Venerable Skrevet 26. juli 2023 Del Skrevet 26. juli 2023 I fjor skulle jeg kjøpe en SSD disk til den stasjonære PC-en. Endte opp med: WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 Heatsink - 1TB. Jeg kan ikke om alt dette nye opplegget. Men trodde jeg hadde sjekket at den ville passe med hovedkortet mitt, et gammelt Rog Strix Z370-F Gaming med: M.2 Socket 3 Type M (2242-2280) (Support SATA & PCIe 3.0 x 4 modes) Den får ikke utnyttet PCIe 4, men det er jo bedre enn min gamle HDD uansett. For å installere den må man skru av en plate som virker å allerede ha kjølepasta montert på. Sette i SSD "pinnen". Og så skal liksom platen på igjen. Men SSD-en jeg har kjøpt har jo allerede heatsink. Er det best å bare prøve uten platen? Tror dere det vil gå fint? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. juli 2023 Del Skrevet 26. juli 2023 Det beste er trolig å bruke den heatsink som er på SSD, og ikke den som hører til hovedkortet. 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 26. juli 2023 Del Skrevet 26. juli 2023 Bare å legge bort hovedkortet sin varmespreder hvis SSD kommer med egen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå