Emma.u Skrevet 4. juli 2023 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg fylte bensin på feil hull på mopeden. Jeg kjørte med den etter det og det gikk fint. Nå vil den ikke starte. Bensintanken er full og jeg prøvde å fylle på mer olje i oljetanken. Nå tror jeg at jeg må tømme oljetanken og fylle den opp på nytt. Noen som vet hva jeg skal gjøre?? Det er en Peugeot moped, trenger 2T olje Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. juli 2023 Del Skrevet 4. juli 2023 Du må i alle fall tømme tanken og få på ny olje. Sidan du har køyrt mopeden så bør eigentleg både drivstoffslange og motoren reingjerast. Du kan risikere at motoren har skjært seg på grunn av manglande smørirng. Å berre tømme oljetanken og fylle på med ny olje og så prøve å starte kan være risikosport om motoren alt er tørr og utan smørring. Det kan være at det går bra men du kan også gjere vondt verre. Kor mykje olje hadde du på oljetanken og kor mykje bensin fylte du på på med? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juli 2023 Del Skrevet 4. juli 2023 Oljetanken må tømmes og du må lufte pumpa etterpå til du har ren olje ut. Kjør med olje i bensinen (ca. 2%) så lenge. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. juli 2023 Del Skrevet 4. juli 2023 Få den inn til en mekaniker er nå mitt tips. 1 Lenke til kommentar
Emma.u Skrevet 4. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg fylte på kanskje en halv liter bensin. Den var nesten helt full etter det så fikk ikke fylt på så veldig mye olje. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. juli 2023 Del Skrevet 4. juli 2023 Emma.u skrev (14 timer siden): Jeg kjørte med den etter det og det gikk fint. Hvor mye rommer oljetanken? Hvor lenge/langt kjørte du etter feilfyllingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå