Gå til innhold

Den svenske regjeringen vurderer lovendring for å stanse koranbrenning

Anbefalte innlegg

23 minutes ago, Entern said:

Eller kanskje noens «følelser» bare er verdt ekstremt mye mer enn andres.

I syke menneskers hoder.

Kan noen av disse "syke" menneskene vennligst forklare meg hvorfor noen følelser er verdt så ekstremt mye mer enn andres? Vi har diskutert her en god stund nå, men jeg forstår det fortsatt ikke. Hvem sine følelser er mest verdt? Og hvorfor?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Abigor skrev (1 time siden):

Men ikke bibelbrenning?

Bibelbrenning er i samme kategori som Koranbrenning og Prideflaggbrenning

Likhet for loven er viktig.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 minutt siden):

Kan noen av disse "syke" menneskene vennligst forklare meg hvorfor noen følelser er verdt så ekstremt mye mer enn andres? Vi har diskutert her en god stund nå, men jeg forstår det fortsatt ikke. Hvem sine følelser er mest verdt? Og hvorfor?

Spør ikke meg, jeg er ikke en av dem.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 minutter siden):

Næh, egentlig ikke. Et par tullinger kanskje. Ikke hundrevis/tusenvis.

Slutt med denne whataboutismen nå, som taktikk er den svak.

Pointet er at du og andre i tråden her indirekte snakker dritt om folk jeg bryr meg om, når dere sier at "muslimer er..." og trekker frem episoder fra gærninger rundt om i verden som om det liksom skal "bevise" noe.

Sånn generalisering gjør meg sur. 

Vi vil ekstremister til livs, ikke vanlige folk som går på jobb om dagen og følger ungene på trening om ettermiddagen. 

Jeg skulle ønske folk innså at å brenne den boka er en råtten ting å gjøre mot andre.

Svenskene får gjøre hva de vil. Jeg håper vi ikke får noe slikt forbud her til lands, men håper også at vi snart kan komme oss litt videre fra ideen om at det er viktig å kjempe for retten til å kunne provosere andre mest mulig. 

Hva slags samfunn får vi av det, på sikt.. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (Akkurat nå):

Pointet er at du og andre i tråden her indirekte snakker dritt om folk jeg bryr meg om, når dere sier at "muslimer er..." og trekker frem episoder fra gærninger rundt om i verden som om det liksom skal "bevise" noe.

Sånn generalisering gjør meg sur. 

Vi vil ekstremister til livs, ikke vanlige folk som går på jobb om dagen og følger ungene på trening om ettermiddagen. 

Jeg skulle ønske folk innså at å brenne den boka er en råtten ting å gjøre mot andre.

Svenskene får gjøre hva de vil. Jeg håper vi ikke får noe slikt forbud her til lands, men håper også at vi snart kan komme oss litt videre fra ideen om at det er viktig å kjempe for retten til å kunne provosere andre mest mulig. 

Hva slags samfunn får vi av det, på sikt.. 

Jeg har gode venner som er muslimer.

De mener stort sett det samme som meg.

(unntatt koranbrenning da åpenbart, men de blir ikke bananas sprø av det akkurat. De trekker på skuldrene.)

Har og venner fra Afrika sør for Sahara. Hva de mener om en del ting vil du ikke vite.

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Entern said:

Når en somalisk drittsekk gjorde det samme for et par år siden ble det totalt dysset ned.

Dombås kirke påtent og totalskadd. En fra Somila var sint fordi noen (SIAN) hadde tent på Koranen uten at politiet hadde reagert.

I klassisk stil prøvde media å dekke over hva som kunne være motivet. "
Norske riks- og lokalmedier har dels fremstilt 28-åringen som en lokal, ung mann fra Nord-Gudbrandsdal, og dels kun opplyst om hans bostedsadresse, «bor [..] i Nord-Gudbrandsdal» skrev for eksempel NTB."

image.png.6c22b4fd2d676899bb89cf9abcea6271.png

https://www.document.no/2020/06/30/somalisk-statsborger-tiltales-for-kirkebrann-politiet-nekter-a-oppgi-hans-asylstaus/

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (6 minutter siden):

Dombås kirke påtent og totalskadd. En fra Somila var sint fordi noen (SIAN) hadde tent på Koranen uten at politiet hadde reagert.

Norske riks- og lokalmedier har dels fremstilt 28-åringen som en lokal, ung mann fra Nord-Gudbrandsdal, og dels kun opplyst om hans bostedsadresse, «bor [..] i Nord-Gudbrandsdal» skrev for eksempel NTB."

image.png.6c22b4fd2d676899bb89cf9abcea6271.png

https://www.document.no/2020/06/30/somalisk-statsborger-tiltales-for-kirkebrann-politiet-nekter-a-oppgi-hans-asylstaus/

Jepp, dette.

Er faktisk enda  sintere på media enn på gjerningsmannen. De svikter sin rolle, de fører folk bak lyset.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Inspector said:

Bibelbrenning er i samme kategori som Koranbrenning og Prideflaggbrenning

Likhet for loven er viktig.

Hvorfor er det ikke greit å brenne en bibel, mens Burzum innafor? Her har du Aske, bildet på coveret er fra Fantoft kirke som Greven selv brant ned.

Edit: Mistenkt for å ha brent ned.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, Ekspertkommentator said:

Det er en smule ironisk at muslimen bruker samme metode som Greven... men ikke like effektfult resultat.

Tenk hva de kunne fått til sammen 🤣

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Abigor said:

Hvorfor er det ikke greit å brenne en bibel, mens Burzum innafor? Her har du Aske, bildet på coveret er fra Fantoft kirke som Greven selv brant ned:

Rett skal være rett. Greven ble ikke dømt for Fantoft kirke brannen (mangel på bevis). "Han ble imidlertid dømt for å ha satt fyr på Åsane kirke, Skjold kirke i Vindafjord og Holmenkollen kapell i Oslo, i tillegg til forsøk på brannstiftelse av Storetveit kirke."

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/O6AQV/her-staar-vikernes-og-ser-paa-fantoft-stavkirke

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Religion er noe dritt.

Konservative kristne er ikke et fnugg bedre enn konservative muslimer.

Forskjellen på islam og kristendom er vel i korte trekk at muslimer mener jesus ikke er guds barn og kristne mener at Jesus er guds barn.

Ellers er de klin like og tror på de samme tullete historiene i en tullebok og på den samme guden.

De er like når det også gjelder spørsmål om bl.a homofile.

Men uansett hvordan vi vrir eller vender på det, må man innse at religion vil være en del av det samfunnet vi lever i, også islam - enten vi liker det eller ikke.

En måte å sørge for å redusere rekruttering til religion på er å drive opplysning og utdanning.

I vesten har man lykktes (men mer arbeid gjennstår), om man sammenligner muslimske land med lite utdanning hvor de heller lærer mye om islam/koranen.

En annen måte er å sende alle religiøse i vesten til en leir, overbevise de om at det de tror på er feil og lykkes ikke det, så går de i gasskammeret.

Lenke til kommentar
Bugle skrev (Akkurat nå):

Religion er noe dritt.

Konservative kristne er ikke et fnugg bedre enn konservative muslimer.

Forskjellen på islam og kristendom er vel i korte trekk at muslimer mener jesus ikke er guds barn og kristne mener at Jesus er guds barn.

Ellers er de klin like og tror på de samme tullete historiene i en tullebok og på den samme guden.

De er like når det også gjelder spørsmål om bl.a homofile.

Men uansett hvordan vi vrir eller vender på det, må man innse at religion vil være en del av det samfunnet vi lever i, også islam - enten vi liker det eller ikke.

En måte å sørge for å redusere rekruttering til religion på er å drive opplysning og utdanning.

I vesten har man lykktes (men mer arbeid gjennstår), om man sammenligner muslimske land med lite utdanning hvor de heller lærer mye om islam/koranen.

En annen måte er å sende alle religiøse i vesten til en leir, overbevise de om at det de tror på er feil og lykkes ikke det, så går de i gasskammeret.

Nå begynner jeg å bli virkelig, virkelig lei denne konstante whataboutismen.

Rent ved siden av at en god del i denne posten er direkte feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

4 minutes ago, Bugle said:

Ånei, de er langt fra klin like. Det er vesensforskjeller i religioner som gjør fundamentale endringer i handlinger til religiøse. For eksempel vil kristne bli ledet til å tro at menneskets verdi starter allerede ved unnfangelse (zygote). En konsekvens av det er at abortklinikker blir bombet. Muslimer bryr seg ikke, for islam sier noe ganske annet, nemlig at menneskets verdi starter etter 120 dager. Så de har ingen problem med abort (før den grensen).

Selv om religioner er forskjellige gjør ikke det dem like 😜Det er en seiglivet myte at alt må være likt.

Endret av Abigor
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Entern skrev (3 minutter siden):

Nå begynner jeg å bli virkelig, virkelig lei denne konstante whataboutismen.

Rent ved siden av at en god del i denne posten er direkte feil.

Hva som er feil?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Bugle said:

Uansett om vi liker det eller ikke vil hat og blasfemi alltid være en del av samfunnet vi lever i, også koranbrenning - enten vi liker det eller ikke.

En måte å sørge for å redusere rekruttering til religion på er å latterliggjøre den og skjende dens hellige symboler.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Abigor skrev (2 minutter siden):

Ånei, de er langt fra klin like. Det er vesensforskjeller i religioner som gjør fundamentale endringer i handlinger til religiøse. For eksempel vil kristne bli ledet til å tro at menneskets verdi starter allerede ved unnfangelse (zygote). En konsekvens av det er at abortklinikker blir bombet. Muslimer bryr seg ikke, for islam sier noe ganske annet, nemlig at menneskets verdi starter etter 120 dager. Så de har ingen problem med abort (før den grensen).

Du sier jo det selv: For eksempel vil kristne bli ledet til å tro at menneskets verdi starter allerede ved unnfangelse (zygote)

'islam sier noe ganske annet, nemlig at menneskets verdi starter etter 120 dager"

Begge deler er jo fullstendig i kokoland.

Det er jo helt absurd, kun religiøse kommer med slikt piss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Abigor skrev (1 minutt siden):

En måte å sørge for å redusere rekruttering til religion på er å latterliggjøre den og skjende dens hellige symboler.

Det bare styrker de miljøene som blir berørt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Abigor skrev (Akkurat nå):

At ulike religioner er klin like. Martyrdøden for eksempel er helt ulik i kristendom vs islam, og gir seg utslag i for eksempel selvmordsangrep.

Suicide-bomber.jpg

Akkurat samme problemstillingen hos de som er kristenekstremister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...