Eggen1 Skrevet 3. juli 2023 Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Hei har et beosenter 9300 med phono/ tape2 linje inngang og en beogram 3300 begge har 7 pins kontakt, trodde disse var kompatibel men får veldig svak lyd ut av anlegget! Må de være slik mellomforsterker på dette settet ? Håper noen har kunnskap om dette her på forumet 🙂 Endret 4. juli 2023 av Eggen1 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 3. juli 2023 Del Skrevet 3. juli 2023 Beogram 3300 er en platespiller og må kobles til platespillerinngang. Dessverre ser det ut til 9300 ikke har dette, da må du ha en RIAA forsterker i mellom. Om du finner en med 7 pins kontakter eller må bruke en overgang, vet jeg ikke. Kjenner lite til det som rører seg med platespillere og tilbehør generelt. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2023 Del Skrevet 4. juli 2023 20 hours ago, Eggen1 said: Hei har et beosenter 9300 og en beogram 3300 med 7 pins kontakt i begge ender, trodde disse var kompatibel men får veldig svak lyd ut av anlegget! Må de være slik mellomforsterker på dette settet ? Håper noen har kunnskap om dette her på forumet 🙂 Du skal vel kunne bruke noe som dette: https://www.av-connection.com/?PGr=12978 Men det finnes sikkert alternativer. 1 Lenke til kommentar
Eggen1 Skrevet 4. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2023 Thunderhead skrev (21 timer siden): Beogram 3300 er en platespiller og må kobles til platespillerinngang. Dessverre ser det ut til 9300 ikke har dette, da må du ha en RIAA forsterker i mellom. Om du finner en med 7 pins kontakter eller må bruke en overgang, vet jeg ikke. Kjenner lite til det som rører seg med platespillere og tilbehør generelt. Den har phono/tape2 inngang med 7 pins din Lenke til kommentar
Eggen1 Skrevet 4. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2023 nebrewfoz skrev (2 timer siden): Du skal vel kunne bruke noe som dette: https://www.av-connection.com/?PGr=12978 Men det finnes sikkert alternativer. Takker for svar var akkurat en slik jeg lette etter 🙂 1 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. juli 2023 Del Skrevet 5. juli 2023 On 7/4/2023 at 7:11 PM, Eggen1 said: Den har phono/tape2 inngang med 7 pins din Jeg tipper at phono i denne sammenheng menes vanlig linjesignal i og med at den står sammen med tape 2. Det er dog vanlig å kalle platespillerinngang for "phono", men da skal man ikke bruke den samme inngang til en kassettspiller, som lever et vanlig linjesignal. En platespiller leverer mye lavere signal enn vanlig linjesignal, i tillegg må frekvenskurven justeres med RIAA filter for at frekvensgangen skal bli jevn, noe et vanlig linjesignal ikke trenger. Vanligvis plasseres platespillerinngang litt for seg selv for skille mellom platespiller "phono" og vanlig linjesignal "phono", og gjerne med en MM/MC bryter ved siden av. Lenke til kommentar
Eggen1 Skrevet 6. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2023 Thunderhead skrev (17 timer siden): Jeg tipper at phono i denne sammenheng menes vanlig linjesignal i og med at den står sammen med tape 2. Det er dog vanlig å kalle platespillerinngang for "phono", men da skal man ikke bruke den samme inngang til en kassettspiller, som lever et vanlig linjesignal. En platespiller leverer mye lavere signal enn vanlig linjesignal, i tillegg må frekvenskurven justeres med RIAA filter for at frekvensgangen skal bli jevn, noe et vanlig linjesignal ikke trenger. Vanligvis plasseres platespillerinngang litt for seg selv for skille mellom platespiller "phono" og vanlig linjesignal "phono", og gjerne med en MM/MC bryter ved siden av. oki takker 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå