Sindre Rudshaug Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 Jeg ønsker å fylle ren 95 eller 98-oktan bensin, uten etanol-tilsetning. Er det noen olje-kjeder som åpenlyst selger bensin uten tilsetning eller må jeg spesifikt finne stasjoner som gjør slikt? Finnes det ren 95-oktan bensin eller må jeg på 98-oktan? Takk! 1 Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 98 som gjelder, evt alkylatbensin hvis det ikke er til bilen. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 Som @Valmeth skriver, 95 uten Etanol finnes ikke mer men 98 (som kan ha inntil 5% Etanol men ikke har det 🤪) selges. Esso skriver Sitat Merkingen på pumpen viser at Synergy Supreme+Bensin 98 er et E5-produkt, selvom dette produktet ikke inneholder etanol hos oss. Merking av E5 er et EU-krav for bensin med innblanding av «inntil 5% etanol», som derfor også må benyttes for bensin som ikke har innblanding av etanol. Flere av kjedene selger ikke lenger 98 oktan bensin uansett men i følge artikkel i motor.no så har følgende kjeder 98: Sitat Det er totalt tre som selger 98 oktan i noen skala i Norge: ● Certas Energy Retail, som driver Esso-stasjonene. ● ST1, som driver Shell-stasjonene. ● Reitan Retail-eide YX og Uno-X. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. juli 2023 Del Skrevet 16. juli 2023 (endret) 98 oktan har ikke Etanol i Norge. Shell, Esso og Yx er selskaper som selger 98 oktan, mens CircleK selger det ikke. Endret 16. juli 2023 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå