Gå til innhold

Den svenske regjeringen vurderer lovendring for å stanse koranbrenning


Anbefalte innlegg

Er det ikke slik de gjør det i Russland? Demonstrasjoner mot krig og Putin er lov, dersom det kan begrunnes med gode argumenter. Dessverre er det ingen som har gjort det fram til nå, så alle har blitt arrestert på grunn av ikke-godkjente demonstrasjoner. Så alle demonstrasjoner hittil har bare vært for å provosere og krenke.

Misbruke ytringsfriheten 🤣 Du viser oss veien til helvete min venn.

 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Bugle said:

Blir litt som om jeg skulle hisse opp noen som ikke vet bedre selv, og når personen eksploderer så står jeg å peker på han å sier "hva var det jeg sa".

Tenker vi skal slutte å nedverdige muslimer ved å si at "de vet ikke bedre selv". En slags ovenfra-og-ned holdning.

  

8 minutes ago, Bugle said:

Personlig kan jeg ikke fordra religion, men jeg respekterer det og forstår at det finnes ytterpunkter (ekstreme) i all religion, og politikk for den del.

Personlig kan jeg ikke fordra pedofili, men respekterer det og forstår at det finnes ytterpunkter i alle legninger 🤣

Jeg har null respekt for islam som er laget med det formål å skape død og lidelse for millioner av mennesker i over 1000 år. Og om det ikke er laget for det formål så er det total skivebom.

Endret av Abigor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bugle skrev (8 minutter siden):

Å brenne koranen kun for å provosere, krenke og hetse muslimer er å misbruke ytringsfriheten.

Man søker (dispensasjon?) allerede for å kunne gjøre noe slikt. Verktøyet burde kanskje være at søknaden inneholder gode argumenter for å gjøre det.

Har man en velbegrunnet søknad, så kjør på.

Ditt forslag innebærer at noen ytringer i utgangspunktet er forbudt, og du må søke om dispensasjon fra forbudet før du ytrer deg. 

Norges grunnlov sier at ytringer er ønsket, ingen er forbudt i forkant, og så finnes det noen ytringer som kan straffes i etterkant.

Vil du leve i Norge eller i ditt samfunn?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (29 minutter siden):

Feil ordvalg av meg tydeligvis. Den torturerte har mest sannsynlig ikke et generelt hat mot muslimer og bruker ikke koranbrenning som et verktøy for å understreke dette hatet. 

Et generelt hat mot islamister er derimot meget, meget sannsynlig.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Abigor skrev (22 minutter siden):

Tenker vi skal slutte å nedverdige muslimer ved å si at "de vet ikke bedre selv". En slags ovenfra-og-ned holdning.

Enig. Det var en feil fremstilling fra min side.

Tanken bak den uttalelsen var at mange i muslimske land ikke har samme tilgangen på skole og undervisning slik vi har i vesten og derfor er det en uting å fyre de opp og deretter peke på de å si "Hva var det jeg sa"

Abigor skrev (22 minutter siden):

Personlig kan jeg ikke fordra pedofili, men respekterer det og forstår at det finnes ytterpunkter i alle legninger 🤣

Å dra inn pedofili inn i dette var strengt tatt ikke nødvendig. Hva pedofili har med legning å gjøre får stå på din regning.

Tulling.

Abigor skrev (22 minutter siden):

Jeg har null respekt for islam som er laget med det formål å skape død og lidelse for millioner av mennesker i over 1000 år. Og om det ikke er laget for det formål så er det total skivebom.

Dette oser av mangel på kunnskap og irrasjonell frykt.

Abigor skrev (17 minutter siden):

Islam er så mye verre enn pedofili.

Det får også stå for din regning, samt det jeg skrev over om kunnskap og irrasjonell frykt.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Abigor skrev (2 minutter siden):

Spot on!

NINTCHDBPICT000001019508.jpg

Untitled-2.jpg

1140-9-11-towers-attack-explosion.jpg

EE7E1EC9-1DB1-4385-89FF-26CE56ADAE5C_w12

Riktig så irrasjonelt. Belær meg gjerne!

Helt riktig. Irrasjonell frykt.

Det oser redsel fra deg. Du er så redd muslimer at du bør søke hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Abigor skrev (Akkurat nå):

 

Åja du leker den leken.

Leken?

Du viser jo frykt i hvert innlegg du skriver.

Du er fullstendig irrasjonell. Du er helt tåkelagt.

Du må seriøst be om hjelp for å komme deg ned på bakken.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Bugle said:

Leken?

Du viser jo frykt i hvert innlegg du skriver.

Du er fullstendig irrasjonell. Du er helt tåkelagt.

Du må seriøst be om hjelp for å komme deg ned på bakken.

Hvis vi bare skal finne opp ting om hverandre så kan jeg si det samme om deg. Men jeg pleier å holde meg for god til det.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tråden er i ferd med å spore av.

Man må ikke nødvendigvis velge mellom Islam og Ytringsfrihet. Men man må velge mellom Fundamentalisme og Ytringfrihet.

Ytringsfrihet innebærer å tolerere ytringer man ikke er enig i. Men ikke å akseptere handlinger man avskyr.

Så enkelt og så vanskelig. :huh:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Abigor skrev (Akkurat nå):

Hvis vi bare skal finne opp ting om hverandre så kan jeg si det samme om deg. Men jeg pleier å holde meg for god til det.

Om jeg tar feil om noe, uttaler meg utydelig, uforståelig eller lignende, så er jeg kjapp på å beklage og begrunne.

Dine siste innlegg må du gå over på nytt, inkludert de bildene du postet.

Det er fullstendig irrasjonelt og viser at du er så redd muslimer at du ikke ser mennesket bak.

Det er mange gode mennesker som er muslimer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
a_aa skrev (1 minutt siden):

Tråden er i ferd med å spore av.

Man må ikke nødvendigvis velge mellom Islam og Ytringsfrihet. Men man må velge mellom Fundamentalisme og Ytringfrihet.

Ytringsfrihet innebærer å tolerere ytringer man ikke er enig i. Men ikke å akseptere handlinger man avskyr.

Så enkelt og så vanskelig. :huh:

Enig.

Med innlegg jeg leser og som er direkte hatefulle, lar jeg ikke stå ubesvart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...