Populært innlegg Mr.M Skrevet 30. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 30. juni 2023 I versjonen som ble publisert på NRK: Det var tidligere i juni at Rødt-lederen skal ha blitt tatt for å ha stjålet solbriller på Oslo lufthavn. – Det er helt riktig at jeg tok med meg et par solbriller ut av en butikk på Gardermoen uten å ha betalt. Det var ikke hensikten, og er jo veldig flaut, sier Moxnes til Romerikes Blad. Han sier videre at han glemte at han hadde solbrillene da han skulle gå ut av butikken. – Senere kom en vakt bort og spurte etter brillene. Da ble jeg utrolig flau. Framfor noen bortforklaringer var det bare å ta konsekvensene, sier Moxnes. https://www.nrk.no/nyheter/bjornar-moxnes-tatt-for-tyveri-pa-gardermoen-1.16467435 i VG i kveld: – På et tidspunkt puttet jeg disse brillene i lommen. Og tenker i ettertid at jeg må ha tenkt at det var mine egne briller eller at jeg ikke har tenkt i det hele tatt, sier han. Da gikk de for å spise, forteller han. Det var da han oppdaget hva han har i lommen. Da hadde det gått ca. 10–15 min siden han var i butikken, beregner han. – Jeg fikk panikk og ble redd. Jeg ble redd for hvordan det ville se ut dersom jeg gikk tilbake til butikken. «Hva ville de tenke om meg, ville de tro meg», sier han. I stedet for å si ifra, gjør han noe helt annet: –Jeg burde ha gått rett tilbake og levert brillene, i stedet rev jeg av lappen og la brillene i bagasjen, sier han og fortsetter: – Så rakk jeg ikke tenke på hva jeg skulle gjøre videre, for da kommer det en vakt og spør etter brillene. https://www.vg.no/nyheter/i/WRXnzj/moxnes-om-tyverisaken-rev-av-lappen-og-la-brillene-i-bagasjen jeg har null tro på at han angivelig var redd for å gå tilbake til butikken. Sannheten er nok at han tenkte "det her gikk greit" og så putter han brillene i bagen. Et stygg ripe i lakken for Moxnes. 12 1 Lenke til kommentar
Sjokolade1 Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 Det er ingen ripe i lakken, det er over og ut. Det finnes vel virkelig ikke et parti i Norge som kan godta at sin partileder er tatt for tyveri? De må gjerne godta det for min del, så slipper vi kanskje å høre like mye fra dette partiet i fremtiden. 6 1 1 Lenke til kommentar
Fartnoccio Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 Det verste var jo at han valgte Hugo Boss solbriller. Det er jo uhørt at en rødt-politiker vil ha noe kapitalist-svin luksus!! At han prøvde å "bøffe" brillene er ingen formildende "omstendigheter". Men en Rødt-politiker skal ikke kjøpe så dyre briller heller. H&M og "bennsern" er der han skal handle solbriller!! 😆 6 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tabris Skrevet 30. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 30. juni 2023 For meg gir det ingen mening at en partileder, uavhengig av parti, vil gjøre seg til tyv for et par solbriller. De har da råd til å betale for dem. Og de vet konsekvensene om de blir tatt. 10 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 Tabris skrev (3 minutter siden): For meg gir det ingen mening at en partileder, uavhengig av parti, vil gjøre seg til tyv for et par solbriller. De har da råd til å betale for dem. Og de vet konsekvensene om de blir tatt. Enig. Samtidig finnes kleptomani, «en psykisk lidelse kjennetegnet ved gjentatt sviktende kontroll over impulser til å stjele ting uten tanke på eget bruk eller økonomisk vinning». Selv de med råd til å kjøpe hva de vil kan være kleptomaner. 7 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 NRK har oppdatert saken, og det var visst ikke "10-15 minutter" etter å ha vært i butikken som han selv påstår, men en halvtime. Med andre ord langt mer tid å tenke seg om enn det han sier. Rundt en halvtime etterpå ble han stoppet utenfor butikken. Da var solbrillene nedpakket i Moxnes' bagasje. Prislappen var fjernet, får NRK opplyst. https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-solbrillene-moxnes-stjal-ble-funnet-i-bagasjen-uten-prislapp-1.16467972 3 4 Lenke til kommentar
Blabla3 Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 (endret) Seize the means of sun protection Endret 1. juli 2023 av Blabla3 1 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg ITtraktor Skrevet 30. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 30. juni 2023 (endret) Om han ikke turte å gå tilbake til butikken med brillene, burde han i hvertfall dumpet dem, ikke lagt de ned i egen bagasje for egen vinning. Nei, her har du driti på draget Moxnes. Dessuten skjønner jeg virkelig ikke hva som skulle vært så flaut med å gå tilbake til butikken med brillene. Det viser tvert i mot redelighet og karakter. Endret 30. juni 2023 av ITtraktor 11 2 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 Moxnes kan umulig ha sett OSL serien på tv, altså det programmet om livet på flyplassen på Gardermoen. Da ville han har fått med seg at i omtrent hvert eneste program, avslører de tyveri fra en av butikkene der. Det er massivt overvåket med kameraer og folk som ser på skjerm kontinuerlig. Må være Norges verste sted å forsøke butikktyveri. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 30. juni 2023 Man kan kanskje tro på at det var en forglemmelse at han tok de med seg. Men å rive av prislappen og legge det i bagasjen, det er helt bevisst tyveri. Altså det er ikke noe spørsmål om at man snakker om en tyv. 13 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 21 minutes ago, Mr.M said: NRK har oppdatert saken, og det var visst ikke "10-15 minutter" etter å ha vært i butikken som han selv påstår, men en halvtime. Med andre ord langt mer tid å tenke seg om enn det han sier. Rundt en halvtime etterpå ble han stoppet utenfor butikken. Da var solbrillene nedpakket i Moxnes' bagasje. Prislappen var fjernet, får NRK opplyst. https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-solbrillene-moxnes-stjal-ble-funnet-i-bagasjen-uten-prislapp-1.16467972 En kommunist som stjeler og lyver? Komisk on brand 5 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 Rødt er av samme kaliber som Norgesdemokratene, altså tullepartier som ingen må/bør ta seriøst. Det er jo ganske sykt at en partileder for et parti som utrolig nok er på Stortinget blir tatt for tyveri. Dette bør få konsekvenser for hans videre virke som politiker. 1 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 Hva om de graver dypere inn i fly-historikken hans siste månedene fra Gardermoen, altså finner datoene han evt. har flydd på, og går gjennom gamle opptak i håp å få øye på ham innom butikkene. Kan bli et skrekkscenario for Moxnes Men, spørs om de rette ansvarlige gidder rote mer med det kanskje. Kan vel få preg av forfølgelse, og forbrytelsen i seg er ikke alvorlig nok (hvis vi ser bredt på det) 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 Moxnes er en politiker jeg ikke stemmer på men som jeg har hatt en viss respekt for. Men med dette er det over og ut, han river av lappen på noe han vet han ikke har betalt for. Ferdig i politikken, i mine øyne 4 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 Smule8o skrev (26 minutter siden): En kommunist som stjeler og lyver? Komisk on brand Han tenkte vel at han skulle ta frå dei rike og gje til... seg sjølv? 4 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 bshagen skrev (5 minutter siden): Ferdig i politikken, i mine øyne hva med en plass i Justiskomiteen? Trenger folk med erfaring der 4 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 (endret) Føler at inntrykket mange har av Rødt er litt gammeldags, de er ikke like sære nå for tiden. Og selv om jeg ikke har stemt rødt så likte jeg mye av det jeg så av Moxnes. Her forsvant det litt respekt fra meg. Ikke like ille som en viss trønder som klår på damer i stedet for solbriller, eller alle de pendlerbolig-tyvene, men ikke bra uansett. Her har han ødelagt mye for så lite. Endret 30. juni 2023 av Comma Chameleon 2 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 3 minutes ago, torbjornen said: Han tenkte vel at han skulle ta frå dei rike og gje til... seg sjølv? Igrunn en kommunistisk tradisjon det 4 3 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 bshagen skrev (8 minutter siden): Ferdig i politikken, i mine øyne blir spennende å se hvordan Rødt håndterer denne saken. Er jo til syvende og sist de som avgjør skjebnen hans. Rødt er vel kanskje partiet som generelt mener "folk bør få en sjanse"? i Frp vet vi de er nådeløse på slikt, men jeg er mer usikker på om Rødt vil slå hånden av ham. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg