Sharpings Skrevet 25. juli 2023 Del Skrevet 25. juli 2023 Prøver å sette opp en ny iPad for moren min. Kommer så langt at jeg får beskjed om å logge inn på Apple ID. Dette passordet husker hun selvfølgelig ikke, så da bruker vi "glemt Passord" funksjonen med tekstmelding og kode. Alt er greit så langt. Men så: "Skriv inn den koden du bruker for å låse opp din gamle iPad." Hun bruker ikke noen kode. Så der kommer vi ikke videre. Noen som har et godt tips til hvordan jeg løser dette? Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 25. juli 2023 Del Skrevet 25. juli 2023 Gå på en pc og se om du kommer deg inn på konto siden til apple id`en https://appleid.apple.com/account/manage/section/devices Ta å fjern gamle ipaden fra kontoen under enheter så prøv å logge inn på enheten på nytt, sett opp to faktor mot tlf nr og hvis det ikke er satt Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 25. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2023 onkel_jon skrev (5 timer siden): Gå på en pc og se om du kommer deg inn på konto siden til apple id`en https://appleid.apple.com/account/manage/section/devices Ta å fjern gamle ipaden fra kontoen under enheter så prøv å logge inn på enheten på nytt, sett opp to faktor mot tlf nr og hvis det ikke er satt Klarer dessverre ikke å komme inn på den siden, så jeg får ikke fjernet den. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 25. juli 2023 Del Skrevet 25. juli 2023 Har du forsøkt å ringe Support? Mulig de kan sende en bekreftelseskode til enheten. Lenke til kommentar
TanzElectrik Skrevet 25. juli 2023 Del Skrevet 25. juli 2023 Sharpings skrev (5 timer siden): Noen som har et godt tips til hvordan jeg løser dette? Gi den tilbake til personen du stjal den fra. Hvis det faktisk er din så kan Apple hjelpe. 1 Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 26. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2023 TanzElectrik skrev (14 timer siden): Gi den tilbake til personen du stjal den fra. Hvis det faktisk er din så kan Apple hjelpe. Kan ikke du bare gi laptopen tilbake til mamma og gå på rommet ditt for å leke med Duplo? Voksne prøver å snakke sammen. 2 Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 26. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2023 (endret) Måtte sende en forespørsel til Apple om å resette passordet. Da får hun det på mail, som virker som den eneste muligheten her dessverre. Dessverre kan det ta flere dager, og vi skulle gjerne ha gjort dette igår. Synes dette "sikkerhetsfokuset" begynner å gå veldig utover brukeropplevelsen. Endret 26. juli 2023 av Sharpings 1 Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 26. juli 2023 Del Skrevet 26. juli 2023 12 hours ago, Sharpings said: Måtte sende en forespørsel til Apple om å resette passordet. Da får hun det på mail, som virker som den eneste muligheten her dessverre. Dessverre kan det ta flere dager, og vi skulle gjerne ha gjort dette igår. Synes dette "sikkerhetsfokuset" begynner å gå veldig utover brukeropplevelsen. Sånn fungerer Apple. Fordi Apple er Apple og best på sånne ting. Hjalp en venninne av kona mi. Tok noen timer, men det funket ved hjelp av Apple support. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå