Gå til innhold

En skammens dag for Israel


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Inspector skrev (6 minutter siden):

Den som er best i gang med å utrydde motparten er vel IDF…..

Ja, men jeg poengterte kun at de har et motiv for nettopp dette. Er du ikke enig da? De vil jo neppe risikere noen flere 7. oktober, evntuelt verre hvis de blir sterkere. Hva ville du gjort da, i IDF sine sko når trusselen ligger der?

Dette er ikke forsvar for IDF, de er brutale som F…. Jeg bare ønsker å sette ting i litt perspektiv her

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
bshagen skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg poengterte kun at de har et motiv for nettopp dette. Er du ikke enig da? De vil jo neppe risikere noen flere 7. oktober, evntuelt verre hvis de blir sterkere. Hva ville du gjort da, i IDF sine sko når trusselen ligger der?

Dette er ikke forsvar for IDF, de er brutale som F…. Jeg bare ønsker å sette ting i litt perspektiv her

Som jeg har skrevet tidligere; alle helligdommene i midt-østen burde vært omgjort til en grushaug. Da hadde det ikke vært noe mer å krangle om. På toppen av grushaugen burde det vært et minnesmerke over jøders og muslimers iboende fandenskap og dumskap……

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Inspector said:

Som jeg har skrevet tidligere; alle helligdommene i midt-østen burde vært omgjort til en grushaug. Da hadde det ikke vært noe mer å krangle om. På toppen av grushaugen burde det vært et minnesmerke over jøders og muslimers iboende fandenskap og dumskap……

Fantastisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 27.12.2023 den 10:00 PM):

Med dagens utvikling, vil motparten snart finne en metode for å realisere sin egen «10-gangen»
Til stor overraskelse for israelere med velutviklet selvrettferdighet, men for ingen andre…….

Jødeforfølgelse og muslimforfølgelse gjennom tidene har sine årsaker…….

Ville gjerne like å vite hva du mener er årsakene til jødeforfølgelsene som har blitt begått gjennom tidene…?

Vil veldig gjerne vite hva du mener.


 

Når det gjelder muslimforfølgelse har det vel først og fremst skjedd i 

1) Spania, som en del av reconquista, da arabiske og nordafrikanske kolonister (som vel å merke hadde levd i Spania i mange hundre år) ble kastet ut av landet; senmiddelalder og 1500-tall

2) Russland, under erobringen av tartarenes områder. Element av hevn også her, mongolenes herjinger i Russland et par hundre år før tatt i betraktning 

3) India, etter 1948, pågår vel for så vidt fortsatt, tviler vel dog på at å være hindu i Pakistan er spesielt kult, heller

4) Kina, som en del av den etniske rensingen de bedriver mot uigurene

Inspector skrev (23 timer siden):

Den som er best i gang med å utrydde motparten er vel IDF…..

«Man skal tilgi sine fiender…etter at de er hengt».

bshagen skrev (På 27.12.2023 den 10:12 PM):

I så tilfelle, så får Hamas det de vil - nemlig å utslette jødene. Rimelig motiverende for IDF å knuse de nå med andre ord? 

Jepp.

Å utslette sine fiender er den logiske og sinnsfriske tingen å gjøre. Særlig når nevnte fiende har vist til gangs at å myrde sivile er viktigere for dem enn å beskytte sine egne, med stor margin.

Hadde israelerne vært halvparten så gammeltestamentlige som uvitende mennesker påstår hadde de dedikert Gaza til herem for lengst.

Vel, da hadde det vært fred, i det minste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Inspector skrev (23 timer siden):

Som jeg har skrevet tidligere; alle helligdommene i midt-østen burde vært omgjort til en grushaug. Da hadde det ikke vært noe mer å krangle om. På toppen av grushaugen burde det vært et minnesmerke over jøders og muslimers iboende fandenskap og dumskap……

Iboende faenskap og dumskap?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Entern said:

Ville gjerne like å vite hva du mener er årsakene til jødeforfølgelsene som har blitt begått gjennom tidene…?

Vil veldig gjerne vite hva du mener.

https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther#Anti-Jewish_polemics_and_antisemitism:_1543–1544

Sikkert ikke eneste grunn.

I innledningen til Wikipedia-artikkelen:

Quote

In two of his later works, Luther expressed anti-Judaistic views, calling for the expulsion of Jews and the burning of synagogues.[10] In addition, these works also targeted Roman Catholics, Anabaptists, and nontrinitarian Christians.[11] Based upon his teachings, despite the fact that Luther did not advocate the murdering of Jews,[12][13][14] the prevailing view among historians is that his rhetoric contributed significantly to the development of antisemitism in Germany and of the Nazi Party.

 

Endret av trikola
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Entern skrev (21 timer siden):

Ville gjerne like å vite hva du mener er årsakene til jødeforfølgelsene som har blitt begått gjennom tidene…?

Vil veldig gjerne vite hva du mener.

Årsakene blir fremvist i midt-østen hver eneste dag.
Ekskluderende ift annerledestenkende, en middelaldersk holdning til blodhevn, en uintelligent tro på at et helt folk kan tvinges til knefall med maktovergrep og okkupasjon, en konflikteskalerende reaksjon fundert på fundamentalistisk tolkning av  egen religion, selvrettferdighet og blasfemi.

Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 7.8.2023 den 9:32 AM):

Hva vet du om palestinsk rettsvesen ? Sitter du i juryen som har dømt ?

Til info så hadde Norge dødsstraff under den tyske okkupasjonen. Frankrike henrettet tyske medløpere i stort antall , gjerne uten rettergang i den samme perioden.

Jøss, så du er altså villig til å forsvare Hamas' brutalitet mot egen befolkning? For dette er ikke de eneste som er henrettet. Hamas er særdeles brutale, og mange lider under styret deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 time siden):

Årsakene blir fremvist i midt-østen hver eneste dag.
Ekskluderende ift annerledestenkende, en middelaldersk holdning til blodhevn, en uintelligent tro på at et helt folk kan tvinges til knefall med maktovergrep og okkupasjon, en konflikteskalerende reaksjon fundert på fundamentalistisk tolkning av  egen religion, selvrettferdighet og blasfemi.

Rettferdiggjøring av jødeforfølgelser.

Når man tror man har lest alt.

Fy faen.

Endret av Entern
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Entern said:

Rettferdiggjøring av jødeforfølgelser.

Når man tror man har lest alt.

Fy faen.

Du spør ham om hva han tror er årsakene og han svarer saklig og nøytralt ved å ramse opp det han tror er årsakene.

Ingen av de vanlige antisemittisme svarene gis, som at de drepte Jesus, at de mener seg å være Guds folk eller at de er grådige.

Likevel forsøker du å stemple ham...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (2 minutter siden):

Du spør ham om hva han tror er årsakene og han svarer saklig og nøytralt ved å ramse opp det han tror er årsakene.

Ingen av de vanlige antisemittisme svarene gis, som at de drepte Jesus, at de mener seg å være Guds folk eller at de er grådige.

Likevel forsøker du å stemple ham...

 

Jeg forsøker ikke å stemple ham. Han stempler ham. Med sine egne ord!

Hva folk som mener det han skrev er «saklig og nøytralt» mener er IRRELEVANT.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Markiii skrev (2 timer siden):

Jøss, så du er altså villig til å forsvare Hamas' brutalitet mot egen befolkning? For dette er ikke de eneste som er henrettet. Hamas er særdeles brutale, og mange lider under styret deres.

Jeg forsvarer ingen av partene.
Jeg anklager derimot begge parter for å legitimere egne overgrep med dårlige historier……

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Entern skrev (1 time siden):

Rettferdiggjøring av jødeforfølgelser.

Når man tror man har lest alt.

Fy faen.

Oppfordrer deg til å lese mitt innlegg onsdag kl 2200 en gang til.

Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 25.7.2023 den 9:46 AM):

Tenk at Israel med sitt nasjonale traume om Holocaust beveger seg i retning av Hitler-tysklands tankegods.
Et traume som Israel paradoksalt nok har høstet store fordeler av etter 2ww.
Denne sympatien og støtten fordamper nå som dugg for solen.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/4oKAdg/regjeringen-trumfet-gjennom-omstridt-lov-veldig-trist-dag-for-israel

Ved å vingeklippe Høyesterett beveger man seg bort fra demokratiets grunnpilarer hvor domstolenes uavhengighet er udiskutabel.

Men sånn går det når altfor mye makt samles hos altfor få mennesker over altfor lang tid…

Bra emne. Disse folkene har jeg null sympati med. 

Dagens oppslag i VG https://www.vg.no/nyheter/i/gEq8w9/israelske-tiktok-vidoer-fra-gaza-vekker-avsky provoserte noe helt sinnsykt. Hva feiler disse menneskene? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Entern skrev (1 minutt siden):

Har jeg 0 - null - interesse av. Du har gjort ditt syn klart.

Null interesse for selvransakelser og fremtidige løsninger ?  
Er det bedre med kompromissløs krig og null forsoning ? Det har vært forsøkt i mange generasjoner nå……

Lenke til kommentar
Inspector skrev (4 minutter siden):

Null interesse for selvransakelser og fremtidige løsninger ?  
Er det bedre med kompromissløs krig og null forsoning ? Det har vært forsøkt i mange generasjoner nå……

Kompromissløs krig har ikke vært forsøkt, nei. Selv  blir det ikke forsøkt; ikke virkelig kompromissløst.

Og det du skrev har ingenting med selvransakelse og kompromiss å gjøre. Du skrev:

Inspector skrev (2 timer siden):

Årsakene blir fremvist i midt-østen hver eneste dag.
Ekskluderende ift annerledestenkende, en middelaldersk holdning til blodhevn, en uintelligent tro på at et helt folk kan tvinges til knefall med maktovergrep og okkupasjon, en konflikteskalerende reaksjon fundert på fundamentalistisk tolkning av  egen religion, selvrettferdighet og blasfemi.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Entern skrev (8 minutter siden):

Kompromissløs krig har ikke vært forsøkt, nei. Selv  blir det ikke forsøkt; ikke virkelig kompromissløst.

Og det du skrev har ingenting med selvransakelse og kompromiss å gjøre. Du skrev:

 

Og det jeg skrev passer på begge parter.

Midt-østen graver sin egen grav ved å fortsette som i dag.

Israel har som eneste fungerende landet i regionen et ekstra stort ansvar for å skape fred. Det gjør de ikke i dag…….

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...