Gå til innhold

Hva slags CPU?

akl

Anbefalte innlegg

Tråden er sikkert besvart opp og ned i mente, men trenger litt konkrete tips kjapt.

Lurer litt på denne: Intel Pentium 4 mPGA-478 2.6GHz 800MHz 512kB Boxed

Hvordan er denne ytelesmessig i forhold til

AMD Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB Boxed og AMD Athlon XP 3000+ Barton?

Skal brukes til både spilling og utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, ville heller hatt Atlhon 64 3000+ enn Pentium 4C 2.6GHz. MYE ytelse å hente for pengene. Men hovedkortvalgene har vært labert visst du skal overklokke, skal du ikke overklokke så er det greit å velge ett som passer deg best.

Når det gjelder Pentium 4 2.6GHz mot Athlon XP 3000+ er det ett fett. Forskjellene er små egentlig. Kanskje i spilling så vil Athlonen komme bedre ut, men visst man fyrer opp en P4C med doble minne kanaler og slik så er dette artigt i kraftige programvarer. Smak og behag.
Lenke til kommentar
Athlon64 er vel bedre uansett i dette spørsmålet vel. ;)

Med tanke på fremtiden er jeg enig, men dagens Hk er ikke all verdens å skryte av. De fleste nett steder som driver med det her fikk f.eks ikke clokket AMD 64 mere enn maks 150Mhz. Av p4 og Xp ville jeg klart valgt p4, kan clokkes som en helt, tilogmed når du bare har standard kjølern, men husk å ha litt ordentlig ram om du skal clokke......

Lenke til kommentar

Athlon 64 er best etter min mening

Pentium4 på en grei andreplass

Athlon XP på en skikkelig jumboplass... (unngå denne)

Du får sjekke till tester på de to førstnevnte, sammenligne priser og gjøre deg opp en mening selv. Her på forumet blir vi aldri enige.

Lenke til kommentar

Med tanke på fremtiden er jeg enig, men dagens Hk er ikke all verdens å skryte av. De fleste nett steder som driver med det her fikk f.eks ikke clokket AMD 64 mere enn maks 150Mhz. Av p4 og Xp ville jeg klart valgt p4, kan clokkes som en helt, tilogmed når du bare har standard kjølern, men husk å ha litt ordentlig ram om du skal clokke......

Tenkte på 2 x 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal som minne om jeg går for P4.

Noen tips når det gjelder HK til AMD64?

Lenke til kommentar

Vil ikke si jeg er noen AMD XP fanatiker, men er ikke en XP3000+ en rivende god CPU med godt overklokkingspotensiale til under 1700 spenn?

Mye for pengene, og meg bekjent så yter den også bedre enn en P4 2.6 på default innstillinger.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Vel, skal du clokke bør du ha litt bedre ram enn PC3200 da, PC3500 for minimal clokking, 3700 for moderat, og 4000+ for høy clokking.

Når det gjelder HK til AMD 64, så skal Asus sitt være bra visstnok, Abit sitt skal visst også være det, selv om Snekkern har hatt ufattelig mye problemer med sitt Abit kort. Msi er også å anbefale der...

Lenke til kommentar

Vil ikke si jeg er noen AMD XP fanatiker, men er ikke en XP3000+ en rivende god CPU med godt overklokkingspotensiale til under 1700 spenn?

Mye for pengene, og meg bekjent så yter den også bedre enn en P4 2.6 på default innstillinger.

Skal du først clokke med AMD, så er 2500 eller 2600 å anbefale da, 3000+ har liksom kommet nesten opp på det nivået den kan, med tanke på kjøling, stabilitet, osv. Når det kommer til p4 2.6 , hvem med virkelig vett i hodet vil kjøre den på default?

Lenke til kommentar

Jeg kjører nå min XP3000+ på 2.4GHz uten noe voltmodding eller annet enn default cpu uten problemer. Kona sin XP2500+ vil ikke over 2.2GHz uansett. Men det er jo klart at XP2500+ gir nok mer for penga.

Poenget her var sammenligningen med P4 2.6 og XP3000+, og at sistnevnte visstnok skulle være så sinnsykt mye dårligere.

Edit:

En del tyrkleif i den setninga, men dere mente hva jeg forstod.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar
Jeg kjører nå min XP3000+ på 2.4GHz uten noe voltmodding eller annet enn default cpu uten problemer. Kona sin XP2500+ vil ikke over 2.2GHz uansett. Men det er jo klart at XP2500+ gir nok mer for penga.

Poenget her var sammenligningen med P4 2.6 og XP3000+, og at sistnevnte visstnok skulle være så sinnsykt mye dårligere.

Vel, sinnsykt mye dårligere er vel å overdrive, men ja, jeg vil nok også plassere den på jumboplass her, siden p4 kan clokkes en del lengre...

Lenke til kommentar
Er jo ikke så lenge til Prescott kommer heller. Bare to uker til, vanskelig å bestemme seg her gitt. Heller vel mot intel nå tror jeg, men bør jeg vente på Prescott. Prisen ser jo grei ut.

Om det ikke haster all verden, så hvorfor ikke vente de 2 ukene å se :) hadde jeg gjort, nå er jeg såpass heldig at mitt HK støtter Prescott, så blir nok en prescott oppgradering mot slutten av 2004, har akkurat oppgradert til p4 3.0 så.....

Lenke til kommentar

Om det ikke haster all verden, så hvorfor ikke vente de 2 ukene å se :) hadde jeg gjort, nå er jeg såpass heldig at mitt HK støtter Prescott, så blir nok en prescott oppgradering mot slutten av 2004, har akkurat oppgradert til p4 3.0 så.....

Lurer nok på om jeg drøyer de to ukene ja. Kjipe er jo om det plutselig drøyer enda litt før det er leveringsklart.

Lenke til kommentar

Vel, skal du clokke bør du ha litt bedre ram enn PC3200 da, PC3500 for minimal clokking, 3700 for moderat, og 4000+ for høy clokking.

Når det gjelder HK til AMD 64, så skal Asus sitt være bra visstnok, Abit sitt skal visst også være det, selv om Snekkern har hatt ufattelig mye problemer med sitt Abit kort. Msi er også å anbefale der...

Hei, jeg har ikke hatt problemer med abit. Det var kun det første jeg fikk av max 3 som det var feil på sendte det inn og fikk nytt etter det har alt vert fryd og gammen . Men asus kortet til a64 derimot har vert et sandt mareritt det har herpet 2 hd er og to skjermkort. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Lurer nok på om jeg drøyer de to ukene ja. Kjipe er jo om det plutselig drøyer enda litt før det er leveringsklart.

Jepp, og da er det sikkert ikke mange ukene til Socket 939 CPU'er kommer. Alltids noe å vente på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...