Gå til innhold

Noen med erfaringer med "Safedrive"?


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Myriad skrev (11 timer siden):

Noen som har sammenlignet denne med appen "Safer Traffic"?

Safer Traffic – Få varsling om pågående kontroller, fotobokser og hindringer i veibanen

Ser ikke helt poenget med å kjøpe en dings når all funksjonalitet som behøves allerede ligger inni enheten jeg har med meg overalt.

Er det noe tall på hvor mange som faktisk bruker denne appen? Er litt skeptisk til å betale 99kr/mnd hvis kontrollene uansett ikke blir meldt inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (16 timer siden):

Får man ikke varsel om kontroll da? 😏

Når de sitter i skogkanten kledd i camo, med camo-duk over seg, og kikkerten i henda, så nei det er slett ikke sikkert at du blir varslet. Eller når de kjører i sivilbil bak deg f.eks.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Hanhijnn skrev (34 minutter siden):

Når de sitter i skogkanten kledd i camo, med camo-duk over seg, og kikkerten i henda, så nei det er slett ikke sikkert at du blir varslet. Eller når de kjører i sivilbil bak deg f.eks.

Husk at Safedrive også baserer seg på mer enn bare tilbakemeldinger fra brukere via enheten. 

For ellers hadde det jo vært ytterst små sjanser for at en kontroll på en liten lokal vei i Finnmark hadde blitt varslet. Hva er oddsen for at de tre bilene som passerer der i døgnet har en Safedrive liksom. 

Sitat:

Sitat

GPS RADAR henter informasjon om kontroller fra alle tilgjengelige kilder; sosiale medier, sms-tjenester, apper og egne brukere. Vi har døgnbemannet call-senter som kontrollerer og kvalitetssikrer alle varslinger før disse sendes ut til enhetene.

 

Endret av Bjerknez
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, Hansien said:

Jeg har aldri blitt bøtelagt for at telefonen min henger på dashbordet og fungere som GPS, blant annet, så dette tror jeg ikke vil bli et problem. 

Å sitte og fikle med telefonen under kjøring er en helt annen sak.

Kan sitte på møte om man vil mens man kjører, så lenge man ikke fikler med den.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Bjerknez said:

Leste du hele posten min?

Hm, Jeg leste hele posten din, men ikke sitatene siden jeg antok det var siterte andre brukere.
Jeg lurer jo fortsatt på hva eksakt disse andre kildene egentlig er: apper sms tjenester, sosiale media er veldig generiske og intetsigende, og er de egentlig anneledes enn brukerrapporter. (antar politiet ikke har noen live tracking av sivilbiler på nettsidene sine)

Endret av sverreb
Lenke til kommentar
sverreb skrev (4 minutter siden):

Hm, Jeg leste hele posten din, men ikke sitatene siden jeg antok det var siterte andre brukere.
Jeg lurer jo fortsatt på hva eksakt disse andre kildene egentlig er: apper sms tjenester, sosiale media er veldig generiske og intetsigende, og er de egentlig anneledes enn brukerrapporter. (antar politiet ikke har noen live tracking av sivilbiler på nettsidene sine)

Det vet jeg ikke, men det var det jeg fant på hjemmesidene dems. Det sitter også i følge dem selv noen å verifiserer dataene kontinuerlig. Noe slik informasjon finner jeg dog ikke fra dem som leverer disse appene. Uten at jeg har lest alt om dem. 

Ingen slike tjenester er trolig uansett ikke perfekte, men jeg har vertfall blitt reddet minst en gang mot fartskontroller og trolig spart inn det jeg betalte for enheten med god margin. 

Den varsler også farer/hindringer i veien. Noe som er spesielt nyttig for oss som kjlrer MC. Det ble varselt en hindring i Rakkestad og da kjørte jeg penere når jeg nærmet meg stedet varselet ble varslet. Der var det sølt noe pukk/stein ut i veibanen og nesten midt i en sving. Andre ganger kan det være mindre ting som feks. Kvister som har blåst av henger etc. 

Alt i alt en nyttig dings synes jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...