firberblad Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hei Under instalasjonen av Win XP og andre OS kan jeg velge mellom Vanlig formatering og såkalt hurtig formatering. Hvilken av de to bør jeg velge? Er hurtig formatering godt nok, spesielt med tanke på at jeg hat virus på maskinen? Jeg formaterte hardisken på mandag og la inn xp. instalerte Norman firewall og gikk på Win update. Etter to minutter fikk jeg dette blaster viruset. Ble en smule forbannet og formaterte på nytt. Atter en ny halvtime med fomatering. Derfor lurer jeg på om hurtig formatering er godt nok? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Velg standard formatering når du skal legge inn operativsystem. Skal du bare bruke den nye plassen til filer kan du bruke quick hvis du har dårlig tid. Lenke til kommentar
arnesen Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Hvorfor legger du ikke inn en patch fra Microsoft som gjelder for MSblsast viruset. Det finnes også gratis virusskanner fra bl.a norton som fjerner viruset. Uansett du må oppdatere winxp for å unngå restart av maskinen under oppdatering er det bare å skrive shutdown -a i kommandovinduet Arnesen Endret 14. januar 2004 av arnesen Lenke til kommentar
mikk Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hurtig formatering er vell bare sletting av inholdet på disken. og vanlig formatering er mer grundig. Er jeg helt ute på viddene nå? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 For ein mest stabil xp er ikkje hurtig å anbefale Lenke til kommentar
Sunseeker Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Fra Microsoft Knowledge Base (artikkel 302686): "When you choose to run a regular format on a volume, files are removed from the volume you are formatting and the hard disk is then scanned for bad sectors. The scan for bad sectors is responsible for the majority of the time it takes to format a volume. If you choose the Quick format option, format removes files from the partition, but does not scan the disk for bad sectors. This option should only be used if your hard disk has been previously formatted and you are sure that your hard disk is not damaged. If you installed Windows on a partition that was formatted by using the Quick format option, you can also check your disk by using the chkdsk /r command after the installation of Windows has completed. " Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 jeg tok en quick format nå.. dæven så raskt det var.. 78 giga ble gjort på rundt 10 sec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå