Deechon Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 Jeg tenkte jeg skulle få bestilt meg et nytt sett med nøkler til leiligheten min. Men når jeg sjekker ut dette så ser jeg at de fleste krever dokumentasjon av skjøte for å lage nye nøkler. Hvor får jeg tak i skjøtet mitt? Jeg ser at det er mulig å bestille fra kartverket mot en avgift, er det eneste veien å gå? Lenke til kommentar
Alterego666 Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 Bytte nøkler OG låssylinder? Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 27. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2023 Nei, jeg skal bare ha et ekstra sett lagd. Men de vil ikke lage noen nye nøkler før de får bekreftet at det er jeg som eier leiligheten. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 Du kan spørre meglerhuset som ble brukt ved salget til deg, det kan hende de har det liggende i arkivet. Om de har lov å gi ut slikt utenom overføring vet jeg ikke. Ellers koster det ikke mye hos Kartverket, så jeg ville nok bare gjort det. Tror jeg betalte 150 kroner eller noe sånt forrige gang. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 (endret) Medlem i BATE? Bestill ny nøkkel fra deres hjemmeside. https://bate.no/for-deg/bestill-nokkel Endret 27. juli 2023 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
MK3 Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 (endret) Er dette til hjelp? Er vel eneste måten å få tak i det dersom du ikke har det selv. Bestille skjøte Endret 27. juli 2023 av MK3 Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 27. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2023 MK3 skrev (8 minutter siden): Er dette til hjelp? Er vel eneste måten å få tak i det dersom du ikke har det selv. Bestille skjøte Ja. Får nok bare bestille derfra. 172kr er jo ikke mye og da har jeg det når jeg trenger det. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 Deechon skrev (14 timer siden): Men når jeg sjekker ut dette så ser jeg at de fleste krever dokumentasjon av skjøte for å lage nye nøkler. Hva er greia her? Systemnøkler? 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Skal du på ferie til utlandet kan du kanskje få kopiert noen der. Lenke til kommentar
Foræder Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Det var strengt.. Jeg kopierte opp noen ekstranøkler til både leilighet og inngangsdøra til blokka uten spørsmål hos en trivelig kar på Tveita senter. Det var en systemnøkkel 😅 Endret 2. august 2023 av Foræder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå