Gå til innhold

hvilken formatering bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei

Under instalasjonen av Win XP og andre OS kan jeg velge mellom Vanlig formatering og såkalt hurtig formatering. Hvilken av de to bør jeg velge? Er hurtig formatering godt nok, spesielt med tanke på at jeg hat virus på maskinen?

Jeg formaterte hardisken på mandag og la inn xp. instalerte Norman firewall og gikk på Win update. Etter to minutter fikk jeg dette blaster viruset. Ble en smule forbannet og formaterte på nytt. Atter en ny halvtime med fomatering. Derfor lurer jeg på om hurtig formatering er godt nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor legger du ikke inn en patch fra Microsoft som gjelder for MSblsast viruset. Det finnes også gratis virusskanner fra bl.a norton som fjerner viruset.

Uansett du må oppdatere winxp

for å unngå restart av maskinen under oppdatering er det bare å skrive shutdown -a i kommandovinduet

Arnesen

Endret av arnesen
Lenke til kommentar

Fra Microsoft Knowledge Base (artikkel 302686):

"When you choose to run a regular format on a volume, files are removed from the volume you are formatting and the hard disk is then scanned for bad sectors. The scan for bad sectors is responsible for the majority of the time it takes to format a volume.

If you choose the Quick format option, format removes files from the partition, but does not scan the disk for bad sectors. This option should only be used if your hard disk has been previously formatted and you are sure that your hard disk is not damaged.

If you installed Windows on a partition that was formatted by using the Quick format option, you can also check your disk by using the chkdsk /r command after the installation of Windows has completed. "

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...