Gå til innhold

Kritisk profetier som kan gå i oppfyllelse i løpet av 2 år.

Jobs

Anbefalte innlegg

Karltorbj skrev (1 time siden):

Bahaiene, har klart det, med aa legge inn maaneaar, isteden for solaar, etter Muhammed.

Kan dem ikke paa rams, de ble vist gitt i aar 677 foer Kristus og stemmer paa hogget, med profeten Bahaullahs foedsel.

Jeg vet ikke om du er seriøs, men dette er jo akkurat like dumt som alle andre tilsvarende tolkninger.

Man er ikke i stand til på forhånd å si hva profetien spår, hvor eller når noe skal skje, men i ettertid kan man tolke profetien til å si noe annet enn det som står, knipe øynene halvveis igjen og stirre litt skjevt og ignorere det som ikke passer, så får man det til å ligne sånn halvveis på noe som har skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Na

HvemFormetMeningeneDine skrev (51 minutter siden):

Kanskje bli kjent med profetien før man basunerer?

Jeg er nok kjent med dem.

Jeg vet at Bahaiene, har en tolkning paa profetiene i Daniels bok, som sier at naa, er det deres profet som har overtatt.

Skulle ha vist kapittel og vers, men gidder ikke traale hele boken naa.

Tar den.

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (57 minutter siden):

Jeg vet ikke om du er seriøs, men dette er jo akkurat like dumt som alle andre tilsvarende tolkninger.

Man er ikke i stand til på forhånd å si hva profetien spår, hvor eller når noe skal skje, men i ettertid kan man tolke profetien til å si noe annet enn det som står, knipe øynene halvveis igjen og stirre litt skjevt og ignorere det som ikke passer, så får man det til å ligne sånn halvveis på noe som har skjedd.

Helt riktig, jeg har ikke sagt at jeg tror paa det.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (11 timer siden):

Hva sier dere, som tror paa bibelske teorier om Daniels bok?

Har ikke lest den og tolket den, 

Der har dere kristne, som tror paa bibelske profetier et problem.

Dere maa konvertere til Bahaitroen.

Karltorbj skrev (8 minutter siden):

Helt riktig, jeg har ikke sagt at jeg tror paa det.

Ikke lest og ikke tror på det, men de kristne har et problem? :rofl:

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (10 timer siden):

Hva sier dere, som tror paa bibelske teorier om Daniels bok?

Har ikke lest den og tolket den, men en av profetiene gaar i dager  som  maa tolkes som aar. 

Matt.24.15 henviser direkte til prof. Daniel, det vises til Dan.11.31 og Dan.12.11

Profetien du sikter til er Dan.9 som handler om 70 uker som er bestemt for Daniel sitt folk og den hellige byen. I beskrivelsen av vers 24 menes hver uke et tidsrom 7 år. Beskrivelsen om at 1 uke av år står også i selve teksten i 4.Esra 7.43 som ligger under de deuterokanoniske bøker/ Apokryfene. Hele perioden (de 70 ukene) er altså på 490 år, og er den samme periode som nevnes i Matt.1.17 - Fjorten ledd (à 35 år) er 490 år uansett hvilken av periodene det siktes til her.

Ellers beskrives tusen år i 2.Pet.3.8 og Salm.90.4 for Gud som 1 dag, og det samme med 1 nattevakt. Da blir de 4 nattevaktene Jesu hadde i Matt.14.25 plutselig til 4000 år (eller som det 115. slektsledd/ eller etterkommere i Jes.53.10)

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (10 minutter siden):

Matt.24.15 henviser direkte til prof. Daniel, det vises til Dan.11.31 og Dan.12.11

Profetien du sikter til er Dan.9 som handler om 70 uker som er bestemt for Daniel sitt folk og den hellige byen. I beskrivelsen av vers 24 menes hver uke et tidsrom 7 år. Beskrivelsen om at 1 uke av år står også i selve teksten i 4.Esra 7.43 som ligger under de deuterokanoniske bøker/ Apokryfene. Hele perioden (de 70 ukene) er altså på 490 år, og er den samme periode som nevnes i Matt.1.17 - Fjorten ledd (à 35 år) er 490 år uansett hvilken av periodene det siktes til her.

Ellers beskrives tusen år i 2.Pet.3.8 og Salm.90.4 for Gud som 1 dag, og det samme med 1 nattevakt. Da blir de 4 nattevaktene Jesu hadde i Matt.14.25 plutselig til 4000 år (eller som det 115. slektsledd/ eller etterkommere i Jes.53.10)

Takk for den, saa slapp jeg mye arbeid.

Som sagt, de fleste finner dem, som veldig vanskelige aa tolke/tyde.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (4 timer siden):

En kristen kjenning av meg, hvis det er snakk om klimaproblemer, ol. lener han seg bare, tilbake i lenestolen og sukker fornoeyd, jeg er frelst jeg.

Med andre ord, han driter i det. Det er jo profetert at det skal gaa til helvete allikevel

Regner med at den kjenningen av deg mener kloden, han har nok ikke lest bibelen grundig.

Jesaja: Dette sier…himmelens Skaper, den sanne Gud, han som formet jorden, som skapte den og grunnfestet den, som ikke skapte den uten en hensikt, men formet den til å være bebodd: 

Salmene: De rettferdige skal arve jorden, og de skal bo på den for evig.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (27 minutter siden):

Takk for den, saa slapp jeg mye arbeid.

Som sagt, de fleste finner dem, som veldig vanskelige aa tolke/tyde.

Bare hyggelig! Jeg mente selvfølgelig ikke i det 115 slektsleddet fra begynnelsen av slekten, men i det aktuelle tidsrommet....🙂

Hvis man følger vershenvisningene løses tydningen seg av seg selv. Eller man finner seg nøkkelord og bruker søkord- registret. Jeg har flere ganger fått opp "du kan ikke bruke denne typen søk!" 😂!  Enda de var helt ordrett, men da er det bare å redusere ord hvis en bruker hel setning! Pussig at det er så mange som tror på at "jorden var øde og tom. Hvis en søker nøkkelordene (" ") så får man jo svaret!

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (11 minutter siden):

Regner med at den kjenningen av deg mener kloden, han har nok ikke lest bibelen grundig.

Jesaja: Dette sier…himmelens Skaper, den sanne Gud, han som formet jorden, som skapte den og grunnfestet den, som ikke skapte den uten en hensikt, men formet den til å være bebodd: 

Salmene: De rettferdige skal arve jorden, og de skal bo på den for evig.

Men hva menes det da med "en ny himmel og en ny jord"? Jeg vet at man er i stand til å flytte tiden tilbake, eller å la solen stå stille en hel dag så den blir til 2 dager. De to dagene nevnes også i 2.Kong.20.5-11 hvor tiden flyttes tilbake 10 streker slik at skyggen gikk 10 streker tilbake. Her flyttes indirekte tiden man lever i tilbake.

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (23 minutter siden):

Ganske sløseri med ressurser å skape kloden for så å brenne den opp igjen rett etterpå!

Hvis rettferdige skal arve jorden så står den nye jorden for mennesker da.

Når jeg søker: "Sju ganger" - så får man opp mye rart som at : 7 ganger kan den rettferdige falle og reise seg opp igjen, mens de urettferdige snubler i det som er ondt. Man kan vel koble dette til Job 5.19 Gjennom seks trengsler berger han deg, og i den sjuende skal ulykken ikke nå deg.

Eller at Herrens ord er rene ord (fordi de må renses) sølv som er lutret i en smelteovn, sju ganger renset. (Salm.12.7)

Man kan godt sette dette i forbindelse med lignelsen om fiskenoten i Matt.13.49-51: Slik skal det gå ved verdens ende: Englene skal dra ut og skille de onde fra de rettferdige og kaste dem i ildovnen, der de gråter og skjærer tenner.
Har dere forstått alt dette?» «Ja», svarte de. Da sa han til dem: «Derfor er enhver skriftlærd som er blitt himmelrikets disippel, lik en husherre som henter fram nytt og gammelt av sitt forråd.»

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...