Ronny Skrevet 6. juli 2023 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg skal installere ett Jensen Omni Mesh på en Altibox sentral. Alt ser OK ut og Omni Appen bekrefter at "Internett tilkobling er OK" men den vil ikke "koble til". Lenke til kommentar
NULL Skrevet 6. juli 2023 Del Skrevet 6. juli 2023 Bruker du riktig port på hjemmesentralen? Lenke til kommentar
Ronny Skrevet 6. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2023 Har prøvd alle 3 LAN portene Lenke til kommentar
Ronny Skrevet 6. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2023 Altibox-FMG-back.svg Lenke til kommentar
cacb Skrevet 6. juli 2023 Del Skrevet 6. juli 2023 (endret) 1 hour ago, Ronny said: Har prøvd alle 3 LAN portene Har du forsøkt å sette Altibox hjemmesentralen i bromodus? Jeg har det slik med TP-link Mesh. Har fungert prikkfritt i 3 år. Endret 6. juli 2023 av cacb Lenke til kommentar
NULL Skrevet 6. juli 2023 Del Skrevet 6. juli 2023 9 hours ago, cacb said: Har du forsøkt å sette Altibox hjemmesentralen i bromodus? Jeg har det slik med TP-link Mesh. Har fungert prikkfritt i 3 år. Skal normalt sett fungere uten bromodus, men naturligvis med potensielle komplikasjoner knyttet til "ruter bak ruter"-problematikk. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 7. juli 2023 Del Skrevet 7. juli 2023 Går ut fra at du ikke har koblet til strømnettet på de andre (Jensen) mesh enhetene, og at kabelen går fra ‘WAN/LAN’-porten på Jensen og til (nevnte 1/2/3 LAN) port på Internettmodemet/ruteren? Har du forsøkt med å ta strømmen på både Jensen og Internettmodemet, koble sistnevnte til strøm, vente ~5 min og så prøve med Jensen igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå