Gå til innhold

Bruke pc'n som Vekkeklokke?

Zer0z

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli lei av å forsove meg no..... :(

så jeg lure på om pc'n kan vere et hjelpemiddel for at jeg ska kom meg på skolen

det jeg vil at den ska gjøre er å begynne å spille Fët Musikkf.eks klokka 7.30 om morgenen

F.eks Hammerfall med mye bass...

Noen som vet hvordan jeg gjør det osv :yes:

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jauda, bare å bruke winamp og en vekkerklokke plugin det. Har brukt det selv, men er litt kjipt hvis man ikke får sove da når PC'en er på om natta. Søk litt på google eller ta en tur innom plugin delen på www.winamp.com så finner du det nok!

Mvh Dagger :thumbs:

Lenke til kommentar

Pappa skrev et program engang til å gjøre akkurat det, dog, ikke spille musikk, men pipe fra hovedkortet... :roll:

Han bruker det på sin bærbare... Men, han er ikke her nå, ikke bærbare maskina hans heller.. Så jeg har ikke programmet.. Men når han kommer hjem (i morgen tror jeg), kan det sikkert fikses til at det spilles valgt musikk istedet..

Men jeg garanterer at det allerede finnes slike program ute på nett...

Prøvd google? :p

Lykke til.. :)

Joachim

Lenke til kommentar
Jauda, bare å bruke winamp og en vekkerklokke plugin det. Har brukt det selv, men er litt kjipt hvis man ikke får sove da når PC'en er på om natta. Søk litt på google eller ta en tur innom plugin delen på www.winamp.com så finner du det nok!

Mvh Dagger :thumbs:

hmm.... har leita.. men ka heter plugin-et ?

Lenke til kommentar

Windows har en egen sak som heter Scheduled Tasks, du finner den bl.a. i Control Panel.

Legg til en winamp-playlist i den og still inn tidspunkt, så er du good to go!

Det har jeg brukt de siste 8 åra for å komme meg opp om morran :D

Endret av zipril
Lenke til kommentar
Windows har en egen sak som heter Scheduled Tasks, du finner den bl.a. i Control Panel.

Legg til en winamp-playlist i den og still inn tidspunkt, så er du good to go!

Det har jeg brukt de siste 8 åra for å komme meg opp om morran  :D

[Offtopic]Ikke for å pirke, men tror ikke Winamp i har eksistert i 8 år.

Er i alle fall 7 år siden Nullsoft ble etablert om jeg ikke tar helt feil.[/Offtopic]

Hvis du er litt mer vågal, så tar det deg ikke mange minuttene å lage et slikt program i Delphi eller VB... hvis ikke kan du gå den sikkre ruta, og gjøre som de andre har foreslått

Lenke til kommentar
Gamle Dell PCer hadde den geniale funksjonen i BIOS, at de kunne starte på et gitt tidspungt. Man slapp derme og ligge og høre på PCn om natta.

Lurer på om det er noen nye BIOSer som inneholder denne funksjonen?

De fleste BIOS har denne funksjonen, du kan også styre dette fra noen

operativsystem f.eks OS X, noe usikker om det er i Win XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...