Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Her har du noen andre som er redde og irrasjonelle: For de som er gamle nok kan se en alternativ presentasjon her: Spoiler https://www.youtube.com/watch?v=fZCDpKmvTH4 Quote I am the one, Orgasmatron, the outstretched grasping hand My image is of agony, my servants rape the land Obsequious and arrogant, clandestine and vain Two thousand years of misery, of torture in my name Hypocrisy made paramount, paranoia the law My name is called religion, sadistic, sacred whore. I twist the truth, I rule the world, my crown is called deceit I am the emperor of lies, you grovel at my feet I rob you and I slaughter you, your downfall is my gain And still you play the sycophant and revel in you pain And all my promises are lies, all my love is hate I am the politician, and I decide your fate I march before a martyred world, an army for the fight I speak of great heroic days, of victory and might I hold a banner drenched in blood, I urge you to be brave I lead you to your destiny, I lead you to your grave Your bones will build my palaces, your eyes will stud my crown For I am Mars, the god of war, and I will cut you down. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 3 minutes ago, Bugle said: Enig. Med innlegg jeg leser og som er direkte hatefulle, lar jeg ikke stå ubesvart. Haha er du Ben Affleck? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (7 minutter siden): Her har du noen andre som er redde og irrasjonelle: For de som er gamle nok kan se en alternativ presentasjon her: Vis skjult innhold https://www.youtube.com/watch?v=fZCDpKmvTH4 Nok en gang, irrasjonell. Tråden sporer helt av på grunn av din irrasjonelle frykt og hatefulle holdning mot muslimer. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (10 minutter siden): Her har du noen andre som er redde og irrasjonelle: For de som er gamle nok kan se en alternativ presentasjon her: Vis skjult innhold https://www.youtube.com/watch?v=fZCDpKmvTH4 Nå er vi så langt uti ko-ko land at ja. Vet ikke hva man kan si. 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 3 minutes ago, Bugle said: Nok en gang, irrasjonell. Tråden sporer helt av på grunn av din irrasjonelle frykt og hatefulle holdning mot muslimer. Godt du hjelper til å spore tilbake til tema med falske personkarakteristikker av meg. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (1 time siden): Islam er så mye verre enn pedofili. Jeg forholder meg til hva du skriver og hva du legger ut av bilder og videoer. Å jeg står fortsatt for at du mangler kunnskap og har irrasjonell frykt for muslimer. Nå avslutter vi her, så kan vi evt. ta opp tråden igjen i morgen - etter at moderator har ryddet opp i den. God natt Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Du sier at jeg er redd, irrasjonell, kunnskapsløs og hater muslimer. Skal vi legge til noe mer? Rasist? Pedofil? Tyv? Massemorder? Du forholder deg uansett ikke til det jeg skriver så ta deg selv til rette. Jeg står for at du dikter opp falske karakteristikker av meg som du ikke har noen dekning for. Endret 21. juli 2023 av Abigor 1 2 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Trådtema er: "Den svenske regjeringen vurderer lovendring for å stanse koranbrenning" Da tenker jeg det er naturlig å diskutere hvilke ytringer som bør være lov mhp islam. Å illustrere/liste opp hva man mener er kritikkverdig med Islam eller andre forumbrukeres argumentasjon tror jeg er OT iht trådens tema, og jeg er 99,9% sikker på at det finnes ørten tråder der Islamkritikk kan gjøres med større relevans enn her. Men jeg er ikke moderator og jeg lar være å varsle det pga de 0,01% Endret 21. juli 2023 av a_aa Satte inn overstrykning, argumentasjonskritikk må jo være lov på et diskusjonsforum :) 1 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (40 minutter siden): Her har du noen andre som er redde og irrasjonelle: For de som er gamle nok kan se en alternativ presentasjon her: Vis skjult innhold https://www.youtube.com/watch?v=fZCDpKmvTH4 Kongesang👍 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Slik jeg har forstått det, så har den personen som har brent koranen søkt om å få lov til det, og fått ja. Da sier staten: Personen søkte og fikk ja. Vi kan ikke gjøre noe mer. Om man hadde satt noen kriterier ved en slik søknad, og personen ikke oppfylte kriteriene kunne staten sagt: "Personen søkte, fikk nei ihht. kriteriene, men valgte likevel å gjennomføre det. Vi kan ikke på grunn av ytringsfriheten forhindre dette. Staten mener det finnes mer siviliserte måter å ytre seg" Om personen hadde oppfylt kriteriene, kunne staten sagt: "Personen søkte, oppfylte kriteriene og man lar dette gjennomføres" Det handler om hvordan man formidler, og der tror jeg verktøyet man kan bruke for å forhindre at den muslimske verden blir så provosert. I tillegg må man også ha i tankene at i flere muslimske land mangler de skole, utdanning etc. Eneste skolen de har, er læren om islam. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Du fremhever altså den russiske modellen: Det er fullt lovlig å si sin mening og protestere, men bare hvis det er godkjent av staten 🤣 1 1 1 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Bugle skrev (14 minutter siden): Slik jeg har forstått det, så har den personen som har brent koranen søkt om å få lov til det, og fått ja. Da sier staten: Personen søkte og fikk ja. Vi kan ikke gjøre noe mer. Om man hadde satt noen kriterier ved en slik søknad, og personen ikke oppfylte kriteriene kunne staten sagt: "Personen søkte, fikk nei ihht. kriteriene, men valgte likevel å gjennomføre det. Vi kan ikke på grunn av ytringsfriheten forhindre dette. Staten mener det finnes mer siviliserte måter å ytre seg" Om personen hadde oppfylt kriteriene, kunne staten sagt: "Personen søkte, oppfylte kriteriene og man lar dette gjennomføres" Det handler om hvordan man formidler, og der tror jeg verktøyet man kan bruke for å forhindre at den muslimske verden blir så provosert. I tillegg må man også ha i tankene at i flere muslimske land mangler de skole, utdanning etc. Eneste skolen de har, er læren om islam. Igjen. Du snur det på hodet, og det er kjempefarlig. Alle ytringer er i utgangspunktet lov og skal være det i et liberalt demokrati. Vil du bytte bort det? Du trenger ikke å søke om lov for å ytre meningene dine, men du kan måtte søke om lov for arrangementet der du ytrer dem. Så: dersom du ytrer at religion X er en avskyelig religion, eller ytrer at poltikk Y er en ødeleggende kraft, så kan ingen straffe deg for det. Dersom du derimot ytrer at person A er en jævla kakkerlakkliknende X, eller at person B som den forbannede Y hen er burde henges - så er du i velfortjent deep shit. Du må skille på trakassering av personer og kritikk/harselas med ideer. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (5 minutter siden): Du fremhever altså den russiske modellen: Det er fullt lovlig å si sin mening og protestere, men bare hvis det er godkjent av staten 🤣 Bugle skrev (8 minutter siden): Slik jeg har forstått det, så har den personen som har brent koranen søkt om å få lov til det, og fått ja. Da sier staten: Personen søkte og fikk ja. Vi kan ikke gjøre noe mer. Om man hadde satt noen kriterier ved en slik søknad, og personen ikke oppfylte kriteriene kunne staten sagt: "Personen søkte, fikk nei ihht. kriteriene, men valgte likevel å gjennomføre det. Vi kan ikke på grunn av ytringsfriheten forhindre dette. Staten mener det finnes mer siviliserte måter å ytre seg" Om personen hadde oppfylt kriteriene, kunne staten sagt: "Personen søkte, oppfylte kriteriene og man lar dette gjennomføres" Det handler om hvordan man formidler, og der tror jeg verktøyet man kan bruke for å forhindre at den muslimske verden blir så provosert. I tillegg må man også ha i tankene at i flere muslimske land mangler de skole, utdanning etc. Eneste skolen de har, er læren om islam. Les innlegget og kom med saklige innspill istedenfor. Det eneste du gjør, er å trolle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 a_aa skrev (7 minutter siden): Du trenger ikke å søke om lov for å ytre meningene dine, men du kan måtte søke om lov for arrangementet der du ytrer dem. Bugle skrev (22 minutter siden): Slik jeg har forstått det, så har den personen som har brent koranen søkt om å få lov til det, og fått ja. Da sier staten: Personen søkte og fikk ja. Vi kan ikke gjøre noe mer. Som jeg skriver, kanskje utydelig. Men det er arrangemente jeg henviser til. I dette tilfellet å brenne koranen. a_aa skrev (10 minutter siden): Så: dersom du ytrer at religion X er en avskyelig religion, eller ytrer at poltikk Y er en ødeleggende kraft, så kan ingen straffe deg for det. Dersom du derimot ytrer at person A er en jævla kakkerlakkliknende X, eller at person B som den forbannede Y hen er burde henges - så er du i velfortjent deep shit. Bugle skrev (25 minutter siden): Om man hadde satt noen kriterier ved en slik søknad, og personen ikke oppfylte kriteriene kunne staten sagt: "Personen søkte, fikk nei ihht. kriteriene, men valgte likevel å gjennomføre det. Vi kan ikke på grunn av ytringsfriheten forhindre dette. Staten mener det finnes mer siviliserte måter å ytre seg" Som jeg skriver, det handler ikke om å straffe hverken person eller arrangement, men: Bugle skrev (26 minutter siden): Det handler om hvordan man formidler, og der tror jeg verktøyet man kan bruke for å forhindre at den muslimske verden blir så provosert. Og avslutningsvis Bugle skrev (27 minutter siden): I tillegg må man også ha i tankene at i flere muslimske land mangler de skole, utdanning etc. Eneste skolen de har, er læren om islam. Mitt innlegg handler ikke om å innskrenke friheter eller å straffeforfølge noen med som ytrer noe. Men å være strategisk. Jeg tror det er dumt å være "nøytral" til at ytringsfriheten utnyttes av "ikke-vestlige" som bruker den mot oss for egen fordel og de som misbruker ytringsfriheten til å komme med hatefulle meninger om andre mennesker de enten ikke har kunnskap om eller har en irrasjonell frykt mot. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) @Bugle Den svenske staten (som den norske) skiller allerede mellom det å ikke forby ytringer og det å støtte ytringer. Om ytringene som (naturlig nok) ble tillatt, etterlot svensk UD liten tvil om hva den svenske stat mente om innholdet i ytringen: Sitat 2. juli 2023 kl. 17:29 Sveriges UD fordømmer koranbrenning: – Krenkende og rasistisk Det svenske utenriksdepartement fordømmer sterkt koranbrenningene som har funnet sted i Sverige, og kaller det krenkende og rasistisk. – Den svenske regjeringen har full forståelse for at de islamofobiske handlingene begått av enkeltpersoner i Sverige kan være støtende for muslimer, skriver UD i en pressemelding, ifølge Omni. Videre skriver departementet at selv om landet har en grunnlovsbeskyttet rett til forsamlingsfrihet, ytringsfrihet og demonstrasjonsfrihet, er handlingene respektløse og et uttrykk for rasisme og fremmedhat. Uttalelsen kommer kort tid etter at Organisasjonen for islamsk samarbeid (OIC) søndag ba medlemslandene om å ta kollektive tiltak for å unngå koranbrenning fremover. Endret 21. juli 2023 av a_aa Standardfjerning av øvre linjeskift i sitatboks grmpf :( Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Wow, rasistisk og islamofobisk faktisk? De var så utålmodige etter å bli med i NATO. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 a_aa skrev (10 minutter siden): @Bugle Den svenske staten (som den norske) skiller allerede mellom det å ikke forby ytringer og det å støtte ytringer. Om ytringene som (naturlig nok) ble tillatt, etterlot svensk UD liten tvil om hva den svenske stat mente om innholdet i ytringen: Forskjellen er at de samtidig godtok "søknaden" om brenning av koranen. Hadde de avslått "søknaden" og skrevet det samme, ville man kanskje gitt et annet inntrykk, men fortsatt beholdt ytringsfriheten: ref fremgangsmåte jeg skrev over. Altså, jeg er mot all form for å gi etter. Men opptatt av å finne er "verktøy" hvor man ivaretar sikkerheten mot å utnytte vår frihet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (6 minutter siden): Wow, rasistisk og islamofobisk faktisk? De var så utålmodige etter å bli med i NATO. Å du fortsetter med å trolle. Kan du ikke bare legge deg og ta opp tråden igjen i morgen? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Ja min herre. Takker for nok en karakteristikk. Redd, irrasjonell, kunnskapsløs, muslimhater og nå troll. Lurer på hvordan en eksil-iraker kan være islamofobisk og rasist som sprer fremmedhat. Forklar meg den som kan. Slik diplomatisk prat minner meg om den gangen Erna skulle til Kina. Og her i Norge var vi veldig opptatt av menneskerettigheter, og Erna skulle ikke skygge banen for å ta opp det temaet. Vet ikke hva hun sa, men det hadde god effekt på lakseeksporten 🤣Finnes vel ikke noe bedre kritikk mot kinas menneskerettighetsbrudd enn å smile og holde kjeft. Endret 21. juli 2023 av Abigor 1 1 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Bugle skrev (2 minutter siden): Altså, jeg er mot all form for å gi etter. Men opptatt av å finne er "verktøy" hvor man ivaretar sikkerheten mot å utnytte vår frihet. Vi er uenige om dette. Vår ytringsfrihet er en universell frihet i vårt samfunn - for alle her. Ingen som bruker den her, utnytter den - derimot høster de av en rettighet som er felles. Så vil garantert noen være uenige i innholdet i ytringene, noen vil mene at de er provokative, heslige, skadelige - men så lenge de ikke diskriminerer/trakasserer personer, så bør de ikke straffes og langt mindre forbys på forhånd. Uansett. 1 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå