gmcch Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Myriad skrev (11 timer siden): Noen som har sammenlignet denne med appen "Safer Traffic"? Safer Traffic – Få varsling om pågående kontroller, fotobokser og hindringer i veibanen Ser ikke helt poenget med å kjøpe en dings når all funksjonalitet som behøves allerede ligger inni enheten jeg har med meg overalt. Er det noe tall på hvor mange som faktisk bruker denne appen? Er litt skeptisk til å betale 99kr/mnd hvis kontrollene uansett ikke blir meldt inn. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Bjerknez skrev (16 timer siden): Får man ikke varsel om kontroll da? 😏 Når de sitter i skogkanten kledd i camo, med camo-duk over seg, og kikkerten i henda, så nei det er slett ikke sikkert at du blir varslet. Eller når de kjører i sivilbil bak deg f.eks. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. juli Forfatter Del Skrevet 9. juli (endret) Hanhijnn skrev (34 minutter siden): Når de sitter i skogkanten kledd i camo, med camo-duk over seg, og kikkerten i henda, så nei det er slett ikke sikkert at du blir varslet. Eller når de kjører i sivilbil bak deg f.eks. Husk at Safedrive også baserer seg på mer enn bare tilbakemeldinger fra brukere via enheten. For ellers hadde det jo vært ytterst små sjanser for at en kontroll på en liten lokal vei i Finnmark hadde blitt varslet. Hva er oddsen for at de tre bilene som passerer der i døgnet har en Safedrive liksom. Sitat: Sitat GPS RADAR henter informasjon om kontroller fra alle tilgjengelige kilder; sosiale medier, sms-tjenester, apper og egne brukere. Vi har døgnbemannet call-senter som kontrollerer og kvalitetssikrer alle varslinger før disse sendes ut til enhetene. Endret 9. juli av Bjerknez 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli 20 hours ago, Hansien said: Jeg har aldri blitt bøtelagt for at telefonen min henger på dashbordet og fungere som GPS, blant annet, så dette tror jeg ikke vil bli et problem. Å sitte og fikle med telefonen under kjøring er en helt annen sak. Kan sitte på møte om man vil mens man kjører, så lenge man ikke fikler med den. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli 6 hours ago, Bjerknez said: Husk at Safedrive også baserer seg på mer enn bare tilbakemeldinger fra brukere via enheten. Hva er de andre datakildene deres? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. juli Forfatter Del Skrevet 9. juli sverreb skrev (Akkurat nå): Hva er de andre datakildene deres? Leste du hele posten min? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli (endret) 2 hours ago, Bjerknez said: Leste du hele posten min? Hm, Jeg leste hele posten din, men ikke sitatene siden jeg antok det var siterte andre brukere. Jeg lurer jo fortsatt på hva eksakt disse andre kildene egentlig er: apper sms tjenester, sosiale media er veldig generiske og intetsigende, og er de egentlig anneledes enn brukerrapporter. (antar politiet ikke har noen live tracking av sivilbiler på nettsidene sine) Endret 9. juli av sverreb Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. juli Forfatter Del Skrevet 9. juli sverreb skrev (4 minutter siden): Hm, Jeg leste hele posten din, men ikke sitatene siden jeg antok det var siterte andre brukere. Jeg lurer jo fortsatt på hva eksakt disse andre kildene egentlig er: apper sms tjenester, sosiale media er veldig generiske og intetsigende, og er de egentlig anneledes enn brukerrapporter. (antar politiet ikke har noen live tracking av sivilbiler på nettsidene sine) Det vet jeg ikke, men det var det jeg fant på hjemmesidene dems. Det sitter også i følge dem selv noen å verifiserer dataene kontinuerlig. Noe slik informasjon finner jeg dog ikke fra dem som leverer disse appene. Uten at jeg har lest alt om dem. Ingen slike tjenester er trolig uansett ikke perfekte, men jeg har vertfall blitt reddet minst en gang mot fartskontroller og trolig spart inn det jeg betalte for enheten med god margin. Den varsler også farer/hindringer i veien. Noe som er spesielt nyttig for oss som kjlrer MC. Det ble varselt en hindring i Rakkestad og da kjørte jeg penere når jeg nærmet meg stedet varselet ble varslet. Der var det sølt noe pukk/stein ut i veibanen og nesten midt i en sving. Andre ganger kan det være mindre ting som feks. Kvister som har blåst av henger etc. Alt i alt en nyttig dings synes jeg. 1 Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 20. september Del Skrevet 20. september Hansien skrev (På 24.7.2023 den 5:48 PM): Er du av den typen som hele tiden ligger langt over fartsgrensen og stadig får bøter er nok dette noe som er for deg. Derimot greier du å kjøre etter forholdene og ha hastigheten din litt i bakhodet så bør totale bøter ligge langt under 200,- pr måned i løpet av livet ditt. Resterende løses av å kjøre etter forhold og sikt. 110 i 90 er ikke å kjøre etter forholdene? 😂 Våkn opp a..... Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. september Del Skrevet 20. september Yippee007 skrev (16 minutter siden): 110 i 90 er ikke å kjøre etter forholdene? 😂 Våkn opp a..... Tror det heller er du som skal ta deg en kopp kaffe og våkne, også leser du innlegget en gang til. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. september Forfatter Del Skrevet 20. september Yippee007 skrev (7 timer siden): 110 i 90 er ikke å kjøre etter forholdene? 😂 Våkn opp a..... Å kjøre etter lover og regler betyr at 90km/t i en 90-sone er maks tillatte hastighet. Å kjøre etter forholdene er helt noe annet. Det er grunnen til at politiet i de fleste tillfeller ikke stopper en som ligger i 110km/t i 90-sone hvis "forholdene" tillsier at det er forsvarlig. Politiet selv ligger langt over fartsgrensen på feks. motorvei selv om dem ikke er i utrykning. Det vil si at man fint kan kjøre fortere enn fartsgrensen og fortsatt kjøre etter forholdene, men man kan fortsatt få bot hvis man treffer en laserkontroll. Det er fordi man har brutt hastighetsgrensen. Derfor holder politiet som oftest kontroll på steder som er utsatt for mange ulykker, villmannskjøring og annet tror jeg. Å kjøre etter forholdene betyr selvsagt også den andre veien. Er det slapseføre så ligger man ikke i 90km/t i en 90-sone nødvendigvis hvis føret er ille. Er det bare snakk om litt våt vei og føreren kjører i 50 km/t kan man fortsatt risikere å få bot da politiet også kan bøtelegge sinker i trafikken, selv om dette er mer uvanlig. Fartsgrensen på diverse strekninger er nok satt ut fra en rekke kritterier samt lagt til en del marginer i forhold til en rekke data. Det kan være feks. den gjennomsnittlige reaksjonsevnen på dem som kjører, reduksjon av syn, sikkerheten på bilene, bredden på veien og sikkert en drøss andre data som vegvesenet sitter på. Som motorsyklist så handler alt i trafikken seg om kontraster. Hvis all trafikk holder samme hastighet og hastigheten føles riktig for alle så er alt fryd og glede. Hvis en kjører for fort eller for sagte så får de resterende trafikkantene mer å tenke på og blir mer stresset og man kan få cowboy tendenser og skape irritasjoner, noe som fjerner dømmekraften. Som motorsyklist føles det mye bedre og bevege seg FRA trafikken og se trafikken forsvinne bak seg. Altså jeg snakker ikke råkjøring her, men å generelt ligge i noe høyere hastighet enn øvrig trafikk. Trafikk som hoper seg opp bak meg som motorsyklist er et rent helvete. Da forsvinner man i en stor "hestesko" av biler og det er stort sett bare bilen rett bak oss som faktisk ser oss. De 10 andre bilene ser meg ikke. Bilistene er selvsagt trygge med tanke på skader vedrørende krasj, men JEG er meget utsatt. Siden motorsykler stort sett ikke hindrer annen trafikk ved forbikjøring eller annet, så godtar de fleste bilister at vi kjører som vi gjør. (men ikke alle). Så ja, fartsgrensene skal i utgangspunktet holdes hvis føret tillsier det, men man får neppe bot hvis man ligger i 120km/t i 100-sona på motorvei hvis veien er tørr, det er lite trafikk og UP som følger deg ser at du ikke grisekjører samt holder øynene på veien. Det har jeg opplevd MAAAANGE ganger. Jeg har ligget bak politibiler som har ligget i 120km/t helt fra Moss til Fredrikstad å jeg har til og med passert dem hvis dem sakker litt ned. Har så langt til gode å få noe bot for det. Men ja, dem KAN gi deg bot rent juridisk, men siden dem i dag må ta innover seg at mange biler har dashcam så kan dette i så tilfelle ende med at dem selv får bot i mange tilfeller. Så det å kjøre etter forholdene er helt noe annet enn å holde fartsgrensen mener jeg. Selvsagt innenfor rimelighetens grenser. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober Safedrive er nok fornuftig sier han som pådro seg 3 200,- i bot i midten av september☹️ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. oktober Forfatter Del Skrevet 13. oktober Maskinfører skrev (På 7.10.2024 den 1:55 AM): Safedrive er nok fornuftig sier han som pådro seg 3 200,- i bot i midten av september☹️ Det er i såfall godt jobba! Imponerende faktisk. Nå har dem vel gått bort fra den botgarantien, men varsler skal man få. Hvis du klarte og treffe den ENE kontrollen i Norge som ikke ble varslet så er det meget godt jobba. Det skal sies at jeg har sagt opp mitt abonnement. Jeg kjører uansett sjeldent veldig fort og nå skal jeg selge sykkelen også, så faren for å bli tatt minsker betraktelig. Dem fikk en liten ripe i lakken når botgarantien forsvant. Jeg tror dette var dråpen til at Safedrive neppe blir noen hit blandt massene i fremtiden. Så sant dem ikke finner på noe litt ut av boksen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå