoline hybrid atf på bilen min og etter det så begynte den å slurre/hoppe på turtallet mellom girene.

Dette ble bra igjen etter at jeg byttet til den originale oljen.

En meget meget dyr erfaring, først kjøpte jeg 13liter av valvoline oljene til 250kr literen. Altså neste 3500kr.

Deretter måtte jeg kjøpe den originale Mitsubishi oljen, og den ble kun solgt i 20l fat til absurde 6500 kr. Inkl 20% rabatt.

Jeg merket også at den originale oljen var nærmest tynn som vann, mens valvoline oljen hadde en betraktelig tykkere viskositet.

 

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
  • mobile999 endret tittelen til Orginal Mitsubishi girolje vs Valvoline
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (1 time siden):

Lager en ny tråd siden dette ikke dreier seg om olje til Honda.

Jeg synes det er merkelig at du opplevde problem ved bytte av atf.

Hvilken Mitsubishi modell var dette? Årsmodell og motorvariant er også interessant.
 

  

 

Mitsubishi skal innimellom ha noe annet en «vanlig» ATF på kassene. Feks Pajero skal ha ATF med SP-3. Men dette gjelder langt fra bare Mitsubishi. Veldig mange girkasser er veldig sære på olje så det er viktig at man ser hvilken spec oljen må oppfylle og at den ATF oljen man velger oppfyller den speccen. Man kan få samme problem på en Mercedes om man tar en random ATF olje fra hylla og fyller på.

https://www.ravenol.no/products/ravenol-mm-sp-iii-fluid-3

Edit: glemte å legge til at det ikke er så viktig å bruke oljen med bil produsenten sin logo på så lenge man oppfyller speccen bil produsenten har angitt at kassen skal ha. Akkurat samme gjelder på motor der mange tror at 0w30 er 0w30 og glemmer at det finst en masse ulike specs der også utover viskositet. 

Endret av minim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...