Serpentbane Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Har en Model 3 som normalt lader opp til 3V på den medfølgende 230V "nødladeren", men innimellom dropper den til 6A. Jeg kan da justere ned til 5A og tilbake, men ikke videre oppover. Noen som har opplevd det samme eller har forslag? Kommer og går litt, men skjer alltid når det passer dårlig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Vil annbefale å spørre i Tesla tråden. Hvor mye er det du vanligvis lader med på denne? Er vel maks 10A som er godkjent å dra per stikk i Norge, og Tesla sin vegglader tillater opptil 13A. Men den har heldigvis litt smart elektronikk som vil passe på at ikke ting overoppheter å tar fyr, og det er jo mulig det er det du opplever her. At den skrur ned effekten før det går galt. Har du ikke mulighet til å montere en ladeboks? 1 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 Jeg merker det samme innimellom når jeg lader på hytter og hos familie hvor jeg må lade på vanlig stikk. Pleier å sette til 9A der. Virker å skje oftere om jeg setter ladestrøm høyere, tror det kommer pga for varm kontakt eller for lav spenning inn(for mye spenningstap i tilførselskabel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå