Gå til innhold

Leder for Unge-Høyre(Ola Svenneby) foreslår FRP/ND sin innvandringspolitikk


Anbefalte innlegg

At vi blir en minoritet i eget land er altså noe de er klar over, men siden vi ikke skal utryddes fullstendig enda, er TGR oppspinn?

Samme hva du kaller det, jeg liker ikke trenden. Vi hadde vårt velfungerende lille hjørne av verden, islam har enorme landområder. Nå skal vi tjene dem.

Hvor lenge vil det være tillatt å tilbe de kristnes Gud, spise svinekjøtt eller være homofil? Det er haram, muslimene får stemmerett når de får statsborgerskap, og er i flertall om noen år.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

At vi blir en minoritet i eget land er altså noe de er klar over, men siden vi ikke skal utryddes fullstendig enda, er TGR oppspinn?

Samme hva du kaller det, jeg liker ikke trenden. Vi hadde vårt velfungerende lille hjørne av verden, islam har enorme landområder. Nå skal vi tjene dem.

Hvor lenge vil det være tillatt å tilbe de kristnes Gud, spise svinekjøtt eller være homofil? Det er haram, muslimene får stemmerett og er i flertall om noen år.

Jeg har ikke sagt at alt i TGR er oppspinn, jeg kjenner tross alt ikke til de spesifikke tallene Camus fremmer og hvilke kilder han bruker. Motivene han tilegger elitene og innvandrerne er derimot bare vås og aldri begrunnet med bevis.

Det stemmer forøvrig ikke at muslimene vil være i flertall i Norge om noen år. I 2020 var det registrert 183.000 medlemmer ved muslimske trossamfunn. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er et stort problem at de kun teller med første og andre generasjon som innvandrer, man ser at 3dj generasjon fortsetter de samme tradisjonene med kultur, språk og krets som sine foreldre. Også de som kommer ifra øst Europa.

Ut ifra det jeg kan se og enkel logikk så kan man basere seg på at det er rundt 3,5 til 3,7 etniske nordmenn igjen i Norge, og antallet er raskt synkende. 

Så det er åpenbart at man vil komme i en situasjon der etnisk norske vil bli en minoritet i Norge, og det før vi aner det.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Musefella skrev (Akkurat nå):

Det er et stort problem at de kun teller med første og andre generasjon som innvandrer, man ser at 3dj generasjon fortsetter de samme tradisjonene med kultur, språk og krets som sine foreldre. Også de som kommer ifra øst Europa.

Når mener du man slutter å være en innvandrer?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Det blir færre nordmenn.

Folk har ikke råd til stasjonsvogn, hus med flere soverom, mat, strøm, bompenger og liknende som du trenger for en ansvarlig familieforøkelse under den nåværende politikken. Både mann og kone må jobbe fulltid for å betjene lånet på leiligheten, og har ikke tid til flere barn. De må betale skatt for at staten skal gi trygd til de som ikke deltar i arbeidslivet, politi og fengselsvesen.

Våre forfedre kjøpte enebolig for en fabrikkarbeiderlønn. Kona var hjemme, og hadde tid til barn og husarbeid.

Innvandrere kommer fra en kultur der fruen er hjemme og føder barn. De får trygd etter hvor mange barn. Gata kan ta seg av oppdragelsen. Ekstra bonus hvis de skiller seg på papiret og må ha aleneforsørgertrygd + en ekstra leilighet som kan leies ut 

Hvem har ressurser til å få flest barn? De ærlige perfeksjonistene, eller de som føder på akkord?

Når hver arbeider også må betale skatt for å dekke trygda til en innvandrer, som bruker den til å overby oss på boligmarkedet med våre egne penger, så kan jeg bare drømme om levestandard lik sekstitallet.

I det minste har elektronikken blitt billigere, så i stedet for snekkerverksted i kjelleren har vi 65 tommers TV i gang/stue/kjøkkenet. Ja, det er samme rom.

Vi kunne lettere fått flere barn om det fantes tid, ressurser og plass til det.

Dette.👆👍

Husk også det Erdogan helt åpent har sagt. Det de prøvde i tusen+ år med militærmakt og ikke klarte, vil de nå klare med fødsler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (27 minutter siden):

At vi blir en minoritet i eget land er altså noe de er klar over, men siden vi ikke skal utryddes fullstendig enda, er TGR oppspinn?

Samme hva du kaller det, jeg liker ikke trenden. Vi hadde vårt velfungerende lille hjørne av verden, islam har enorme landområder. Nå skal vi tjene dem.

Hvor lenge vil det være tillatt å tilbe de kristnes Gud, spise svinekjøtt eller være homofil? Det er haram, muslimene får stemmerett når de får statsborgerskap, og er i flertall om noen år.

Jeg vet ikke, kanskje en generasjon eller så. Spør meg igjen om 20 år, vi må regne med at vi fortsatt lever da begge to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (21 minutter siden):

Når mener du man slutter å være en innvandrer?

Det er opp til dem selv. Når anerkjenner og adopterer de vår kultur? Når lærer de seg å snakke flytende norsk? Når viser de takknemlighet for at vi slapp dem inn, i stedet for å kalle oss kaffir, og nekter å ta rektor i hånda?

Jeg skal ikke tvinge i dem svinekjøtt, men de må respektere at jeg spiser det.

Jeg er imot at vi skal tilpasse oss dem.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Det er opp til dem selv. Når anerkjenner og adopterer de vår kultur? Når lærer de seg å snakke flytende norsk? Når viser de takknemlighet for at vi slapp dem inn, i stedet for å kalle oss kaffir, og nekter å ta rektor i hånda?

Jeg skal ikke tvinge i dem svinekjøtt, men de må respektere at jeg spiser det.

Jeg er imot at vi skal tilpasse oss dem.

Det kan virke som om myndighetenes tanke ganske lenge nettopp har vært at vi skal tilpasse oss dem. Dessverre.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden):

Det er opp til dem selv. Når anerkjenner og adopterer de vår kultur? Når lærer de seg å snakke flytende norsk? Når viser de takknemlighet for at vi slapp dem inn, i stedet for å kalle oss kaffir, og nekter å ta rektor i hånda?

Jeg skal ikke tvinge i dem svinekjøtt, men de må respektere at jeg spiser det.

Jeg er imot at vi skal tilpasse oss dem.

Så hvorvidt en person skal klassifiseres som "norsk" eller "innvandrer" av SSB skal avgjøres av hvorvidt de snakker flytende norsk, viser takknemlighet, og tar rektor i hånda? Skal det være en slags test nede på rådhuset, eller hvordan vil det fungere i praksis?

Endret av VifteKopp
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvordan vil du definere det? Som Dagbladet, som kaller de pakistanske IS-brudene norske fordi de nylig fikk statsborgerskap, men fortsatt er tilhengere av radikal islam?

Jeg argumenterer tvert imot at ikke alle skal bli norske. En ting er midlertidig asyl ved behov. Det er noe helt annet med utdeling av statsborgerskap til alle som spør. En stor del av disse skulle aldri fått statsborgerskap, og vil aldri engang prøve å bli nordmenn.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (10 timer siden):

Hvordan vil du definere det? Som Dagbladet, som kaller de pakistanske IS-brudene norske fordi de nylig fikk statsborgerskap, men fortsatt er tilhengere av radikal islam?

Når man har norsk statsborgerskap er man per definisjon norsk, derfor omtales de som norske i media. Så enkelt er det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Musefella skrev (11 timer siden):

Det er et stort problem at de kun teller med første og andre generasjon som innvandrer, man ser at 3dj generasjon fortsetter de samme tradisjonene med kultur, språk og krets som sine foreldre. Også de som kommer ifra øst Europa.

Hvorfor er det et problem? Skal vi stemple nordmenn født og oppvokst i Norge som "innvandrere" bare fordi de har en dansk eller marokkansk oldemor?

Musefella skrev (11 timer siden):

Så det er åpenbart at man vil komme i en situasjon der etnisk norske vil bli en minoritet i Norge, og det før vi aner det.

Hva er "etnisk norske"?

Forøvrig er det feil, og du vet godt at du proklamerer en høyreekstrem konspirasjonsteori.

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Replacement
https://en.wikipedia.org/wiki/White_genocide_conspiracy_theory

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 7/15/2023 at 4:15 PM, Snikpellik said:

Jeg er delvis aktiv i Høyre og kan ikke stå inne for Svennebys utspill, som jeg mener er både ekstremt og ganske guffent. Dessuten ville et slikt forslag, dersom gjennomført bryte med menneskerettighetene og dermed også den norske grunnloven.

Spesielt Høyre, AP og Senterpartiet ønsker en streng innvandrings/asylpolitikk i Norge, og det er det vi har nå.

maxresdefault.jpg.af4face2dcd0ce6af5dcf7ce9517f2e7.jpg

"How do you do, fellow Right-wingers." 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Snikpellik said:

Hvorfor er det et problem? Skal vi stemple nordmenn født og oppvokst i Norge som "innvandrere" bare fordi de har en dansk eller marokkansk oldemor?

Hva er "etnisk norske"?

Forøvrig er det feil, og du vet godt at du proklamerer en høyreekstrem konspirasjonsteori.

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Replacement
https://en.wikipedia.org/wiki/White_genocide_conspiracy_theory

Benytter gjerne anledningen til å påpeke hvor "venstreekstremistisk" (kaster du skitt må du forvente skitt tilbake) det er å hevde at hva som er menneskeskapt og står skrevet på et stykke papir, skal være overordnet naturen og tusenvis på tusenvis av år med historie.

Nordmenn er den befolkningsgruppen som har sin evolusjonsbiologiske historie i dette geografiske området. Vi bærer mange likheter med våre nærmeste naboer, men jo lenger unna man kommer dette geografiske området, jo større blir forskjellene mellom befolkningsgruppene.

Nordmenn har opp gjennom historien reprodusert seg med andre befolkningsgrupper - men forekomsten av dette er såpass sjelden sammenlignet med reproduksjon innad i befolkningsgruppen, at det bare blir latterlig å fremheve dette som noe normalt.

Nordmenn er en distinkt befolkningsgruppe, og har like mye rett på å bli respektert som noe eget, som alle andre befolkningsgrupper.

Det dere "gode" og velmenende venstreekstremister forsøker å gjøre ved å oppløse nordmenn som en distinkt gruppe slik at alle og enhver "kan bli en nordmann", er så pill råttent at dere ikke engang forstår det selv.

Mennesker kan virkelig hjernevaskes og indoktrineres til de mest avsindige vrangforestillinger...

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Aldri har jeg sett en mer vinklet artikkel på Wikipedia... (Utdrag)

Sitat

White genocide is a political myth[22][23][15] based on pseudoscience, pseudohistory, and ethnic hatred,[24] and is driven by a psychological panic often termed "white extinction anxiety".[25] White people are not dying out or facing extermination.[26][better source needed][27][28][better source needed][21] The purpose of the conspiracy theory is to justify a commitment to a white nationalist agenda[29] in support of calls to violence.[22][20][19]

 

The theory was popularized by white separatist neo-Nazi David Lane around 1995, and has been leveraged as propaganda in Europe, North America, South Africa, and Australia. Similar conspiracy theories were prevalent in Nazi Germany[30] and have been used in the present-day interchangeably with,[31] and as a broader and more extreme version of, Renaud Camus's 2011 The Great Replacement, focusing on the white population of France.

Å være imot den ekstreme innvandringen sammenliknes med nynazisme. Å kalle alle man ikke liker nazist minner veldig om venstreekstremisme. Jeg tar avstand fra begge disse autoritære retningene, og ønsker demokrati.

Jeg vil heller sammenlikne islam med nazisme. Ingen av delene bør få makt og flertall i Norge.

De deler syn på "jøde-spørsmålet", seksuelle minoriteter, ytringsfrihet, særlig de som fornærmer profeten/føreren, vilje til å bruke vold mot de som "krenker" dem, evne til å oppta store deler av statsbudsjettet, og troen på seg selv som herrefolket.

Om en høyreekstremist først har forfattet teorien betyr ikke at alle som har lagt merke til det samme også et nazister.

En del av dem tror vi skal leve side om side i et fargerikt fellesskap, men dette er naivt så lenge våre gjester ikke vil leve i fred med oss.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Snikpellik said:

Hvorfor er det et problem? Skal vi stemple nordmenn født og oppvokst i Norge som "innvandrere" bare fordi de har en dansk eller marokkansk oldemor?

Hva er "etnisk norske"?

1. Problemet med å føre statistikk slik, skyver problemet under teppe etter 20-40 år, og det er helt åpenbart at 3. generasjons innvandrere ikke er stort bedre enn første generasjon, i mange tilfeller er første generasjon langt mer ydmyk, motagelig, og produktiv.
Som sagt er kolonisering en styggedom, og å betrakte 3. eller 4. generasjon som nordmenn er en løgn som skjuler problemet med den ekstreme innvandringen.

2. https://no.wikipedia.org/wiki/Nordmenn

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
denflådderev skrev (50 minutter siden):

Det dere "gode" og velmenende venstreekstremister forsøker å gjøre ved å oppløse nordmenn som en distinkt gruppe slik at alle og enhver "kan bli en nordmann", er så pill råttent at dere ikke engang forstår det selv.

Mennesker kan virkelig hjernevaskes og indoktrineres til de mest avsindige vrangforestillinger...

Prøv gjerne å svare igjen på en ordentlig måte, uten å kalle meg "venstreekstremist", hjernevasket og indoktrinert for å ha helt normale betraktninger om innvandring som samsvarer med synet til samtlige partier på det norske Stortinget.

Med vanlig folkeskikk kan det hende det kan bli en ordentlig diskusjon, men sånt tull orker jeg ikke å forholde meg til.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Snikpellik said:

Prøv gjerne å svare igjen på en ordentlig måte, uten å kalle meg "venstreekstremist", hjernevasket og indoktrinert for å ha helt normale betraktninger om innvandring som samsvarer med synet til samtlige partier på det norske Stortinget.

Med vanlig folkeskikk kan det hende det kan bli en ordentlig diskusjon, men sånt tull orker jeg ikke å forholde meg til.

Fint å se at du unngår å svare på spørsmålene som blir stilt. Det å umiddelbart avfeie ting med at det er en høyreekstrem konspirasjonsteori ødelegger for debatten. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Fint å se at du unngår å svare på spørsmålene som blir stilt. Det å umiddelbart avfeie ting med at det er en høyreekstrem konspirasjonsteori ødelegger for debatten. 

Det at befolkningen vår "byttes ut" er en konspirasjonsteori med røtter i høyreekstreme miljøer. Dette er fakta.

At noen brukere misforstår med vilje og påstår jeg mener at det å være kritisk til innvandring er det samme, det er ikke mitt problem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En høyreekstremist fremlegger en teori, basert på hva han ser rundt seg i samfunnet.

Venstreekstremistene gjennomfører den (helt eller delvis) i praksis, ved et uhell tross advarsler, med sin misforståtte godhet og politisk korrekthet.

Teorien må likevel være oppspinn fordi alt høyreekstremister sier er per definisjon feil.

Om den norske befolkningen dør fullstendig ut, eller bare reduseres til en av flere minoriteter i sitt eget hjemland under et styresett som ikke tar hensyn til vår kultur,

er det stridens kjerne?

Er en av delene greit, men den andre er en sprø konspirasjonsteori?

Endret av Mannen med ljåen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...