HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (2 minutter siden): Dette her er desverre hva jv leser, og så tenker de, se her, uenighet. Og sånn går dagene Bra du vet hva jehovas vitner gjør og ikke gjør, tommel opp, er du ex jehovas vitne? Apropos oversettelser, det er tydeligvis delte meninger om oversettelsene. Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (11 minutter siden): Og godt, da fant man ut 100% hvilken organisasjon du tilhører, for kun de som sitter fast i nettet vil forsvare slike falske profeter. Forklar. Nå er jeg virkelig spent. Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (1 minutt siden): Forklar. Nå er jeg virkelig spent. Du bruker ren vakttårnet propaganda; det er kun vitner selv som forsvarer vakttårnet på den måten. Og vakttårnet må være den mest falske profet som finnes, der de har kommet med feilede spådommer i hytt og pine gjennom historien (hvor mange ganger har de endret påstandene om 1914 generasjonmen f.eks?) uten at de noen gang, ikke i det hele tatt, har vært i nærheten av å slå til. En falsk proifet må være en som fremfører en profeti som ikke slår til. Det er trist med slike organisasjoner, for medlemmene der er gode mennesker, som på alle måter ønsker en bedre verden, og som ønsker å hjelpe flest mulig inn i "lyset", og så ser de ikke at det er dem selv som blir forledet. 2 Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (7 minutter siden): Bra du vet hva jehovas vitner gjør og ikke gjør, tommel opp, er du ex jehovas vitne? Apropos oversettelser, det er tydeligvis delte meninger om oversettelsene. Nei, jeg er ikke ex-jv, jeg har aldri i livet mitt vært medlem av noen religiøs organisasjon. Men ja, jeg vet hvordan miljøet i jv fungerer, man leser det vakttårnet kommer med som sannhet, og det som kommer annensteds fra som hat. Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (11 minutter siden): Du bruker ren vakttårnet propaganda; det er kun vitner selv som forsvarer vakttårnet på den måten Hvor og hvordan? Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (12 minutter siden): Nei, jeg er ikke ex-jv, jeg har aldri i livet mitt vært medlem av noen religiøs organisasjon Du gir tydelige inntrykk av hva de mener og tenker. Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (1 minutt siden): Hvor og hvordan? Det siste innlegget ditt på forrige side er copypaste fra denne siden her: https://www.jw.org/en/jehovahs-witnesses/faq/new-world-translation-accurate/ 2 Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (Akkurat nå): Du gir tydelige inntrykk av hva de mener og tenker. Jeg kjenner mennesker som er, og har vært medlem. Vet ikke hva noen tenker, men har hørt de fortelle. 2 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (13 minutter siden): Men ja, jeg vet hvordan miljøet i jv fungerer, Du verden, synsk du, tydeligvis reliigiøs! Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (Akkurat nå): Du verden, synsk du, tydeligvis reliigiøs! Nei, hverken religiøs eller synsk. 1 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (1 minutt siden): Det siste innlegget ditt på forrige side er copypaste fra denne siden her: Ja, søket tok meg 3 sekunder og da er jeg et jehovas vitne, herlig. Å sette folk i bås er morro vettu, prøv igjen. 😉 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (8 minutter siden): Vet ikke hva noen tenker, men har hørt de fortelle. Tips: bruk eget hode og ikke legg altfor mye i rykter. Ordspråkene: Den som skjuler sitt hat, lyver, og den som sprer ondsinnede rykter, er tåpelig. Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (Akkurat nå): Ja, søket tok meg 3 sekunder og da er jeg et jehovas vitne, herlig. Å sette folk i bås er morro vettu, prøv igjen. 😉 "Troverdig forklaring". Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (3 minutter siden): Tips: bruk eget hode og ikke legg altfor mye i rykter. Ordspråkene: Den som skjuler sitt hat, lyver, og den som sprer ondsinnede rykter, er tåpelig. Den som ikke vil innrømme sitt eget livssyn er en feiging. Howies ordspråk 21.9. 3 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (6 minutter siden): Den som ikke vil innrømme sitt eget livssyn er en feiging. Howies ordspråk 21.9. Ikke sant, jeg tror på en Skaper og bibelen, du nekter. Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (1 minutt siden): kke sant, jeg tror på en Skaper og bibelen, du nekter. Jeg nekter på hva? Jeg har aldri nektet å fortelle hva livsynet mitt er. Hvis du tror at jesus = erkeengelen mikael så er ikke det akkurat en vanlig tilnærming til bibelen, eller den vanligste tro på en skaper, og jeg synes det er litt rart om man er flau for å innrømme hva man tror på . Samme det for meg, egentlig. Men spesielt at det dukker opp i en tråd om profetier, med jvs mildt sagt svake treffprosent på disse. 2 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (14 minutter siden): Samme det for meg, egentlig Facepalm Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (3 minutter siden): Facepalm Alt jeg skriver her må ikke være viktig for meg. Jeg vet ikke om den tanken er vanskelig å forstå, eller veldig rar, men jeg sitter ikke her forknytt eller ilter og hver eneste linje jeg lirer av meg er ikke noe som gnager i meg, Jeg stiller spørsmål, og kommenterer hva jeg finner rart, eller ikke rart, men jeg er fortsatt like avslappet som da jeg satte meg ned. Og svarer du ikke, så er det faktisk det samme for meg. Og en av de tingene som er det samme for meg, som jeg likevel lurer på, er hvorfor du bruker den debatteknikken der? Det kan fremstå som litt ufint å klippe ut akkurat de tingene du håper skal kunne fremstille noen i verst mulig lys, eller eventuelle motsigelser, for så å kommentere på en alt annet enn respektfull måte; og på toppen av det hele hoppe helt over hva som virkelig var spørsmålet? Vil du dele? Hva er det du vil oppnå? 3 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HowardGayle skrev (2 minutter siden): men jeg sitter ikke her forknytt eller ilter og hver eneste linje jeg lirer av meg er ikke noe som gnager i meg, HowardGayle skrev (4 minutter siden): men jeg er fortsatt like avslappet som da jeg satte meg ned Hva antyder du her? HowardGayle skrev (6 minutter siden): Og en av de tingene som er det samme for meg, som jeg likevel lurer på, er hvorfor du bruker den debatteknikken der? Selvmotsigelse? HowardGayle skrev (6 minutter siden): Hva er det du vil oppnå? Det samme som deg. Lenke til kommentar
HowardGayle Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (1 minutt siden): Hva antyder du her? Selvmotsigelse? Det samme som deg. Jeg antyder at siden du synes det er facepalm at jeg skriver "det samme for meg", så kan det virke som du tror at svarene her er veldig viktig for meg. Nei, det er ingen selvmotsigelse å lure på ting man ikke synes er viktig. Av og til lurer jeg på om skyene jeg ser fører til regn. Jeg kan ikke se at det er spesielt viktig for det. Men godt mulig jeg er rar. "det samme som deg"? Pleier jeg å klippe i innleggene dine, skrive "facepalm", eller "humrer", eller "likevel sitter du her", som om jeg egentlig bare vil vise deg fingeren? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå