Gå til innhold

Diablo IV gjør det raskere å sanke erfaringspoeng


Anbefalte innlegg

Druid til 79 og Barb til 48. I følge internett de to verste klassene å levle, finner jeg ut i ettertid. 

Det er mulig det ikke er bevisste designvalg, og det er også mulig at det er enkelt å fikse. Hvorfor er det da ikke fikset? Vi snakker ikke 2.5 indieutviklere som jobber med ett spill på fritida? Jeg forventer ikke at det skal finne opp igjen hjulet, men til 7-800 kroner forventer jeg iallefall at hjulet ikke skal være firkanta?

Uniques er unike, derav navnet. Men aspects og legendary aspects sliter med samme problemet. Sort er ikke nok. Det finnes MANGE offansive aspects, om jeg er ute etter ETT, og stashet er stappfullt....så kan jeg ikke engang sortere det på klasse. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BeThomas skrev (59 minutter siden):

Spillet er ment (iallefall om man skal tro blizz) å vare i mange sesonger. 

Første sesong, altså første, har ikke startet enda.

Det vi har hatt til nå er en periode hvor man får lov til å utforske spillet og ta det rolig til første sesong starter.

BeThomas skrev (34 minutter siden):

- Items har kaotiske stats (stats har ikke en spesifikk plass). Det gjør det mye mer slitsomt å sammenligne to item. Det kunne lett vært slik at stats rollet først, så crit/as, så....etc etc.

Items har faste stat rolls på item type, de har ulike stats på ekstra stats, som kan endres om man ønsker dette. Dette er helt standard i alle loot spill.

BeThomas skrev (35 minutter siden):

- Legendaries har random utseende. Aspects hører ikke til ett spesifikt item, så man kan ikke lære seg hvilke items ting er på ikonet, noe som gjør ting vanskeligere å finne i stashet.

Aspects har bestemte Items de kan være på.

Dette er også en slik ting som enkelt kan løses, og som sannsynligvis vil løses, gitt det vi ser nå med oppdateringene. Hvor man bare legger inn en søkefunksjon i stashet. 

BeThomas skrev (40 minutter siden):

- Paragonsystemet er relativt kjedelig, og ett mareritt å forandre på. At der ikke finnes funksjonalitet for å slette ett brett, men at man i stedet må klikke hvert enkelt point vitner om utviklere som umulig kan ha spilt eget spill i noen stor grad.

Vil si paragon systemet er et av de bedre systemene vi har sett i denne typen spill.

Her har man omtrent samme system som skill treet i poe. 

Ja, at man ikke kan slette ting hurtig kan være slitsomt, men dette er igjen svært enkelt å fikse. 

BeThomas skrev (43 minutter siden):

På smaksnivå kan jeg også nevne hvor idiotisk sjeldne uniques er, selv om de ikke kan trades, og mange av dem er buildenabling. Det er ingen grunn til at de skal være så sjeldne. Jakten på perfekte items er mer enn lang nok pga at man må ha en kombinasjon av gode rares og gode aspects i hver slot.

Enkelte uniques er sjeldne for øyeblikket da de fleste ikke er høyt nok nivå for å farme dem.

Må ha fiender i minimum lvl 85.

Andre uniques kan man få allerede i lvl 45.

At det er ting som er mer sjeldne er bare gøy, det betyr at noen spillere kan være unike. Noe som burde være et poeng med en "unique" item.

Husker i swg når dem plutselig lot alle være jedi, det var svært skuffende. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 minutter siden):

Første sesong, altså første, har ikke startet enda.

Det vi har hatt til nå er en periode hvor man får lov til å utforske spillet og ta det rolig til første sesong starter.

Items har faste stat rolls på item type, de har ulike stats på ekstra stats, som kan endres om man ønsker dette. Dette er helt standard i alle loot spill.

Aspects har bestemte Items de kan være på.

Dette er også en slik ting som enkelt kan løses, og som sannsynligvis vil løses, gitt det vi ser nå med oppdateringene. Hvor man bare legger inn en søkefunksjon i stashet. 

Vil si paragon systemet er et av de bedre systemene vi har sett i denne typen spill.

Her har man omtrent samme system som skill treet i poe. 

Ja, at man ikke kan slette ting hurtig kan være slitsomt, men dette er igjen svært enkelt å fikse. 

Enkelte uniques er sjeldne for øyeblikket da de fleste ikke er høyt nok nivå for å farme dem.

Må ha fiender i minimum lvl 85.

Andre uniques kan man få allerede i lvl 45.

At det er ting som er mer sjeldne er bare gøy, det betyr at noen spillere kan være unike. Noe som burde være et poeng med en "unique" item.

Husker i swg når dem plutselig lot alle være jedi, det var svært skuffende. 

 

Det at ting enkelt kan fikses er ikke det samme som at det ikke er ett problem. Om det må fikses er det per definisjon ett problem. Ett problem som utviklere (og testere for den saks skyld) burde sett, og fikset, for LENGE siden.

Lenke til kommentar

Mange har valgt feil spill. "Hæ, skal vi starte på nytt når sesongen starter?" "Hæ, må vi starte på nytt når vi dør."

Ja, man skal starte på nytt når sesongen starter og neste og neste og neste og neste. Det er hele poenget. Velg noe annet, for eksempel en film hvis det ikke passer.

 

8 minutes ago, sedsberg said:

Det absolutt værste er jo at det er online only, selv om det er helt unødvendig. Bare irriterende med masse tullinger som roter rundt når man spiller single-player eller LAN.

Det er helt nødvendig for at folk ikke skal jukse eller lure seg unna ban.

7 minutes ago, BeThomas said:

Det at ting enkelt kan fikses er ikke det samme som at det ikke er ett problem. Om det må fikses er det per definisjon ett problem. Ett problem som utviklere (og testere for den saks skyld) burde sett, og fikset, for LENGE siden.

Utviklerne har ikke ubegrenset med ressurser. Alt har med prioriteringer og distribuering av resurser å gjøre.

Det var positivt at de fikk ut spillet og det vil modnes over tid.

Lenke til kommentar

Dette var ferdig diskutert i perioden 1997-2000 at karakterer måtte lagres online. Verden har gått videre, ikke gå tilbake til tematikk som har vært løst i 20+ år.

Du får ikke jukse og du får heller ikke piratkopiere, dobbelt gevinst.

For folk som liker spill er dette de to største problemene. Folk som ikke kjøper spill og folk som jukser.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 minutter siden):

Dette var ferdig diskutert i perioden 1997-2000 at karakterer måtte lagres online. Verden har gått videre, ikke gå tilbake til tematikk som har vært løst i 20+ år.

Du får ikke jukse og du får heller ikke piratkopiere, dobbelt gevinst.

For folk som liker spill er dette de to største problemene. Folk som ikke kjøper spill og folk som jukser.

Du aner tydeligvis ikke hva du prater om. De MÅ ikke lagres online, noen kompanier velger av varierende grunn å ha det slik, det er på INGEN måte ferdig diskutert.

Grim Dawn og Last Epoch er to eksempler på nylige (Grim dawn er noen år gammelt nå, men Last Epoch er så ferskt som det kan bli, ikke helt ferdig engang) spill i samme sjanger som har begge deler, og har alternativet å spille bare offline om man ønsker det.

Path of Exile har valg å ikke ha denne muligheten, da spillet for de fleste lener seg tungt på trading. Da må man selvsagt ha kontroll over karakterene. Diablo 4 har lite trading, og mye som er direkte bundet til karakteren.

I tillegg får man problemer med online only som ikke eksisterer ellers.

- Servere som går ned, planlagt eller ved en feil

- DDos angrep

- Desync/lag i dataen, det er flere steder D4 sliter med å streame inn spillet når man beveger seg. Dette kan være bare dårlig optimisering, men det hjelper neppe at spillet må snakke med serveren hele tiden.

For å nevne noe.

 

Lenke til kommentar
BeThomas skrev (36 minutter siden):

Det at ting enkelt kan fikses er ikke det samme som at det ikke er ett problem. Om det må fikses er det per definisjon ett problem. Ett problem som utviklere (og testere for den saks skyld) burde sett, og fikset, for LENGE siden.

Et problem er vel kun et problem om det er problematisk for noen.

Om utviklerne ikke hadde tid, eller ikke så på det som noe problem selv, som er svært mulig da de fleste ikke horder alt dem finner i spill, så er det ikke rart dem ikke har forandret dette.

 

Vi ser nå at de er i full sving med QOL oppdateringer, slik som å teleporte mellom dungeons. Det tyder på at dem hører på spillernes ønsker, og retter opp på slike små plager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (10 minutter siden):

Og du får heller ikke spille i fred. Var merkelig at man kunne det i tidligere spill, og i andre spill.

Hva tenker du på her egentlig? Det meste, utenom pvp sonen og kanskje world events, er ting du helt fint kan gjøre uten å ha noen kontakt med andre mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 minutter siden):

Jeg foreslår at dere ser på en svenske som spiller level 100 hardcore fra morgen til kveld hver dag uten å klage, så kanskje ser dere hva dere selv gjør feil.
https://www.twitch.tv/anniefuchsia

I går spilte hun med ei hånd mens hun spiste is, så her har dere noe å lære. Hun var også AFK mens det kom mobs og begynte å bite. Skumle greier.

Denne posten er så teit at jeg kan ikke annet enn å sitere den og le :D hahahahahaha

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest skuffende med Diablo IV for min del er hvor mange andre spillere det er som løper rundt i "spillet mitt" på høyere nivå :( 

Det var helt ok under kampanjen og på lavere vanskelighetsgrad. Men nå er de overalt, hele tiden, og jeg hater det. Jeg skal være helten! Ikke 69noob69 og andre som slenger dritt til meg! 😑

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får bare le og fortsette å være av de som gir seg før spillet en gang har begynt.

"Det er dårlig design i spillet og det er for mye grind. Ikke får jeg være offline heller."


Hvis jeg kunne endre på en ting i spillet så hadde det vært at det kun  gikk an å spille med permanent død.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
MrLuni skrev (På 29.6.2023 den 16.11):

Fortsatt alt for lite exp.. Det er for grinding..

Neida, nå er alt perfekt. Det tar en time å få en karakter opp til 50(med hjelp). Det er fra 50-100 som tar tid. Men det går adskillelig raskere nå enn før patch. Noe grinding bør vi forvente, det er jo det som driver oss i spillet. Når du kommer til level 100, hva da liksom? 

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (23 timer siden):

Satan så eg misliker å spille dette spillet. Dungeons er rævkjedelige, føles som en kjedelig bounty quest fra diablo 3, med elendige dungeon affixes som bare skaper frustratsjon.

De har nettopp fikset affixes i wow, og så kommer de med dette søppelet i diablo 4.

Eg har lyst på greater rifts fra diablo 3, der du bare moser fienden, og du looter alt til slutt. Og så kan du også ha forandring, med å gjøre andre aktiviteter ved siden av. Det er så kjedelig, å gå fra A til B for å hente en item, for så å gå hele veien tilbake og plassere denne statuen.

Så move on å spill Diablo 3 da om du ikke liker 4, det lever i beste velgående... Ingen som tvinger deg til å spille Diablo 4.
Nå må du også tenke på at D4 er live service, det vil modnes med tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...