denflådderev Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Finnes det noen rask og enkel måte å finne alle sine kunderforhold i banker? Av forskjellige årsaker husker jeg ikke alle mine kundeforhold som er blitt etablert, og jeg har tilfeldigvis funnet noen kundeforhold ved å logge inn i nettbanker. Men det er mange banker å måtte sjekke - kjenner noen til en måte få informasjon om alle sine kundeforhold i alle banker? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Om du har penger i bankene så er skattemeldingen et fint sted å starte, bankene rapporterer inn beløp til skatteeataten. For bankene du bare har tomme bankkontoer vet jeg ikke om noe. 3 Lenke til kommentar
RAVKØM Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 denflådderev skrev (31 minutter siden): Finnes det noen rask og enkel måte å finne alle sine kunderforhold i banker? Av forskjellige årsaker husker jeg ikke alle mine kundeforhold som er blitt etablert, og jeg har tilfeldigvis funnet noen kundeforhold ved å logge inn i nettbanker. Men det er mange banker å måtte sjekke - kjenner noen til en måte få informasjon om alle sine kundeforhold i alle banker? Kundeforhold du har opprettet før 31-12-22 finner du på skattemeldinga for 2022. 1 Lenke til kommentar
denflådderev Skrevet 10. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2023 Takk for svar! Tråden kan stenges. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 3 hours ago, RAVKØM said: Kundeforhold du har opprettet før 31-12-22 finner du på skattemeldinga for 2022. Ikke hvis kontoene er tomme, er flere banker jeg har tomme kontoer i som ikke finnes i skattemeldingen min. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Husker det var vanskelig å avslutte kundeforhold i banker før. Var lettest å tømme kontoen. Bankene burde selv rydde opp i passive kontor over flere år med 0-10 kr i innskudd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 plankeby skrev (1 time siden): Husker det var vanskelig å avslutte kundeforhold i banker før. Var lettest å tømme kontoen. Bankene burde selv rydde opp i passive kontor over flere år med 0-10 kr i innskudd. Ikke noe problem å avslutte konto/kundeforhold i banker nå, og kontoeiereier bør selv avslutte konti som ikke lenger skal brukes. Banken bør ikke gjøre dette, det kan jo være at bruker ønsker å ta kontoen i bruk på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
Hanne9867 Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 (endret) Du finner skattemeldinger, under arkiv, langt bakover i Altinn, så en mulighet er å sjekke der. Ellers om det er en konto du har fått renter på, så vil rentene være igjen til du har avsluttet kontoen, og dermed komme med på skattemeldingen. Enkelt å avslutte kontoer i nettbanken. Endret 10. juli 2023 av Hanne9867 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (10 timer siden): Ikke noe problem å avslutte konto/kundeforhold i banker nå, og kontoeiereier bør selv avslutte konti som ikke lenger skal brukes. Banken bør ikke gjøre dette, det kan jo være at bruker ønsker å ta kontoen i bruk på et senere tidspunkt. Om banken sendte et brev til kunder som har hatt inaktiv konto i f.eks. 10 år eller mer. Der det kun er småpenger på kontoen. Type under 20 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå