dan83 Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Hei, er dette en komplisert jobb hvor ting kan gå galt i verste tilfelle? Kan alle seriøse verksted i dag enkelt skifte clucth, eller bør jeg bruke merkeverksted!? Tror clutchen min begynner å bli litt sliten, men at den holde en stund til. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Det er en ganske standard jobb. Skifter ofte dobbelmasse svinghjul samtidig. Blir nok å koste ca 20-25 tusen. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Alle seriøse verksteder bør greie et clutchbytte. Det er mer jobb på enkelte biler enn andre. Jeg har selv en Golf 5 med 4motion, og der er det litt mer prakk pga firehjulstrekken, men helt overkommelig jobb. Det som er viktig etter min mening, er å bytte alt når du først er ute med girkassa. Ikke spar noen hundrelapper på ikke å bytte utløser-lager feks. Ofte bytter man svinghjul, spesielt på dieselmotorer. Og er man først av med det, kan det fort være greit å bytte simmering på veiva, så slipper man at det begynner å lekke olje der noen tusen kilometer etter clutchbyttet. På golfen skulle uavhengig verksted ha 9000kr for jobben om jeg stilte med deler selv. Delene kom på 6000kr for clutch, svinghjul og utløserlager. Dvs 15000kr totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå