Gå til innhold

høy fsb = ingen windowspartisjon

Peder82

Anbefalte innlegg

Hvis jeg overklokker min barton 2500 med høy fsb mister jeg den partisjonen jeg prøver å starte fra :wow: , dette gjelder både win xp og win 2k. Den blir umulig å nå, å må formateres før den kan brukes igjen. Hvis jeg har to partisjoner å starte opp fra, og bare starter opp fra den ene overklokket, blir den slettet, mens jeg kan bruke den andre hvis jeg klokker ned igjen før jeg prøver å starte fra den andre. Jeg har abit kt400 chipet hovedkort. westerd digital 120Gb + 80 Gb Ibm deskstar. Jeg har også et sapphire 9800np som jeg synes yter dårligere enn det burde. ca 4000 i 3dmark03. Det har "hynx" 2,8 minne tror jeg. Noen som har vært borti noe sånt her før? hvis det behøves noe mer innformasjon, bare spørr! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg overklokker min barton 2500 med høy fsb mister jeg den partisjonen jeg prøver å starte fra :wow: , dette gjelder både win xp og win 2k. Den blir umulig å nå, å må formateres før den kan brukes igjen. Hvis jeg har to partisjoner å starte opp fra, og bare starter opp fra den ene overklokket, blir den slettet, mens jeg kan bruke den andre hvis jeg klokker ned igjen før jeg prøver å starte fra den andre. Jeg har abit kt400 chipet hovedkort. westerd digital 120Gb + 80 Gb Ibm deskstar. Jeg har også et sapphire 9800np som jeg synes yter dårligere enn det burde. ca 4000 i 3dmark03. Det har "hynx" 2,8 minne tror jeg. Noen som har vært borti noe sånt her før? hvis det behøves noe mer innformasjon, bare spørr! :dontgetit:

Et tips LÅS PCI hastigheten, er mange som får det problemet der ved at PCI hastigheten blir for høy. Test det, og så clokk igjen, skal funke da

Lenke til kommentar
Et tips LÅS PCI hastigheten, er mange som får det problemet der ved at PCI hastigheten blir for høy. Test det, og så clokk igjen, skal funke da

Via KT400 har ikke støtte for låsing av PCI/AGP.

Til trådstarter : Problemet er her at siden hovedkortet ditt ikke har egen klokkegenerator til PCI/AGP-bus'ene, vil du overklokke HELE maskinen din, når du justerer opp FSB. Harddiskene vil også bli presset til å jobbe raskere enn det de klarer ... med tap av data som resultat.

Med det hovedkortet du har, så går det rett og slett ikke ann å klokke så mye som du ønsker. Skal du klokke lengere, må du bytte hk. Et nFORCE2-basert hovedkort har som regel støtte for låsing av PCI/AGP. Dette betyr at PCI-frekvensen holdes på 33Mhz som den skal være, mens AGP får 66Mhz. Hva du stiller FSB til, blir uavhengig av disse to frekvensene.

Lenke til kommentar
Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

Er dette hovedkortet bare med en billigversjon av nForce2? ser at det er spp, men finner ikke noe mer ut av det.?! :ermm:

Dette er absolutt ikke en billigversjon, nei. Skal du overklokke så er det omtrent det beste man får tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...