Kenhten Skrevet 28. juli Rapporter Del Skrevet 28. juli Men du har en god del Ally til salgs for 7-8.000kr også. De skal ha maks flaks hvis de selger til den prisen. Jeg plages med Windows på Ally'en min. Får ikke startet spill. Når spillet starter så funker i kontrollene. Spiller Minecraft og etter dvale finner ikke spillet kontrolleren. Er dette vanlig? Trur Windows hater meg siden jeg foretrekker alternativer 😂 Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 29. juli Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli (endret) Kenhten skrev (12 timer siden): Men du har en god del Ally til salgs for 7-8.000kr også. De skal ha maks flaks hvis de selger til den prisen. Jeg plages med Windows på Ally'en min. Får ikke startet spill. Når spillet starter så funker i kontrollene. Spiller Minecraft og etter dvale finner ikke spillet kontrolleren. Er dette vanlig? Trur Windows hater meg siden jeg foretrekker alternativer 😂 Jeg bruker ikke dvale så ofte, regnet med at batteriet mistet en del over natta om jeg ikke slo av. Før oppdateringen av Armory Crate, hendte det at spill ikke startet med en gang jeg spammet a-knappen etter innlogging i Windows. Regnet med at det var fordi Steam ikke var logga inn enna. Men nå starter spill raskere enn før. Hadde nok startet enda raskere med Bazzite da. Men jeg installerte gog galaxy, og så at med flere hundre gatisspill fra Epic, Origin og uplay; + gamepass-spill, ville jeg gått glipp av for mye ved å begrense meg til Steam. Endret 29. juli av Tailzo 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 29. juli Rapporter Del Skrevet 29. juli https://gamerant.com/asus-rog-ally-update-issues/ Har ennå ikke oppdatert. Noen som har oppdaget feil? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 29. juli Rapporter Del Skrevet 29. juli Kenhten skrev (1 time siden): https://gamerant.com/asus-rog-ally-update-issues/ Har ennå ikke oppdatert. Noen som har oppdaget feil? Har ikke opplevd noe her. Har oppdatert og kjører Z1 Extreme. Mulig jeg har hatt flaks der 🤷🏻♂️ Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. juli Rapporter Del Skrevet 29. juli Kenhten skrev (21 timer siden): Og en Ally Z1 Extreme til 3000kr. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=362898048 God pris for en knakende god PC. Jøss. Jeg blir litt mistenksom på prisen. Alle andre selger den for minst det dobbelte. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 29. juli Rapporter Del Skrevet 29. juli (endret) Har sendt melding til selger. Han har sett meldingen men ikke svart. Problemet er at de er tung solgt. Samme med Lenovo legion go og Steam Deck LCD. Prisen må være riktig for kjøper før de slår til. Edit: Har ikke jeg hatt så jævla mange PCer så skulle jeg ha slått til. En Ally med defekt skjerm og/eller kontrollere til 2k eller under hadde vært noe. Et lite prosjekt med CAD, 3d printing og laserkutting/-gravering... 🤔 Endret 29. juli av Kenhten Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 30. juli Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli @Kenhten, Rus har en løsning. Behold gamepass, men installer Bazzite. https://youtu.be/H4226yq0ZwY?si=DctqJuObnWeJerQV Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 30. juli Rapporter Del Skrevet 30. juli Har ikke sett YouTube på over 3 uker. Sparer data🙃 Har mye å ta igjen når jeg kommer hjem i morgen. Har heller ikke Gamepass. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 30. juli Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli Kenhten skrev (21 minutter siden): Det var mer en kommentar til meg selv. Kanskje jeg endelig kan følge deg, @Kenhten. Her forklarer Rus hvordan lage dual boot på rog ally eller andre PCer. Ha windows med gamepass og annet, men legg til Bazzite også. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 30. juli Rapporter Del Skrevet 30. juli Ser det ut som det er verdt det? Jeg regner med at når man er inne i M$ XBOX GamePass verden så kjøpes det lite spill andre steder eller? Eneste Microsoft spillet jeg er avhengig av er Minecraft. Har Java, Bedrock og Pocket Edition. De er kjøpt og betalt, eier det til evig tid. Samme har resten av familien. 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 31. juli Rapporter Del Skrevet 31. juli Startet opp Ally'en på båten fra Hirtshals til Larvik. Selvfølgelig skulle både Windows og Asus ha noe oppdatert. 🙄 Trur det blir Bazzite rimelig kjapt. Spesielt siden jeg ikke fikk startet det ene spillet som kun fungerer på Windows. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 1. august Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august (endret) Kenhten skrev (På 30.7.2024 den 7:42 PM): Ser det ut som det er verdt det? Jeg regner med at når man er inne i M$ XBOX GamePass verden så kjøpes det lite spill andre steder eller? Eneste Microsoft spillet jeg er avhengig av er Minecraft. Har Java, Bedrock og Pocket Edition. De er kjøpt og betalt, eier det til evig tid. Samme har resten av familien. Jeg kjøper ofte humble bundles, så jeg har en del Steam-spill. Men jeg tror ikke jeg noen gang har betalt full pris på et steam-spill. Enten er det billige indies, humble bundles eller Steam-salg. Jeg fikk et steam-gavekort fra jobben til min 40-årsdag, og kjøpte 5 spill med det i sommersalget. Men ja, jeg bruker gamepass mye. Jeg tenkte at dette uansett er reversibelt, og at det er en nyttig erfaring å teste om færre tilgjengelige spill, men med mer spill-tilpasset OS gir økt spillglede eller ei. Jeg så at jeg manglet stor nok usb-stick. Så jeg har bestilt det før jeg begynner installering. Angrer jeg, så blir det cloud recovery 🙂 Endret 1. august av Tailzo Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 1. august Rapporter Del Skrevet 1. august Startet på den videoen nå. Jeg ordnet Youtube Premium i dag etter en grusom pause på 2 hele måneder 😩 Dual boot med Windows og Bazzite er en god ide selv om man ikke bruker GamePass. Som jeg har forstått så er det mulig å oppgradere BIOS kun ved Windows. Vet ikke om dette er gjort om. Om det er mulig å laste ned og flashe ny BIOS i BIOS. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august Rapporter Del Skrevet 1. august Virker jo som den har standard asus bios så kan helt sikkert oppdateres via USB. 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 1. august Rapporter Del Skrevet 1. august (endret) Sjekket nå. Man kan laste ned og bruke EZ Flash util. BIOS 339 Edit: Flasher fra 335 til 339 nå. Dette er på Allyen med ChimeraOS. Synes jeg så en kommentar for en stund tilbake at det kun var mulig via Windows og MyAsus så jeg har bare latt være å sjekke 🙄 Får se om den blir "bricka" eller ikke 😝 EDIT2: All done! Ny BIOS. Laster ned nyeste Bazzite. Siden jeg har 2TB SSD på den ene så vurderer jeg å installere Windows først. Gi Windows et par hunde Gig. På den andre med original SSDen blir det kun Bazzite. Trur det blir Bazzite på StuePCen også, der har jeg ChimeraOS. Vurderer Bazzite på alle PCer; min og ungene sine. Nå bruker jeg NobaraOS, også Fedora men ikke immutable. Ungene har Linux Mint. Endret 1. august av Kenhten 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. august Rapporter Del Skrevet 2. august On 28.7.2024 at 4:23 PM, Kenhten said: MSI Claw selges billigere hos Proshop. 6500 og 8500 https://www.proshop.no/Spillkonsoll/MSI Og en Ally Z1 Extreme til 3000kr. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=362898048 God pris for en knakende god PC. MSI Claw til den prisen er fremdeles galskap. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 7. august Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august Nå prøver jeg meg på 100% Bazzite, ingen Windows 🙈 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 7. august Rapporter Del Skrevet 7. august Lykke til. Hvorfor ikke dual boot? Skal ordne Bazzite selv. Har lastet ned og plassert det på Ventoy disken sammen med alt annet. 1 Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 7. august Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august Kenhten skrev (27 minutter siden): Lykke til. Hvorfor ikke dual boot? Skal ordne Bazzite selv. Har lastet ned og plassert det på Ventoy disken sammen med alt annet. Jeg tenkte at da må jeg splitte opp harddisken, og jeg har blitt glad i 2TB plass. Og så må jeg tvinge meg til å bli mer vant til Linux. Fint å lære nye ting. En annen ting. Emudeck til Steam Deck, har Sega Model 2 og Sega Model 3 emulator. Siden jeg nå har Bazzite, kan jeg installere den versjonen av Emudeck? Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 7. august Rapporter Del Skrevet 7. august (endret) Trur det er egen versjon til ChimeraOS. En stund siden jeg har vært innom Emudeck siden. Usikker på hvilken versjon man skal velge Får mail fra Patreon av og til, info om oppdateringer. Har dessverre ikke fulgt med. Må ordne Steam Decken også. Yuzu fungerer ikke. Må ta vare på save files fra Mario Wonder. Eneste jeg har spilt en del av. Bazzite er Fedora basert. ChimeraOS er Arch basert som SteamOS. Men det er Bazzite som er immutable slik som SteamOS. Immutable betyr uforanderlig. Mange Linux folk trur dette blir framtiden. Alle programmer etc blir installert som flatpak eller snap. Da er software og alle tillegg inne i en egen kontainer og de rører ikke resten av systemet. Bakdelen er at softwareen tar mer plass og er noe tregere. Du kan ikke gjøre noe med systemet under vanlig bruk. Så det skal en del for å føkke opp. Jeg ødelegger ALLTID noe med mine installasjoner. På PCen min sluttet plutselig kalkulatoren å fungere etter jeg hadde rotet noe til 😆 Jeg anbefaler virkelig å eksperimentere med diverse Linux distroer og programvarer. Personlig synes jeg sånt er mer moro enn å spille. Det lages mye bra, mye kult og mye rart der ute. Det er mange gaming vennlige Linux distroer der ute. Men jeg synes Ubuntu baserte distroer er lettere å få til. Er mest vant til dem. Men jeg kjører Fedora baserte NobaraOS nå, Glorious Eggroll som står bak det prosjektet. Han som lager Proton-GE. Til daglig jobber han i Red Hat. Garuda Linux er litt spesiell men kommer med mye spill greier og ser ganske sykt ut, Arch basert. Mange liker PopOS, Ubuntu basert. Linux Mint og ZorinOS er de som blir foretrukket av de som kommer fra Windows. Det er så mye å teste og prøve. Kan ikke en dritt men noen få ting fester seg av og til 🤓 Endret 7. august av Kenhten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå