ilpostino Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 noen som vet om et enkelt script (helst i Perl/CGI men alternativt i PHP) som sjekker om en link er død? tanken er at kun 'levende' linker blir vist mens linker som viser seg å være døde blir skjult for de besøkende. har funnet ut ay funksjonen 'checkdnsrr' i php gjør noe av det jeg er ute etter, men ikke helt presist. (den sjekker DNS records for å validere en link mens jeg kun trenger å sjekke om en spesiel fil/site er oppe). sjekket på både Google, Hotscripts.com ogstardeveloper.com uten hell.... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Et slikt script vil da bruke lenge på å vise siden da evnt kan jo php brukes til å utføre en ping mot serveren for å se etter respons. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 nå vil jeg ikke akurat påstå at jeg harså veldig mye peiling på Perl, det er derfor jeg legger ut denne posten... jeg tenkte meg noe slikt (dette er sterkt forenklet): if (sjekker om siden er oppe) { vis link } Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 hm.. interessang ide.. jeg kunne tenke meg å lagt inn en timeout på 1000 millisec kanskje, og koblet opp HTTP og ventet på 200 fra server. men da blir det i verste fall 1 sekund per link, har du 10 linker kan det fort ta 10 sekunder for hele siden... Lenke til kommentar
Tassax Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Dess flere linker du vil teste, dess lengere tid vil det ta å laste siden. Tenk deg at du må gjøre 10 http - requests, eller ev. ping for hver side du skal vise. Spesielt om du får timeout.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 da ville det vært bedre å kjørt en cronjob (scheduled task) som hver time gikk gjennom linkene og sjekket dem. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 hva med funksjonen fsockopen i php - vil den kunne brukes til dette? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 hvordan du åpner httpforbindelsen er ikke så intressant. bare pass på at du legger inn en fornuftig timing så det ikke tar 23 år å få opp siden som skal sjekke linkene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 hvis jeg går for den kommandoen - finnes det noen måte å avgrense det hele på tidsmessig? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 vet ikke =) hør på phpforumet isåfall. jeg ville likevel anbefale en løsning basert på en cronjob i perl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå