Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (9 minutter siden): Ja min herre. Takker for nok en karakteristikk. Redd, irrasjonell, kunnskapsløs, muslimhater og nå troll. Lurer på hvordan en eksil-iraker kan være islamofobisk og rasist som sprer fremmedhat. Forklar meg den som kan. Slik diplomatisk prat minner meg om den gangen Erna skulle til Kina. Og her i Norge var vi veldig opptatt av menneskerettigheter, og Erna skulle ikke skygge banen for å ta opp det temaet. Vet ikke hva hun sa, men det hadde god effekt på lakseeksporten 🤣Finnes vel ikke noe bedre kritikk mot kinas menneskerettighetsbrudd enn å smile og holde kjeft. Hva med å slutte å synes synd på deg selv og heller reflektere hva du har skrevet av innlegg på denne tråden i kveld. Om du er eksil-Iraner bosatt i Norge eller Normann bosatt i Norge ser jeg på deg som Norsk - Uavhengig av dine meninger. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Selvmedlidende? Ikke det verste du har kalt meg så langt haha. Ok så rasisme for deg handler ikke etnisitet men nasjonalitet. Ideelt sett burde da ordet "nasjonisme" vært brukt og ikke rasisme. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 a_aa skrev (7 minutter siden): Vi er uenige om dette. Vår ytringsfrihet er en universell frihet i vårt samfunn - for alle her. Ingen som bruker den her, utnytter den - derimot høster de av en rettighet som er felles. Så vil garantert noen være uenige i innholdet i ytringene, noen vil mene at de er provokative, heslige, skadelige - men så lenge de ikke diskriminerer/trakasserer personer, så bør de ikke straffes og langt mindre forbys på forhånd. Uansett. Hva er vi uenige om? Ikke med ett ord nevner jeg straff av hverken grupper eller personer som benytter ytringsfrihet! Bugle skrev (1 time siden): Om man hadde satt noen kriterier ved en slik søknad, og personen ikke oppfylte kriteriene kunne staten sagt: "Personen søkte, fikk nei ihht. kriteriene, men valgte likevel å gjennomføre det. Vi kan ikke på grunn av ytringsfriheten forhindre dette. Staten mener det finnes mer siviliserte måter å ytre seg" Det handler om hvordan man styrer situasjonen og uttrykker seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (12 minutter siden): Selvmedlidende? Ikke det verste du har kalt meg så langt haha. Ok så rasisme for deg handler ikke etnisitet men nasjonalitet. Ideelt sett burde da ordet "nasjonisme" vært brukt og ikke rasisme. Ut fra dine innlegg mangler du kunnskap og har en irrasjonell frykt for muslimer. Alt det andre du nå sutrer om er der kun du som tar opp. Og det handler veldig mye om deg og hva jeg mener om deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 a_aa skrev (21 minutter siden): men så lenge de ikke diskriminerer/trakasserer personer, så bør de ikke straffes og langt mindre forbys på forhånd. Uansett. Straff for å ytre seg er en uting uansett. Men om du var muslim og jeg sier at alle muslimer er verre en pedofile, så trakkaserer jeg deg som person, fordi du er muslim. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Nei det er ikke utifra mine innlegg men dine innlegg. Dette er noe du har diktet opp selv. Men sutrer? Legger det til listen. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til begrepet "misbruk av ytringsfriheten", men begynner å ane konseptet i måten du beskriver meg på. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (1 minutt siden): Nei det er ikke utifra mine innlegg men dine innlegg. Dette er noe du har diktet opp selv. Men sutrer? Legger det til listen. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til begrepet "misbruk av ytringsfriheten", men begynner å ane konseptet i måten du beskriver meg på. Svært så opptatt du er av deg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (3 timer siden): Islam er så mye verre enn pedofili. Jeg minner om denne. Så kan resterende innlegg tale for seg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 4 minutes ago, Bugle said: Svært så opptatt du er av deg selv. Ja jeg skjønte aldri hvorfor du flyttet fokus fra saken og over på meg personlig og alle adjektivene du bruker for å beskrive meg. Jeg pleier ikke å oppføre meg sånn mot de jeg diskuterer med. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 5 minutes ago, Bugle said: Jeg minner om denne. Så kan resterende innlegg tale for seg. Kan det tale for seg? Eller er det du som taler det resterende for deg mot meg? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (Akkurat nå): Ja jeg skjønte aldri hvorfor du flyttet fokus fra saken og over på meg personlig og alle adjektivene du bruker for å beskrive meg. Jeg pleier ikke å oppføre meg sånn mot de jeg diskuterer med. .. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Det er nå du som har insistert på å holde det fokuset med alle beskrivelsene dine. 33 minutes ago, Bugle said: Hva med å slutte å synes synd på deg selv og heller reflektere hva du har skrevet av innlegg på denne tråden i kveld. 2 hours ago, Bugle said: Helt riktig. Irrasjonell frykt. Det oser redsel fra deg. Du er så redd muslimer at du bør søke hjelp. 2 hours ago, Bugle said: Med innlegg jeg leser og som er direkte hatefulle, lar jeg ikke stå ubesvart. 2 hours ago, Bugle said: Det er fullstendig irrasjonelt og viser at du er så redd muslimer at du ikke ser mennesket bak. 3 hours ago, Bugle said: Tulling. 3 hours ago, Bugle said: Dette oser av mangel på kunnskap og irrasjonell frykt. Det får også stå for din regning, samt det jeg skrev over om kunnskap og irrasjonell frykt. 2 hours ago, Bugle said: Nok en gang, irrasjonell. Tråden sporer helt av på grunn av din irrasjonelle frykt og hatefulle holdning mot muslimer. 2 hours ago, Bugle said: Å jeg står fortsatt for at du mangler kunnskap og har irrasjonell frykt for muslimer. 52 minutes ago, Bugle said: Å du fortsetter med å trolle. Kan du ikke bare legge deg og ta opp tråden igjen i morgen? Du finner ikke det motsatte, at noen lyver og overøser deg med adjektiver. 1 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (1 minutt siden): Det er nå du som har insistert på å holde det fokuset med alle beskrivelsene dine. Du finner ikke det motsatte, at noen lyver og overøser deg med adjektiver. Legg til dine innlegg imellom mine sitater, så blir det enklere å forstå at du mangler kunnskap og har en irrasjonell frykt for muslimer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Om jeg skal være realistisk, så er "irrasjonell frykt for muslimer" en forskjønnet framstilling av dine innlegg mot muslimer. Du har rett og slett en hatfull holdning mot muslimer, basert på dine innlegg i kveld. Men jeg velger likevel å stå for ditt forsvar og si at det er mangler på kunskap. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) 9 minutes ago, Bugle said: Legg til dine innlegg imellom mine sitater, så blir det enklere å forstå at du mangler kunnskap og har en irrasjonell frykt for muslimer. Nei, dette er noe du har diktet opp selv. Du finner ikke et eneste sitat fra meg som underbygger dette. 2 minutes ago, Bugle said: Om jeg skal være realistisk, så er "irrasjonell frykt for muslimer" en forskjønnet framstilling av dine innlegg mot muslimer. Du har rett og slett en hatfull holdning mot muslimer, basert på dine innlegg i kveld. Men jeg velger likevel å stå for ditt forsvar og si at det er mangler på kunskap. Nei, dette er noe du har diktet opp selv. Jeg har vært helt konsekvent og ikke nevnt muslimer i det hele tatt. Det er det bare du som har gjort. Motbevis meg gjerne. Finn et eneste sitat der jeg har nevnt muslimer. Lykke til. Endret 21. juli 2023 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 22. juli 2023 Del Skrevet 22. juli 2023 Abigor skrev (14 minutter siden): Jeg har vært helt konsekvent og ikke nevnt muslimer i det hele tatt. Helt riktig, men du har bevisst med dine innlegg i kveld, vist at du mangler kunnskap og har irrasjonell frykt for muslimer. "De som bekjenner seg til islam kalles muslimer." Du lurer ikke en luring Deretter ber jeg igjen om at du legger til dine innlegg mellom mine sitater om deg. Og som påpekt tidligere, det handler mye om deg, spesielt i dine innlegg, som igjen fører til at man må henvise til deg. Deilig? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juli 2023 Del Skrevet 22. juli 2023 (endret) Legger ikke til innlegg mellom dine, da misforsto du poenget. Du skulle finne et eneste sitat som underbygger alle dine negative personbeskrivelser, og så drar du frem et sitat fra luften istedenfor? Ønsket aldri å diskutere person, det er det bare du som har holdt på med. Du har bevisst med dine innlegg i kveld insistert på dette med mangel på kunnskap og irrasjonell frykt for muslimer, uten å kunne sitere eller underbygge dette. Skal være ærlig å innrømme en misoppfatning av forslaget ditt tidligere. Om å søke om demonstrasjon, og avhengig av resultatet skulle staten komme med en kunngjørelse om demonstrasjonen ikke var tilstrekkelig sivilisert i ytrinngen. Uansett skulle demonstrasjonen tillates. Da høres det mistenkelig ut som slik det allerede er nå i praksis, med unntak av at man tar bedømmelsen i ettertid dersom tilstrekkelig antall går berserk. Uansett hva man sier så hjelper det neppe. Hvem gidder å oversette diplomatisk smøresnakk til tyrkisk eller arabisk? Og hvilke ambasadebrennere gidder å høre på det? Det er kun koranbrenningen som går viralt med hjelp av mørke krefter som hater våre friheter og ønsker å skape nettopp det kaoset vi ser. Erdogan tjener på at folk får vite at koranen brennes. Og ekstremister tjener på det. Mest sannsynlig er slike med å starte gnisten, ikke at en bok blir brent. Folk brenner koranen hver dag uten at noen bryr seg. Endret 22. juli 2023 av Abigor 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 22. juli 2023 Del Skrevet 22. juli 2023 Abigor skrev (10 timer siden): Her har du noen andre som er redde og irrasjonelle: Nei, jeg vil påstå at dette er legitim kritikk av all religion. Det er bare en grunn til at religion i Norge er noenlunde tam, vi betaler dem for det, og vi betaler dyrt over skattekrona, jeg pleide å være en kritiker av det, men nå tror jeg det er en den eneste måten å holde de unna sine vante ekstremisme å hatefulle tanker. 3 Lenke til kommentar
KalleKlovn Skrevet 22. juli 2023 Del Skrevet 22. juli 2023 Sitat Tyrkia vil at Rasmus Paludan blir arrestert for brenning av Koranen Tyrkia har utstedt arrestordre på Rasmus Paludan. https://www.klartale.no/verden/2023/07/21/tyrkia-vil-arrestere-rasmus-paludan-for-brenning-av-koranen/ Sitat Dansk Flygtningehjælps kontor i Irak angrepet Dansk Flygtningehjælp opplyser at deres kontor i Basra i Irak har vært under væpnet angrep etter koranbrenningen i København. https://www.vl.no/nyheter/2023/07/22/dansk-flygtningehjaelps-kontor-i-irak-angrepet/ Sitat Demonstranter forsøker å storme ambassadeområdet i Bagdad etter koranbrenning i København https://www.nettavisen.no/nyheter/demonstranter-forsoker-a-storme-ambassadeomradet-i-bagdad/s/5-95-1228622 Det er varslet en ny demonstrasjon i protest mot koranbrenning i Europa i den irakiske hovedstaden lørdag kveld. 1 Lenke til kommentar
denflådderev Skrevet 22. juli 2023 Del Skrevet 22. juli 2023 16 hours ago, Bugle said: Om du er eksil-Iraner bosatt i Norge eller Normann bosatt i Norge ser jeg på deg som Norsk - Uavhengig av dine meninger. Det virkelig spesielle er at hvis en eksil-iraner bosatt i Norge først og fremst anser seg selv som iraner, og ikke norsk, ville du fortsatt ansett vedkommende som norsk. De aller fleste med utenlandsk opphav jeg har møtt, anser seg selv å tilhøre den opprinnelige gruppen de kommer fra. De færreste anser seg selv som norske. Nettopp fordi de ikke befinner seg i en psykotisk forvirring om deres egen identitet. Likevel insisteres det på at vedkommende først og fremst er nordmenn, fordi de bor i Norge, har norsk statsborgerskap og snakker norsk. At de anser seg selv som sin egen nasjonalitet først og fremst, er tydeligvis irrevelant for de "velmenende" nordmenn. Merkelig mentalitet. 2 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå