Gå til innhold

Tråden for gaming håndholdte - Rog Ally, OneXPlayer, Legion, GPD Win, Ayaneo, Steam Deck og andre PCer du kan holde i hendene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eintotre skrev (3 timer siden):

Tenker å kjøpe en større SSD til min Legion Go, men er det noen som vet om de selger https://www.ebay.co.uk/itm/394828109404?chn=ps&_ul=GB noen plass i Norge? Prøvde å google, men får enten utenlandske resultater eller andre produkter.

Denne bruker jeg i min asus rog ally 

https://www.proshop.no/SSD/Crucial-Micron-2400-SSD-2TB-PCIe-40-M2-2230/3201494

 

Edit: jeg vet ikke om.denne størrelsen passer inn i legion go.

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (30 minutter siden):

Trur Legion Go bruker 2242.

 

La nettopp inn et bud på en Legion Go.... just4fun 😄

Trur ikke jeg får den. 

Har vurdert om jeg skal selge mine Ally'er og kjøpe en Ally X. 

Høres it som folk er veldig fornøyde med Ally X. Så hvorfor ikke? 🙂

Lenke til kommentar

Det er jo samme maskin bortsett fra noen få forskjeller. 

Irriterende at de tappes for strøm når de ligger ubrukt. Skjer med både Ally og Steam Deck. Nå var både Steam Decken og Bazzite Ally'en tom. Ligget ubrukt i flere dager. 

 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Kenhten said:

Det er jo samme maskin bortsett fra noen få forskjeller. 

Irriterende at de tappes for strøm når de ligger ubrukt. Skjer med både Ally og Steam Deck. Nå var både Steam Decken og Bazzite Ally'en tom. Ligget ubrukt i flere dager. 

 

Steam deck blir vel ikke tom på noen dager hvis du slår den av? Det har ikke jeg opplevd.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Kenhten said:

Den var ikke av. Glemmer å slå de av, de ligger ubrukt i dvale. Husker ikke hvor mange dager. Mulig det har gått en uke eller mer 😆 Har vært opptatt med å 3d printe og trekke nettverkskabler til mesh nettverket. 

Da er det jo selvforsylt.. Begynte å lure litt da min ally kan ligge en uke og fortsatt ha samme batteri når jeg slår den på.
Legger den alltid bort med rundt 50% strøm. Trenger ikke enda lavere kapasitet på batteriet enn det er 😛

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
11 hours ago, Kenhten said:

Nå begynne å slå av. Lar de alltid stå på.

Nå ble jeg Lenovo Legion Go eier også. En ekstra enhet jeg må huske å slå av 🙄

Gratulerer! 

Legion Go er tung og har dårlige høyttalere og den dårligste kjøleløsningen av de mest populære håndholdte. Når det er sagt klarer jeg ikke å legge den fra meg, den er absolutt favoritten av de tre jeg har prøvd. Skjermen er utrolig stor og spakene er nøyaktige og behagelige. At det er en ekstra ladeport på bunnen er også praktisk.

Viftelyden kan man også demme opp med en kvadratcentimeter gaffateip på grillen over vifta 😅 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette blir litt på siden av temaet, men det er interessant å se at Elcare fortsatt er ræv. Sendte inn min Legion Go til reparasjon gjennom Lenovo Support og fikk beskjed av Elcare at de ikke kunne finne noe feil. Jeg sendte de en utdypende forklaring, men den ble bare ignorert og den ble returnert til meg med en faktura lydende 700kr. Tok igjen kontakt med Lenovo Support og de kunne bekrefte at det var noe galt med enheten min på cirka 2 sekunder. Igjen måtte jeg sende enheten tilbake til Elcare og nå har den hatt status "venter på deler" i 10 dager selv om det er 2-3 dagers levering på deler om man bestiller selv fra Lenovo.

Litt kjipt når det klør i fingrene etter å prøve CachyOS handheld edition.

Lenke til kommentar
eintotre skrev (26 minutter siden):

Dette blir litt på siden av temaet, men det er interessant å se at Elcare fortsatt er ræv. Sendte inn min Legion Go til reparasjon gjennom Lenovo Support og fikk beskjed av Elcare at de ikke kunne finne noe feil. Jeg sendte de en utdypende forklaring, men den ble bare ignorert og den ble returnert til meg med en faktura lydende 700kr. Tok igjen kontakt med Lenovo Support og de kunne bekrefte at det var noe galt med enheten min på cirka 2 sekunder. Igjen måtte jeg sende enheten tilbake til Elcare og nå har den hatt status "venter på deler" i 10 dager selv om det er 2-3 dagers levering på deler om man bestiller selv fra Lenovo.

Litt kjipt når det klør i fingrene etter å prøve CachyOS handheld edition.

Jeg synes absolutt det er relevant å høre om hvordan reparasjon og reklamasjon oppleves. Asus har også et frynsete rykte.

Jeg håper alt løser seg for deg så snart som mulig! Venting er kjipt!

Lenke til kommentar
eintotre skrev (3 timer siden):

Litt kjipt når det klør i fingrene etter å prøve CachyOS handheld edition.

Fortsatt litt for mange bugs. Men CachyOS er lovende. 11 minutter fra jeg klikket på install og til jeg kunne laste ned og installere spill på Steam. CachyOS var mer responsiv enn Bazzite. 

Har hatt problemer med ChimeraOS i det siste. Fungerer bra på StuePCen. Yngstemann på 7 og en klassekompis spiller Lego Avengers nå. 

Nobara-40-SteamDeck er ikke prøvd. Prøvde 39 og har NobaraOS på PCen nå. Var en del ting som måtte settes opp via terminalen da jeg prøvde i vinter. Usikker om det er lettere nå.

Håper jeg får min Legion Go i natt men det ser mørkt ut. Alle pakkene fra Temu forsinker innenlandsforsendelser.

Jeg synes Bazzite er mest stabil for øyeblikket. Men det er bakdeler og fordeler ved at det er en immutable OS. Prøver Bazzite på en gammel Thinkpad med Intel i7-4600U. Faktisk veldig kjapp som desktop OS. 

 

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kenhten said:

Fortsatt litt for mange bugs. Men CachyOS er lovende. 11 minutter fra jeg klikket på install og til jeg kunne laste ned og installere spill på Steam. CachyOS var mer responsiv enn Bazzite. 

Ble dual boot cachyos på min stasjonære for å døyve abstinensene. Virker lovende. 

Er bare å glede seg til Legion Go. På papiret er det den rareste håndholdte, men skjermen er fantastisk.

Lenke til kommentar

Fikk endelig Legion Go'en 😀

Alt det der Windows greia er skikkelig pain! Må sjekke hvordan Lenovo har ordnet Windows "gamingvennlig" før jeg installerer Linux på den.

 

Ikke særlig behagelig å holde. Kommer til å kjøpe comfort grips og printe ut selv.

Skjermen er STOR. Og tung.

Siden jeg skal ha Linux på den så gjør det ingenting at det er portrett skjerm. Steam Deck har også det. 

En del viftestøy sammenlignet med de andre.

Nå venter jeg bare på at Windows update skal gjøre seg ferdig. 🙄 At folk gidder.

 

Edit: kjøpte hele den digitale pakken på Etsy

 

Edit2: Installerer Bazzite nå. Klarte ikke Windows og Legion greia. Skal starte å printe straks 🙂

 

1000002482.thumb.jpg.e908ac052237e1365771e3e817027c39.jpg

Sånn skal det være. Endelig fri 🤩

Lilla LED rundt stikkene og printer grepene i lilla farge. Tar bare 5t30min per grep. 

Endret av Kenhten
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bazzite på Legion Go er nice.

Jeg prøver meg fram på diverse plast og setting når det kommer til 3d printing av grep. Måtte en del justeringer til. Heldigvis koster det bare noen få kroner hver gang jeg printer ett grep. Det ble mye bedre å holde den med de grepene. Stor forskjell. Man kjenner ikke knappene bak og de er fortsatt mulig å bruke.

Skjønner at mange liker den store skjermen. Lagde en custom preset på 17W og ingen CPU boost. Prøver å justering grafikken etter stabilt 60FPS. Da blir det 1200p og medium settings. Noe settings slår jeg av eller på low.

Må vurdere om jeg vil selge en av Ally'ene nå. 

Skal printe veggfeste for lett kobling til en 32" jeg har foran tredemølla. En "joycon" i hver hånd mens man trimmer litt 😄

10000024962.thumb.jpg.26d22585680486688e04c9b50e5aa8e7.jpg

1000002490.thumb.jpg.b6680335a40d8c92f4d73acc2563e4a6.jpg

1000002499.thumb.jpg.b93645904e35b16f70133b867c26e22d.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...