Psykake Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 a_aa skrev (1 minutt siden): Du skriver vel heller at det er reaksjonene på koranbrenning som er problemet? Og at disse reaksjonene brukes som argumentasjon mot islam som sådan? Men hvis reaksjonene på koranbrenning er problemet, hvorfor er ikke reaksjonen på koranbrenningen problemet? See? Hvorfor er koranbrenningen problemet? Nei. Jeg sier at mitt problem med koranbrenning , som konsept, er at man bruker reaksjonene fra noen til å dømme alle. Og dette vet de som brenner koraner vil være effekten. Ergo koranbrenning brukes som et verktøy. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Hvem er det som dømmer alle? Såklart koranbrenning bruker som et verktøy, ingen tvil om det. Det er et verktøy for ytring! Endret 21. juli 2023 av Abigor 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (5 timer siden): Lurer på hva prisen på hodet er til irakerne som dreper jenter fordi de er på tiktok? Hvordan kan noen finne på å være så fæle å brenne bøker som er hellige for andre mennesker... Jeg lurer ærlig talt på hva woke islam-apologeter tenker når de ser dette. Om de tenker i det hele tatt eller bare «hopper over» disse triste faktum? 1 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (5 minutter siden): Men du får heller høre på de som elsker islam Når du sier du hater islam og skriver svada som det over, greier jeg ikke å ta noe av det du skriver seriøst. Jeg hater pedofili. Hvis noen liker pedofili og mener min mening om pedofili er svada , så er det helt OK for min del. 1 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Psykake skrev (2 minutter siden): Nei. Jeg sier at mitt problem med koranbrenning , som konsept, er at man bruker reaksjonene fra noen til å dømme alle. Og dette vet de som brenner koraner vil være effekten. Ergo koranbrenning brukes som et verktøy. De tar feil, og du tar feil. Noldusene i SIAN har brent koraner jevnlig i Norge, men etter at noen islamske brushoder brukte vold for å stoppe dem i starten med masse mediedekning som resultat, har norske muslimer i det store og hele oversett dem. Så du har for så vidt rett - reaksjonene på brenning som ytring kan være viktigere enn ytringen i seg selv, og der har norske muslimer skjønt tegninga, mens irakiske politikere benytter anledningen til å sanke stemmer på hjemmebane. Sistnevnte aktivitet er ingen grunn til å snevre inn ytringsfriheten heromkring 3 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 a_aa skrev (1 minutt siden): De tar feil, og du tar feil. Noldusene i SIAN har brent koraner jevnlig i Norge, men etter at noen islamske brushoder brukte vold for å stoppe dem i starten med masse mediedekning som resultat, har norske muslimer i det store og hele oversett dem. Så du har for så vidt rett - reaksjonene på brenning som ytring kan være viktigere enn ytringen i seg selv, og der har norske muslimer skjønt tegninga, mens irakiske politikere benytter anledningen til å sanke stemmer på hjemmebane. Sistnevnte aktivitet er ingen grunn til å snevre inn ytringsfriheten heromkring Jeg mener ikke at man skal snevre inn på ytringsfriheten eller gjøre koranbrenning ulovlig. Jeg sier bare det er lavpannede idioter uten "nobelt" motiv som brenner koraner. Det er kun for å lage kvalme. Så later man som at dette nærmest er en hellig handling som er beskyttet av ytringsfriheten. Min mening 🙃 2 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Psykake skrev (6 minutter siden): Jeg mener ikke at man skal snevre inn på ytringsfriheten eller gjøre koranbrenning ulovlig. Jeg sier bare det er lavpannede idioter uten "nobelt" motiv som brenner koraner. Det er kun for å lage kvalme. Så later man som at dette nærmest er en hellig handling som er beskyttet av ytringsfriheten. Min mening 🙃 Slip litt på de skarpeste kantene, og vi er faktisk helt enige! Utrolig hva litt diskusjon kan gjøre 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 13 minutes ago, Psykake said: Når du sier du hater islam og skriver svada som det over, greier jeg ikke å ta noe av det du skriver seriøst. Jeg hater pedofili. Hvis noen liker pedofili og mener min mening om pedofili er svada , så er det helt OK for min del. Så kan pedofile fint ignorere alt du mener 🤣 Men hvem er det som ikke skriver svada her? Du? Hvordan skal man ta noe av det du skriver seriøst, selv de som ikke er pedofile? 1 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 9 minutes ago, Psykake said: Jeg sier bare det er lavpannede idioter uten "nobelt" motiv som brenner koraner. Det er kun for å lage kvalme. Så later man som at dette nærmest er en hellig handling som er beskyttet av ytringsfriheten. Min mening 🙃 Det er en lavpanned idiot av en iraker som brenner koranen etter å ha blitt torturert i Irak. 1 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (3 minutter siden): Så kan pedofile fint ignorere alt du mener 🤣 Men hvem er det som ikke skriver svada her? Du? Hvordan skal man ta noe av det du skriver seriøst, selv de som ikke er pedofile? Jeg greier ikke ta det du måtte mene om koranbrenning seriøst når du tidligere har skrevet at du hater islam. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (1 minutt siden): Det er en lavpanned idiot av en iraker som brenner koranen etter å ha blitt torturert i Irak. Da er det åpenbart ikke for å lage kvalme. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) 2 minutes ago, Psykake said: Da er det åpenbart ikke for å lage kvalme. Meningen til den som begår ytringen er så mye mer relevant enn hva du mener om saken. Du forhåndsdømmer og svartmaler over en lav sko. Gjør du det bare for å lage kvalme? Hvorfor er det greit å ytre noe hvis man har vært torturert i Irak, men ikke greit dersom man har levd livet sitt utorturert i Sverige? Endret 21. juli 2023 av Abigor 3 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Psykake skrev (4 minutter siden): Da er det åpenbart ikke for å lage kvalme. Hvordan vet du det? Ganske naturlig å ønske å lage kvalme for folk som har torturert deg. Det er laget norn tusen filmer om temaet, osv. 😉 1 1 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (2 minutter siden): Meningen til den som begår ytringen er så mye mer relevant enn hva du mener om saken. Du forhåndsdømmer og svartmaler over en lav sko. Gjør du det bare for å lage kvalme? Hvorfor er det greit å ytre noe hvis man har vært torturert i Irak, men ikke greit dersom man har levd livet sitt utorturert i Sverige? Verden er ikke sort/hvit. Det et nyanser i alt. For å presisere så refererer jeg til Sian og han danske noldusen. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Entern skrev (3 minutter siden): Hvordan vet du det? Ganske naturlig å ønske å lage kvalme for folk som har torturert deg. Det er laget norn tusen filmer om temaet, osv. 😉 Feil ordvalg av meg tydeligvis. Den torturerte har mest sannsynlig ikke et generelt hat mot muslimer og bruker ikke koranbrenning som et verktøy for å understreke dette hatet. Endret 21. juli 2023 av Psykake Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Abigor skrev (10 minutter siden): Hvorfor er det greit å ytre noe hvis man har vært torturert i Irak, men ikke greit dersom man har levd livet sitt utorturert i Sverige? Av nysgjerrighet: Hva mener du med "greit" her? Er "greit"="fullt lovlig" eog/ller er "greit"="akseptabelt, kosher, applausgivende" og/eller noe annet? Endret 21. juli 2023 av a_aa Satte inn "og/" for ikke å begrense svar 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 5 minutes ago, Psykake said: Feil ordvalg av meg tydeligvis. Den torturerte har mest sannsynlig ikke et generelt hat mot muslimer og bruker ikke koranbrenning som et verktøy for å understreke dette hatet. Så det er det første (og eneste) du forbandt med koranbrenning? Tror vi har SIAN å takke for den misoppfatningen. Islam var jo oppfunnet av en pedofil, så du er ikke så langt unna å hate islam du heller 😜 1 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) 8 minutes ago, a_aa said: Av nysgjerrighet: Hva mener du med "greit" her? Er "greit"="fullt lovlig" eog/ller er "greit"="akseptabelt, kosher, applausgivende" og/eller noe annet? Det kan være opp til mottakeren å avgjøre. Siden meningen mot koranbrenning ikke inkluderte å forby det så tenkte jeg i utgangspunktet på akseptabelt. Endret 21. juli 2023 av Abigor 1 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Abigor skrev (1 minutt siden): Det kan være opp til mottakeren å avgjøre. "Greit" 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Å brenne koranen kun for å provosere, krenke og hetse muslimer er å misbruke ytringsfriheten. Man søker (dispensasjon?) allerede for å kunne gjøre noe slikt. Verktøyet burde kanskje være at søknaden inneholder gode argumenter for å gjøre det. Har man en velbegrunnet søknad, så kjør på. Har man ikke det, si nei, og om vedkommende likevel gjør det så kan man si at dette er ikke en godkjent demonstrasjon. Personlig kan jeg ikke fordra religion, men jeg respekterer det og forstår at det finnes ytterpunkter (ekstreme) i all religion, og politikk for den del. Men å finne et godt verktøy på disse problemstillingene er helt umulig når flere medlemmer her inne på død og liv ønsker å provosere, krenke og hetse muslimer. Blir litt som om jeg skulle hisse opp noen som ikke vet bedre selv, og når personen eksploderer så står jeg å peker på han å sier "hva var det jeg sa". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå