Fridtjof Skrevet 24. juli 2023 Del Skrevet 24. juli 2023 Hei, kort forklart så har jeg en tabell med oversikt over innbetalinger per spesifikke dato og en annen tabell med forskjellige terminer. Jeg ønsker å få oversikt over hva som er innbetalt i løpet av de forskjellige terminene. Jeg bruker Xoppslag, men det fungerer ikke slik jeg trodde det skulle fungere (se eksempel: Eksempel Xoppslag.xlsx). Problemet er at kun to av innbetalingene vises. Er det noen her som kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg gjør galt? På forhånd takk! Lenke til kommentar
rv87 Skrevet 24. juli 2023 Del Skrevet 24. juli 2023 (endret) Hei, XOPPSLAG kan bare returnere 1 verdi og du vil muligens ha innbetalinger fra flere datoer som vil høre under samme termin. Fra eksempelet du har lagt inn ser det ut som du bruker norske formler med komma seperator, så da skal følgende formel inn i celle F3 som du etterpå kan kopiere ned til enden av listen: =SUMMER(HVIS(($B$3:$B$26<=E3)*($B$3:$B$26>HVIS(ERTALL(E2),E2,0)),$C$3:$C$26,0)) Endret 25. juli 2023 av rv87 Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg forutsetter at du har en ny versjon av Excel. Funksjonen du er ute etter er =FILTER (=FILTRER på norsk). Med denne kan du returnere alle verdier for kun en gitt termin. Hvis du for eksempel ønsker summen for en termin, kan du bruke =SUM(FILTER( ... )) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå