DjSlayer Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 Snikpellik skrev (5 timer siden): Ja, Norge er vel og blant landene i verden med høyest andel klimafornektere, Ikke klimafornektere, men skeptiske til at klimaforandringene er menneskeskapte eller andelen av påvirkningen av klimaendringene er menneskets feil. 1 Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 7 minutes ago, DjSlayer said: Ikke klimafornektere, men skeptiske til at klimaforandringene er menneskeskapte eller andelen av påvirkningen av klimaendringene er menneskets feil. en aldri så liten forsmak kan vel tilskrives The Dust Bowl på andre siden av atlanteren tilbake på 1930 tallet, da jordbruket ble kjørt så hardt at at det ble ett eget fenomen. Quote The Dust Bowl was the result of a period of severe dust storms that greatly damaged the ecology and agriculture of the American and Canadian prairies during the 1930s. The phenomenon was caused by a combination of natural factors (severe drought) and man-made factors: a failure to apply dryland farming methods to prevent wind erosion, most notably the destruction of the natural topsoil by settlers in the region.[1][2] The drought came in three waves: 1934, 1936, and 1939–1940, but some regions of the High Plains experienced drought conditions for as long as eight years.[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Dust_Bowl 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 germanwhip skrev (9 minutter siden): en aldri så liten forsmak kan vel tilskrives The Dust Bowl på andre siden av atlanteren tilbake på 1930 tallet, da jordbruket ble kjørt så hardt at at det ble ett eget fenomen. https://en.wikipedia.org/wiki/Dust_Bowl Jeg forstår ikke relevansen. Jeg ytret ikke mitt ståsted, bare kom med en observesasjon i forhold til hvordan folk tenker. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 Tronhjem skrev (7 timer siden): Jeg tror svaret er vår sterke avhengighet av olje- og gassinntektene. Absolutt, Norge er ute å kjøre uten det. I tillegg, så tror jeg rett og slett at siden vi ikke merker noe til klimaforandringene i særlig grad, så kan det heller ikke være så innmari alvorlig. Den vanligste spøken i alle landets pauserom, er vel "merker ikkeno til den globale oppvarmingen jeg ass" når det er minus 24 grader på vinteren. Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 Jeg vet ikke om denne er blitt delt her i tråden enda, YT slår til med anbefalingene igjen. Fantastisk på så mange måter, ingen vandalisme eller liv som ble satt i fare. 👍 Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 56 minutes ago, Nasjonalisten said: Jeg vet ikke om denne er blitt delt her i tråden enda, YT slår til med anbefalingene igjen. Fantastisk på så mange måter, ingen vandalisme eller liv som ble satt i fare. 👍 Personlig skjønner jeg ikke hva Just Stop Oil vil. Det virker som at de prøver å være mest mulig drittsekk for å fremme saken sin, som i retur skader saken sin. Hva hjelper det å kaste tomatsuppe på malerier laget lenge før oljeindustrien opplevde gullalderen sin? Kast heller blomkålsuppe på nærmeste Porshe-butikk. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. juli 2023 Del Skrevet 28. juli 2023 germanwhip skrev (4 minutter siden): Hva hjelper det å kaste tomatsuppe på malerier laget lenge før oljeindustrien opplevde gullalderen sin? Kast heller blomkålsuppe på nærmeste Porshe-butikk. Jeg forstår budskapet som at vi tar bedre vare på materielle ting enn planeten vår, og at det er krise hvis noen ødelegger en kulturskatt, men helt ok at klimaet raseres. Jeg forstår allikevel ikke metoden. Det må da være mye bedre å demonstrere slik Greta startet, det er vanvittig hva slags oppmerksomhet hun har fått, og hvor mange hun har fått med seg av den oppvoksende generasjonen ved måten hun gjorde det på, og så syns jeg det har falmet ganske greit etter at hun begynte med sivil ulydighet. Massedemonstrasjoner med fortvilet og gråtende barn og unge, som oppriktig er bekymret for fremtiden gjør et mye større inntrykk på meg, enn folk som bare saboterer kulturskatter, sportsarrangementer, eller blokkerer trafikk. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juli 2023 Del Skrevet 29. juli 2023 (endret) germanwhip skrev (6 timer siden): Personlig skjønner jeg ikke hva Just Stop Oil vil. Det virker som at de prøver å være mest mulig drittsekk for å fremme saken sin, som i retur skader saken sin. Hva hjelper det å kaste tomatsuppe på malerier laget lenge før oljeindustrien opplevde gullalderen sin? Kast heller blomkålsuppe på nærmeste Porshe-butikk. Noen mennesker brenner så sterkt for en sak, at de må ty til sivil ulydighet for å fremme den. Andre mennesker brenner så sterkt for sivil ulydighet at de må finne en politisk korrekt sak for å legitimere den. Bare si du gjorde det for klimaet, så kan ingen kritisere deg. Alle er livredd for å bli kalt klimaskeptiker. Endret 29. juli 2023 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 29. juli 2023 Del Skrevet 29. juli 2023 (endret) 2 hours ago, Mannen med ljåen said: Noen mennesker brenner så sterkt for en sak, at de må ty til sivil ulydighet for å fremme den. Andre mennesker brenner så sterkt for sivil ulydighet at de må finne en politisk korrekt sak for å legitimere den. Bare si du gjorde det for klimaet, så kan ingen kritisere deg. Alle er livredd for å bli kalt klimaskeptiker. Avsnitt to hadde vært riktig om du snakker om anarkister og tilsvarende som kun ønsker bråk. De har lite til ingenting med politisk korrekthet å gjøre, snarere tvert imot - ofte er det opprør mot det etablerte og aksepterte. Avsnitt tre er en selvmotsigelse. Bare se tråden og andre steder, folk har lite problemer med å kritisere disse aktivitetene eller hvorvidt det er klimaendringer. Ellers bør folk som mener alt relatert til klimasaker er tull og politisk korrekthet gå litt i seg selv - kan det være at problemet ligger litt i dere selv istedenfor at majoriteten er idioter? Endret 29. juli 2023 av The Very End 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå