Gå til innhold

Ny High-End Pc

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg "ny" maskin, har en del deler fra før av men har tenkt og plusse på dette :

---------------------------------------------------------------------------------------------

Nventiv Mach II Kompressorkjøling 7100,- (M/Frakt) Fra 3DFXCool.no

http://www.tomshardware.com/cpu/20031021/index.html

AMD 64 3200+ 2556,- Komplett.no

Abit KV8-MAX3 1619,- Komplett.no

Corsair TwinX 1024LL 2452,- Komplett.no

Nec 2500 DVD-R Brenner 1269,- Komplett.no

WD 250 GIG SE 8MB Cache x2 1986,- Komplett.no

Total utleggspris 18968,- (20000,- Busjett)

---------------------------------------------------------------------------------------------

Deler jeg har fra før :

Edit: Raptor 36,7 10000 RPM Systemdisk.

Samsung 191T LCD

2x WD 120 P-ATA

Shappire Radeon 9700 PRO

Klipsh Promedia 2.1 Høyttalere

Audigy II Lydkort

Enermax 550W Silent Plus PSU

Crystalfontz LCD Display 20x4

++ Masse smådill.......

----------------------------------------------------------------------------------------------

Setter superpris på alle svar, noen som har erfaring med Nventiv sitt kompressorsystem ??

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MÅ jo bare være litt negativ da.... Det er ikke så mye å gå på på overklokking av Athlon64 at man virkelig får utnyttet nventiv mach II. Synd, men akkurat nå veldig sant...

DrE

Men det er jo et system du kan ta med deg til neste oppsett + At du får opptil 30% bedre ytelse ut av systemet selv uten overklokking :thumbup:

Lenke til kommentar
QUOTE (ASCIWhite @ 14/01/2004 : 17:15)

+ At du får opptil 30% bedre ytelse ut av systemet selv uten overklokking  

Eh?

Alle hvet da at dess kaldere cpu`en er dess bedre jobber den, Har lest en del tester om kompressorkjøling!! Nyyyyydelig.....

Nei, jeg vet ikke det

Lenke til kommentar
QUOTE (ASCIWhite @ 14/01/2004 : 17:19)

QUOTE (ASCIWhite @ 14/01/2004 : 17:15)

+ At du får opptil 30% bedre ytelse ut av systemet selv uten overklokking 

Eh? 

Alle hvet da at dess kaldere cpu`en er dess bedre jobber den, Har lest en del tester om kompressorkjøling!! Nyyyyydelig..... 

Nei, jeg vet ikke det

Okay da.... Sorry, mente ikke og fornærme deg ;)

Lenke til kommentar

Jeg forsto heller ikke helt dette med 30 % ytelsesøkning uten overklokking. Den må du forklare...

Ellers er det jo et bra oppsett du har valgt, vanskelig å IKKE få det til den prisen. ;) Selv om du sannsynligvis må vente på bedre brikkesett til Athlon 64 for å kunne overklokke systemet noe særlig.

Lenke til kommentar

The theoretical superconductor works at a temperature of absolute zero (0°K, -273°C, -495°F) and only as a consequence of the energy-level of electrons. In practice this means, that the lower the temperature at which the processor is being run, the better it performs at a given frequency.

http://www.hardocp.com/article.html?art=MTY4

Det står heller lite om ytelsesøkningen, fordi jeg ikke finner igjen artikkelen hvor jeg leste det.... Men om det ikke stemmer skal jeg bøye meg i støvet!!

Lenke til kommentar

Wow, sinnsykt kjoelesystem, har aldri sett noe liknende!

Sjekk screenshot'et fra Toms Hardware sin test av systemet:

bios1.gif

:yes:

Tviler sterkt paa en ytelsesoekning paa 30%.. 1 - 5% eller noe hoeres mer sannsynlig ut spoer du meg!

Endret av Berrern
Lenke til kommentar

nVENTIV Mach II er den kraftigste prosessor- kjøleløsningen på markedet og vi er glade for at vi nå endelig kan tilby den til våre kunder. Mach II benytter seg av en 220v kompressor.

Kjøler ned til -50c og takler hele 200w varme!

------------------------------------------------------

VapoChill XE kjøler ned til -35 °C / -31 °F, og holder en evaporator temperatur på -20 °C / -4 °F ved 100% CPU load.

Ingen tvil om at nVentiv sitt system er kraftigst :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...