Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen kjører ikke mer enn 200km /t


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklagelig nok beholder ikke motorer sin topp effekt veldig lenge, spesielt ikke etter 13 år. Kokset innsug, halvtett DPF, turboslark og dårligere stempelringer er vanlig aldring av en dieselmotor.

Jeg antar at du har en 2.0 TDI siden den har omtrent 200 i toppfart og er en veldig vanlig konfigurasjon i Norge.

Lenke til kommentar

TS bør besvare Habla Møberg (ikke lært meg hvordan kreditere med lenke). 

For kjørte TS alene med tom bil eller ikke er viktig spørsmål. Forøvrig gjelder det andre som som nevnt, lufttrykk i dekk, motvind mm.

Min undring er om å kjøre bilen maks over en periode er positivt for å "blåse motoren ren"?? Et begrep jeg er vant til fra 90-tallet og gjelder vel like mye (eller mer) nå med EGR osv..? 🤔 

 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
On 7/27/2023 at 9:04 PM, plankeby said:

Min undring er om å kjøre bilen maks over en periode er positivt for å "blåse motoren ren"?? Et begrep jeg er vant til fra 90-tallet og gjelder vel like mye (eller mer) nå med EGR osv..? 🤔 

 

 

Før i tiden var det ikke uvanlig at det stod havarerte norske biler et par timer sør for Kiel, å ta en daukjørt bil og endre så fullstendig på kjørestil fra en tur til en annen er nok ikke bare heldig. Jeg har dog liten erfaring med det siden mine biler aldri har vært daukjørt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...