Howard Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 NV40 og R420 i april Mye tyder på at de nye toppmodellene fra NVIDIA og ATI vil være på plass i butikkhyllene i april. Lanseringen av produktene er ventet å skje på CeBIT-messen som går av stabelen i mars. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Bærre lækkert. Men jeg skulle ønske de kunne ha kommet litt før. men gleder meg so en ulv til de kommer. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Blir spennende å se hvilken ytelse disse kortene får! Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Får håpe nVidia har skjerpet seg etter FX floppen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Får håpe nVidia har skjerpet seg etter FX floppen Det har de forsåvidt allerede gjort (NV35). Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Får håpe nVidia har skjerpet seg etter FX floppen Det har de forsåvidt allerede gjort (NV35). Det vet vi i grunn ikke så mye om før Half-Life 2 kommer, da men... Men er det noen rykter om RV420, altså en midrange versjon? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg må si 50 GByte/s minnebåndbredde imponerer! (Det er rundt 25 GByte/s på dagens toppmodeller) Men jeg lurer på hvor mange pipelines de kommer til å få. Hvis det blir 16 så blir jeg også skikkelig imopnert. (daggens toppmodeller har 8) Synd det ikke var noen rykter om dette, bortsett fra at transistorantallet på 160mill kan tyde på det. (dagens toppmodeller har vel opp mot ca 100-120 mill) For de som lurer på hvorfor jeg nevnte akkurat disse to tingene så er det fordi dette er de to viktigste ytelse-faktorene man kan se ut fra papiret/spesifikasjoner. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 selv lurer jeg på en del ting; - PCI Express x16 er no R423 vil ta i bruk, men vil en hente noe særlig inn på dette? - når kommer neste generasjons PCI express? *32? - når kommer R423? Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 mulig jeg får kjøpt meg et nytt skjermkort til høsten da... (gidder ikke sløse bort penga med en gang dem kommer... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Men jeg lurer på hvor mange pipelines de kommer til å få. Hvis det blir 16 så blir jeg også skikkelig imopnert. (daggens toppmodeller har 8) Synd det ikke var noen rykter om dette, bortsett fra at transistorantallet på 160mill kan tyde på det. (dagens toppmodeller har vel opp mot ca 100-120 mill) For de som lurer på hvorfor jeg nevnte akkurat disse to tingene så er det fordi dette er de to viktigste ytelse-faktorene man kan se ut fra papiret/spesifikasjoner. Begge skal visnok ha 8 pipelines (8x1), men det alene sier ikke så mye om PS ytelsen. Endret 14. januar 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 selv lurer jeg på en del ting;- PCI Express x16 er no R423 vil ta i bruk, men vil en hente noe særlig inn på dette? - når kommer neste generasjons PCI express? *32? - når kommer R423? _ Neppe. Dagens grafikkort klarer jo ikke engang å utnytte AGP 8x (kanskje ikke 4x engang). Men PCI express blir jo den nye standaren her, så skal du kjøpe nytt hk og grafikkort om en stund bør du velge PCI express, et AGP grafikkortt vil kunne være håpløst å ha med seg ved senere oppgraderinger, men dette avhenger av hvor raskt AGP forsvinner, Springdale/Alderwood vil visst ikke støtte AGP. _ Bør være en god god stund til, i hvertfall flere år, med tanke på at kanskje ikke engang AGP 4x enda er en flaskehals. _ Det lurer jeg også på. Men dersom LGA 775 plattformen kommer til våren bør R423 også komme da, ellers kan man risikere å ikke kunne få kjøpt PCI express grafikkort, enda PCI express slår inn for fullt i samme periode, dette spørs selvsagt hvordan Nvidia og XGI vil satse på PCI express. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 PCI Express behandler data på en annen måte enn AGP (data prioritering osv) så hvis det blir gjordt riktig kan det gi opptil 20% bedre ytelse. Med bruk av system minne til textures og geometry (texture overflow osv) vil den økte båndbredden også gi forbedring over AGP. Høy oppløsning med FSAA på 128MB kort f.eks. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 men vil det ikke være mulig å benytte en overgang på express kortene som tidligere antydet? dette hadde jo vært genialt siden man da kan ta kortet med seg i en oppgradering senere dersom man sitter på et agp kort nå... men de vil vel heller selge to kort de utsugerne Lenke til kommentar
Endre Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Men er det noen rykter om RV420, altså en midrange versjon? Etter hva jeg har hørt kommer R380 og R370 i de lavere prisklassene. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 oh som jeg gleder meg!! Når disse korta blir et halvår gamle blir det vel til at jeg får hivd ut Geforce 4ti4200 kortet mitt Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) - når kommer neste generasjons PCI express? *32? En liten oppklaring: Alt vi ser av PCI Express nå dreier seg om samme versjon. Tallet du ser bak X-en har ingenting med versjonsnummerering å gjøre, det er kun den fysiske veibredden ("lane width"). Altså er en PCI Express X1-port betydelig mindre rent fysisk enn en X16-port (16 ganger færre pinner å overføre data på, så vidt jeg har forstått), selv om begge kommuniserer i henhold til samme standard (som jeg vil tro heter v1.0?). Edit: Før øvrig tillater dagens spesifikasjon fysiske veibredder fra X1 til X32. Ref: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.html?i=1830 Endret 14. januar 2004 av Pureblade Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Etter hva jeg har hørt kommer R380 og R370 i de lavere prisklassene. Oki. Når? Hvor mye? Og hvor bra? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Oki. Når? Hvor mye? Og hvor bra? Detaljer rundt disse er det nok ingen vanlige dødelige som vet enda. R380 blir etterfølgeren til 9600XT, og R370 erstatter low-end-kortene, 9200 og 9600SE. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Detaljer rundt disse er det nok ingen vanlige dødelige som vet enda. R380 blir etterfølgeren til 9600XT, og R370 erstatter low-end-kortene, 9200 og 9600SE. Takker. Legger inn siktekornet midt mellom øya på R380... Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det kommer også en overgang som gjør at du kan bruke AGP kort i PCI-Express sloten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå