Gå til innhold

Er protestantismen den eneste riktige religionen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Å sitere bibelvers/eventyr forandrer ikke det faktum at det fins ingen bevis for guder eller den såkalte jesus. Du kan tro hva du vil, men å fabrikere bevis for disse gudene gjør det ikke mer sant, eller din tro noe mer troverdig. 

Ja, det kan du godt si, det er ikke bevis i seg selv da den handler om fremtiden, og bøkene er i seg selv beskrevet om seg selv i 2.Tim.3.16-17: Hver bok i Skriften er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd, 17 så det mennesket som tilhører Gud, kan være fullt utrustet til all god gjerning.

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
PrettyBoy skrev (5 minutter siden):

Hva tror du på?

Hva skal jeg tro på ? 

Og hva er din definisjon på hva Gud er?

Noe som neppe eksisterer, og om disse gudene eksisterer så har jeg ikke sett noe bevis for deres eksistens. mange av dem er også etter hva som er skrevet, gjerne av dem selv, blir det påstått, så er de også noen gigantiske blodtørstige rasshøl.

• Liker 1
Lenke til kommentar
PrettyBoy skrev (59 minutter siden):

(K. 11:7 [9]): "Han er det, som skapte himmel og jord på seks dager... "
(K. 41:9 [8]): "Si, Fornekter dere virkelig Ham som skapte jorden på to dager ... "
(K. 41: 10 [9]): "Han plasserte de faste fjell høyt opp på den, og velsignet den, og anordnet en levemåte på den på fire dager. "
(K. 41: 12 [11]): "Og Han gjorde dem ferdige som syv himler på to dager..."

Regnstykket som ble fremstilt i bakgrunn av dette er rett og slett feil. Det riktige regnestykket er følgende: 2 + (4-2) +2 = 6 og dette stemmer med det andre vers sier. Slik har alle som skrev tafsir (koranforklaring) forklart dette gjennom historien. De fire dager som er nevnt i K 41:10 inkluderer de to i 41:9 siden det er samme jord Koranen snakker om.

Hvis jeg sier følgende feks: jeg har skrevet denne artikkelen på to dager. Senere sier jeg: Jeg har forberedt denne artikkelen til publisering på 4 dager. Det er ingen tvil i at de to utsagnene kan fullføre og forklare hverandre. De vil bety at skrivingen tok to dager mens konvertering til html o.l. tok to dager til (til sammen 4 dager)

Nei, det er feil. Skatpe  jorden (2 dager), Plasserte fjell på dem og velsignet dem (+ 4 dager), gjorde dem ferdige som syv himler (+ 2 dager).

Du hopper nemlig bukk over 2:30 :  Han er den som har skapt alt som er på jorden for dere. Deretter vendte Han Seg mot himmelen, og Han fullendte den som syv himler, og Han vet om alle ting.

Først laget han jorden, DERETTER vendte han seg til himmelen. Ikke plass til noen forberedelse der.

Kom på at selv DET er en motsigelse (79 29-31) hvor han først laget himmelen og så jorden.

Endret av HowardGayle
oppdaget enda en selvmotsigelse
Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (2 minutter siden):

Hver bok i Skriften er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd, 17 så det mennesket som tilhører Gud, kan være fullt utrustet til all god gjerning.

Ja det kan du godt si, men erfaringene er ofte det stikk motsatte, det de ofte lærer er hvem de skal hate, ikke hvem de skal elske. 

_73717370_westboro2.jpg

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (18 minutter siden):

Noe mer enn en påstand uten dekning det er helt sikkert. Jeg tror ikke bare på ting jeg selv har observert, jeg stoler på  fagfellevurderte observasjoner gjort av andre mennesker for eksempel. 

Så hvordan tror du universet og alt dette startet? Hvor kom vi mennesker fra? Det er jo litt vanskelig å observere uten å ha vært der...

Eksempel på at du tror på ting uten bevis feks, tror du faren din er faren din?

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (38 minutter siden):

Hva skal jeg tro på ? 

Noe som neppe eksisterer, og om disse gudene eksisterer så har jeg ikke sett noe bevis for deres eksistens. mange av dem er også etter hva som er skrevet, gjerne av dem selv, blir det påstått, så er de også noen gigantiske blodtørstige rasshøl.

Så din definisjon på hva Gud er hva egentlig? Og hva aksepter du som bevis? 

Lenke til kommentar
PrettyBoy skrev (10 minutter siden):

Så hvordan tror du universet og alt dette startet? Hvor kom vi mennesker fra? Det er jo litt vanskelig å observere uten å ha vært der...

Jeg har aldri sagt at jeg bare aksepterer det som observeres direkte.  Det du skriver er en stråmann. 

Så din definisjon på hva Gud er hva egentlig?

Min ? Som sagt.

skaftetryne32 skrev (47 minutter siden):

Noe som neppe eksisterer

• Liker 1
Lenke til kommentar
HowardGayle skrev (56 minutter siden):

Nei, det er feil. Skatpe  jorden (2 dager), Plasserte fjell på dem og velsignet dem (+ 4 dager), gjorde dem ferdige som syv himler (+ 2 dager).

Du hopper nemlig bukk over 2:30 :  Han er den som har skapt alt som er på jorden for dere. Deretter vendte Han Seg mot himmelen, og Han fullendte den som syv himler, og Han vet om alle ting.

Først laget han jorden, DERETTER vendte han seg til himmelen. Ikke plass til noen forberedelse der.

Kom på at selv DET er en motsigelse (79 29-31) hvor han først laget himmelen og så jorden.

Her beskriver han ordet thuma...Som betyr og.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
PrettyBoy skrev (1 time siden):

Noen kjappe motsigelser, samme bibel King James.

Matthew 1:16 "and Jacob the father of Joseph, the husband of Mary, and Mary was the mother of Jesus who is called the Messiah."

Luke 3.23 "Now Jesus himself was about thirty years old when he began his ministry. He was the son, so it was thought, of Joseph, the son of Heli," Så hvem var Faren til Joseph?

Matt.1.16:  og Jakob ble far til Josef, Marias mann. Av henne ble Jesus født, han som kalles Kristus.

Luk.3.23: Jesus var omkring tretti år gammel da han begynte sin gjerning. Han ble holdt for å være sønn av Josef, som var sønn av Eli

Bruker den norske oversettelsen, syns den er grei nok. Maria er som bibelen ellers opplyser oss om en omskrivning for den nye byen Jerusalem, Guds stad, beskrevet som fager (Maria betyr vakker/fager) Salm.48.3. Byen beskrives som en kvinne flere steder (se Gal.4.22-26, Åp.12.1f. Esek.16.1f., Esek.23.1-4. Jesus beskrives i flertalls form i Matt.1.23 under Immanuel. Han er også nevnt i Matt.1.17 som ble til/skapt/ født 490 år (=14 slektsledd) etter bortføringen til Babel. (se Åp.17.14 hvor Lammet beseirer «dyret»

Luk.3.23 forteller at Josefs far var Eli (Eli er forresten også døperen Johannes i Matt.11.13-14, profeten Eli (-as) i GT.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at jeg bare aksepterer det som observeres direkte.  Det du skriver er en stråmann. 

Min ? Som sagt.

Så vil du dele din mening om hvordan universet begynte, og hvor vi mennesker kom fra? Og hvordan du kom fram til den løsningen?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (6 minutter siden):

Matt.1.16:  og Jakob ble far til Josef, Marias mann. Av henne ble Jesus født, han som kalles Kristus.

Luk.3.23: Jesus var omkring tretti år gammel da han begynte sin gjerning. Han ble holdt for å være sønn av Josef, som var sønn av Eli

Bruker den norske oversettelsen, syns den er grei nok. Maria er som bibelen ellers opplyser oss om en omskrivning for den nye byen Jerusalem, Guds stad, beskrevet som fager (Maria betyr vakker/fager) Salm.48.3. Byen beskrives som en kvinne flere steder (se Gal.4.22-26, Åp.12.1f. Esek.16.1f., Esek.23.1-4. Jesus beskrives i flertalls form i Matt.1.23 under Immanuel. Han er også nevnt i Matt.1.17 som ble til/skapt/ født 490 år (=14 slektsledd) etter bortføringen til Babel. (se Åp.17.14 hvor Lammet beseirer «dyret»

Luk.3.23 forteller at Josefs far var Eli (Eli er forresten også døperen Johannes i Matt.11.13-14, profeten Eli (-as) i GT.

Så hvem var faren til Josef..?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Du antar jeg har løsningen på alt, hvorfor ? 

Nei...Men, siden du ikke tror på Gud, så er jeg nysgjerrig på hva du mener. Er du ikke her for å diskutere? Hvorfor ellers er du i et forum der man diskuterer religion/Gud?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (51 minutter siden):

Ja det kan du godt si, men erfaringene er ofte det stikk motsatte, det de ofte lærer er hvem de skal hate, ikke hvem de skal elske. 

Du snakker nåtid, skriften forkynner profetier skjønner du vel? 

1.Kor.13.9-10: For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis. Men når det fullkomne kommer, skal det som er stykkevis, ta slutt.

Lenke til kommentar
PrettyBoy skrev (11 minutter siden):

Så hvem var faren til Josef..?

Vi har kanskje de samme problemene i dag kanskje? Heb.7.3 skriver om Melkisedek som har samme status som Guds sønn, han hadde ingen far eller mor og var uten ættetavle. Det samme blir tilfelle i Gal.4 når de to kvinnene hans egentlig er to byer. Vi må ta høyde for at dette forklares det mer om andre steder i skriftene. Har oppdaget å finne forklaringer til Bibelen i Apokryfene angående bror til profeten Daniel.

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (5 minutter siden):

Du snakker nåtid, skriften forkynner profetier skjønner du vel?

Altså jeg er ikke en ekspert, men nå er vel en profeti en fortelling om fremtiden, fra bibelens perspektiv så er vel dette fremtiden ? Det er åpenbart nåtiden for oss, men om en 2-3000 år gammel profet dukker opp så kan vi vel begynne å se om noen av disse profetiene har noe for seg, eller om det bare er tullpreik ? Noen av bibelens tekster er åpenbart brukt til ren ondskap. Jeg tror det er en grunn til at hele denne himmelgud/kjellergud greia er blitt reversert det er pga hvor utrolig kjpe de kristne er blitt. Satan er nå et symbol for frihet og likeverd da må vel noe gått gærent for dem ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...