Windoge Skrevet 6. juni Rapporter Del Skrevet 6. juni Da er Rog Ally X oppe til forhåndsbestilling flere steder. Lenke til kommentar
eintotre Skrevet 6. juni Rapporter Del Skrevet 6. juni 37 Rog Ally på Finn. Kan bli fine priser etter hvert. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 6. juni Rapporter Del Skrevet 6. juni Får håpe det kommer demo modeller på billig salg😆 11k er ikke verdt det når man får en brukt Ally til 4k. Det er Steam Deck OLED til under 9k på Finn.no Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 18. juni Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni @Kenhten Dette er noe du kan 2 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 18. juni Rapporter Del Skrevet 18. juni (endret) Har prøvd Bazzite. Likte ChimeraOS bedre. Bazzite er basert på Fedora silverblue/atomic. De hadde ordnet gyro på bazzite men i form av en PS dual sense? Kontroller. Bruker ikke gyro og foretrekker x box layout. ChimeraOS er Arch, samme som SteamOS. Har ChimeraOS på StuePCen. Jeg fjernet Windows på den. Nå er det endelig en konsoll. Skal se den videoen. Takker EDIT: Så nettopp videoen. Fortsatt playstation layout. Aldri eid PS bortsett fra noen få måneder med PS3 da de solgte de svært billig etter PS4 kom. Foretrekker ABXY layout. Det skal være mulig å bytte dette på en måte. Endret 18. juni av Kenhten 1 Lenke til kommentar
eintotre Skrevet 18. juni Rapporter Del Skrevet 18. juni Fikk kjøpt billig Rog Ally på finn og har lagt den ut for salg etter en drøy ukes bruk. Likte at den var lett og liten. Høytalerne var overlegne konkurrentene og VRR var fantastisk. Desverre så ble skjermen litt liten for min del. Selv om Steam Deck har mye lavere oppløsning så veier den ekstra høyden 16:10 gir veldig tungt. En drømmehandheld for meg ville vært en Rog Ally X med en noe større 1920x1200-skjerm. Lenke til kommentar
eintotre Skrevet 19. juni Rapporter Del Skrevet 19. juni Har fått inn et bud på 500 mindre enn jeg ga for den så den blir solgt. Det spørs bare på hvor stolt man skal være. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 19. juni Rapporter Del Skrevet 19. juni De er nok tungsolgt. Mange på finn. Nå ser jeg de til 4k er solgt. Den er fortsatt en meget god PC. Z1 Extreme er 25-30% bedre enn den jeg har i desktop PCen min. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 3. juli Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli Nesten hver kveld, har jeg kost meg med Eiyuden chronicle hundred heroes (Et spill jeg aldri klarer å stave helt riktig, jeg googlet navnet nå). Det tar mer kapasitet av Rog Ally enn grafikken kanskje kan tyde på, men jeg spiller det som regel med laderen plugga inn. Og da ser det fint ut og flyter godt. Anbefalt for alle som liker japanske rollespill. 1 Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 3. juli Rapporter Del Skrevet 3. juli hei! Har ikke ROG ally, men spiller mye på Lenovo legion go som har samme Z1 extreme chip. Anbefaler sterkt å se på "lossless scaling" appen på steam. Den har en måte å skalere res på, og har framegen også. Koster 50 kr eller noe, men med den kan du kjøre spill i "windowed" lavere oppløsning, kjøre desktop resolution høyere og cappe framrate til halvparten av det du ønsker framegen på (så hvis du ønsker 72 fps som mål, kjør 36fps cap). Den skalerer da bildet til fullscreen og kjører framegen. Dette har gjort at jeg kjører f.eks red dead 2 med 70+ fps, elden ring stabilt 60 fps og det fungerer kjempebra. Ganske kul teknologi 1 Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 4. juli Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli BakaBerg skrev (19 timer siden): hei! Har ikke ROG ally, men spiller mye på Lenovo legion go som har samme Z1 extreme chip. Anbefaler sterkt å se på "lossless scaling" appen på steam. Den har en måte å skalere res på, og har framegen også. Koster 50 kr eller noe, men med den kan du kjøre spill i "windowed" lavere oppløsning, kjøre desktop resolution høyere og cappe framrate til halvparten av det du ønsker framegen på (så hvis du ønsker 72 fps som mål, kjør 36fps cap). Den skalerer da bildet til fullscreen og kjører framegen. Dette har gjort at jeg kjører f.eks red dead 2 med 70+ fps, elden ring stabilt 60 fps og det fungerer kjempebra. Ganske kul teknologi Takk for anbefalingen. Jeg har forresten bedt om en endring av tittelen til tråden, slik at Legion go og alle andre håndholdte kan diskuteres. Nå er Asus rog ally bare en av mange alternativer 🙂 3 Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 4. juli Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli (endret) Tusen takk til moderatorene som endret trådtittel. Da kan @Kenhten, @BakaBerg og andre diskutere mer enn bare rog ally her 😀 Jeg har bare rog ally, og tenker at jeg klarer meg med den en stund. Men det er veldig spennende at det kommer så mange nye varianter. Endret 4. juli av Tailzo 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 4. juli Rapporter Del Skrevet 4. juli 😄 Bare venter på ferie. Over 3 uker med dansk øl og god kjøtt på grillen. PC, spilling og håndholdte får vente til over sommeren. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 6. juli Rapporter Del Skrevet 6. juli (endret) Litt handheld-pron.... 😆 Må ordne noe før vi reiser på ferie. Endret 6. juli av Kenhten 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 6. juli Rapporter Del Skrevet 6. juli Ser ut som at ChimereOS er noe "broken". Har prøvd repair og re-installert 2 ganger. Function knappene fungerer ikke. Kommer ikke inn i desktop-mode eller avsluttet Steam Big Picture. Må slå av via AV/PÅ knappen. Har lastet ned Bazzite. Men bestemte meg for å teste ut Windows igjen 🤨 Den andre Ally'en fungerer helt utmerket med ChimeraOS. 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 6. juli Rapporter Del Skrevet 6. juli (endret) Dere som har brukt Windows på Ally de siste 4 månedene, er det blitt bedre? Har det kommet BIOS oppdateringer? Recovery tar en evighet. 😭 Endret 6. juli av Kenhten Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 6. juli Rapporter Del Skrevet 6. juli 50 minutter senere.... Fortsatt Cloud Recovery.... ...Så kommer Windows Update, MyAsus Update, Armory Crate update..... 😩😭 Begynner å angre. Skulle installert Bazzite. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 6. juli Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli Kenhten skrev (1 time siden): Dere som har brukt Windows på Ally de siste 4 månedene, er det blitt bedre? Har det kommet BIOS oppdateringer? Recovery tar en evighet. 😭 Tja, jeg vet ikke helt. Jeg bare bruker den som vanlig. Det hender det kommer oppdateringer, men det påvirker ikke mitt bruk. Jeg fortsetter med Eiyuden chronicle hundred heroes hver kveld. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 6. juli Rapporter Del Skrevet 6. juli Hvordan er Steam Deck når det kommer til systemoppdateringer? (det kan umulig være like håpløst som Windows update og andre greier fra produsent?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå