Populært innlegg plankeby Skrevet 28. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) I Fredrikstad har det i noen tiår gått fredsmarsj flere ganger i året. Fredsflagget er ganske likt Prideflagget. Det fikk en gjeng muslimsk ungdom til til å angripe, deltakerene. Politiet ble ringt, men prioriterte ikke dette. Skremmende at visse miljø så lett tyr til aggressivitet og angrep. At fredsflagget og Prideflagget ligner så mye er en stor utfordring. Selv om muslimer ser homofile osv som Haram, bør miljøet ikke bruke vold og trusler som metode. Flere bilder i artikkel, da med sensurerte ansikter på de som blandet seg inn. Fra lokalavis, Fredrikstad blad (uten godkjennelse å poste det her) : Endret 28. juni 2023 av plankeby 7 6 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kakkelfant Skrevet 28. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2023 Ikke spesielt overrasket av at indoktrineringen og ignoransen går hånd i hånd. 15 1 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg plankeby Skrevet 28. juni 2023 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Det er visst id i dag den 28. Juni. Så opprøreret var at det provoserte å se flagget på id. Forøvrig jobbes det med enkelte muslimske unge at de ikke har rett til vold mot homofile osv. Her trodde de altså at flagget i fredsmarsjen var noe annet. Litt rart det ikke er notis i VG eller Dagbladet. Trolig er det for betent å belyse siden det involverer religiøst motivert angrep fra en religiøs gruppe som er krenket. Endret 28. juni 2023 av plankeby 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Trymmmm Skrevet 28. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Om under 20 år er vi et like splittet samfunn som USA i dag. Hovedsaklig grunnet innvandring. Jeg har ingenting imot de som kom på 80-90 tallet eller deres barn; som mer eller mindre ikke hadde annet valg enn å bli del av norsk kultur. De er hovedsakelig (ni av ti) en kjempeålreit gjeng. De som har kommet etter 2000 og deres barn er derimot en helt annen sak. Jeg får nok mye hat nå fordi jeg er politisk ukorrekt. Endret 28. juni 2023 av Trymmmm 16 2 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 28. juni 2023 Del Skrevet 28. juni 2023 Fy faen så jævlig. Politiet «prioriterte ikke» nei. De gjør sjelden det. Stor sympati for de sympatiske menneskene som ble angrepet. Noen må gjøre noe med det voldelige, kriminelle søppelet snart. 7 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 28. juni 2023 Del Skrevet 28. juni 2023 Man skulle tro at de som er 14-16 år, og som har vokst opp sammen med alle andre her, er like godt integrert som enhver nordmann, og i praksis utgjør det ingen forskjell mellom dem og enhver annen nordmann, skulle man ikke? Er jo det vi har blitt fortalt? Eller er det slik at det må en annen form for integrering til? 8 1 Lenke til kommentar
Trymmmm Skrevet 28. juni 2023 Del Skrevet 28. juni 2023 Quakecry skrev (2 minutter siden): Man skulle tro at de som er 14-16 år, og som har vokst opp sammen med alle andre her, er like godt integrert som enhver nordmann, og i praksis utgjør det ingen forskjell mellom dem og enhver annen nordmann, skulle man ikke? Er jo det vi har blitt fortalt? Eller er det slik at det må en annen form for integrering til? Jo.. Det er det vi blir fortalt igjen og igjen og igjen. Det er bare så sprøtt at i realiteten har ikke ETT eneste vestlig land klart å knekke koden. Se samme klovnene sitter og sier samme som de alltid har sagt: "Bare et par år til og titalls tusen flere innvandrere, så skal jeg love deg at denne gangen lykkes vi" 7 1 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 28. juni 2023 Del Skrevet 28. juni 2023 Trymmmm skrev (30 minutter siden): Om under 20 år er vi et like splittet samfunn som USA i dag. Hovedsaklig grunnet innvandring. Jeg har ingenting imot de som kom på 80-90 tallet eller deres barn; som mer eller mindre ikke hadde annet valg enn å bli del av norsk kultur. De er hovedsakelig (ni av ti) en kjempeålreit gjeng. De som har kommet etter 2000 og deres barn er derimot en helt annen sak. Jeg får nok mye hat nå fordi jeg er politisk ukorrekt. Du har helt rett så vidt jeg kan se 👍 2 Lenke til kommentar
KalleKlovn Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 40-50 muslimske ungdommer? Var vel noe opprør der 17 mai og angrep på politi med flasker og brostein 2021 (https://www.nrk.no/osloogviken/politiet-styrker-beredskapen-etter-17.-mai-kaos-1.15500028). Trist å se at plankebyen jeg synes er en fin by, har hatt denne utviklingen. Har tidligere vurdert å flytte dit etterhvert, men har begynt å bli skeptisk. Noen lokale her som kan kommentere på det? 4 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 Det er foreløpig ingenting om dette i nyhetene. Finner bare en benevnelse i Fredrikstad Blad. Som sentrist som hater både Pride og Islamisme, så humrer jeg jo, og tenker at dette er konsekvensene av venstresidens egen politikk. De møter seg selv i døra igjen og igjen nå. TERF vs. trans, Islam vs. Pride osv. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 29. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2023 15 minutes ago, KalleKlovn said: 40-50 muslimske ungdommer? Var vel noe opprør der 17 mai og angrep på politi med flasker og brostein 2021 (https://www.nrk.no/osloogviken/politiet-styrker-beredskapen-etter-17.-mai-kaos-1.15500028). Trist å se at plankebyen jeg synes er en fin by, har hatt denne utviklingen. Har tidligere vurdert å flytte dit etterhvert, men har begynt å bli skeptisk. Noen lokale her som kan kommentere på det? Dette er 100% forutsigbart. Det er slik muslimsk ungdom oppfører seg i absolutt hele verden hvor kriminalitet ikke blir brutalt slått ned. Det er også måten de oppfører seg i samfunn hvor de er blitt en betydelig lokal minoritet. Jo fler av dem det er, jo mer aggressive blir de. I går hadde vi tre knivepisoder på én time i Oslo, og en økseepisode 3-4 timer senere. Så er spørsmålet, hvorfor ønsker så mange politiske partier at det skal være slik? Og hvordan klarer byrådet i Oslo å finne penger til alt tullet de driver med, samtidig som de nedbemanner politiet, og det står både nyutdannede og erfarne politifolk uten jobb? Hva er det politikerne våre driver med? Hvor er de voksne? 8 2 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 Dette må vi forvente mer av. Ingenting vil bli bedre, og alt vil utvikle seg til det verre. Det nytter ikke å angre da endringen i samfunnet er irreversibel. 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Quakecry skrev (11 timer siden): Man skulle tro at de som er 14-16 år, og som har vokst opp sammen med alle andre her, er like godt integrert som enhver nordmann, og i praksis utgjør det ingen forskjell mellom dem og enhver annen nordmann, skulle man ikke? Er jo det vi har blitt fortalt? Eller er det slik at det må en annen form for integrering til? Ja, oppvekst er nøkkelordet her. Når de første innvandrerne kom på 70 tallet og de neste 20 årene, så var det ikke så mange av dem at nesten uansett hvor de bosatte seg så var de omringet av nordmenn. I skoleklassene så var det også et stor flertall norske barn. Så integreringen skjedde omtrent av seg selv den gangen, de var "nødt" til å tilpasse seg majoritetsbefolkningen og det ble også mye bra kulturutveksling, spesielt i matveien som vi kan være glade for i dag Helt rosenrødt var det dog ikke, det var utvilsomt en del rasisme og slikt og det var nok ikke lett å være den eneste brune eleven i klassen. Men de generasjonene har stort sett klart seg bra til tross for dette. Problemet vi nå ser er at innvandrerne i stor grad sosialiserer med andre innvandrere, det er det sosioøkonomiske, religiøse og kulturelle årsaker til. Det er naturlig at likesinnede samler seg sammen, men det er et stort problem for integreringen. De trenger ikke å lære seg godt norsk, alle de omgås med snakker morsmålet deres. De omgås rett og slett ikke med nordmenn på daglig basis, kun når de må. Dette skaper avstand og det som enkelte partier liker å snakke om, utenforskap. Skolene får problemer med dette igjen, som igjen får flere til å falle av og summa summarum så er det mange som ikke lykkes på grunn av alt dette. Det er ikke evnene det står på men kortene de får utdelt(oppveksten) jobber i mot dem. Jeg blir stadig overrasket når jeg snakker med personer som er født og oppvokst i Norge som snakker gebrokkent/dårlig norsk, da er noe riktig galt. Hvordan kan de lykkes i samfunnet? Jeg har ingen gode løsninger på dette, men jeg tror årsaken til disse problemene først og fremst er at vi har tatt inn for mange på for kort tid. Folk bosetter seg der de ønsker og der de har råd til å bo og omgås med de de ønsker å omgås med, det er ikke noe som nødvendigvis kan løses politisk. Flyktninger kan vi påvirke til en viss grad når det gjelder bosetting. Endret 29. juni 2023 av Uderzo 8 1 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 1 hour ago, Uderzo said: Så integreringen skjedde omtrent av seg selv den gangen, de var "nødt" til å tilpasse seg majoritetsbefolkningen og det ble også mye bra kulturutveksling, spesielt i matveien som vi kan være glade for i dag Akkurat argumentet med mat er noe som alltid trekkes frem fordi det ikke er så mange andre gode argumenter. Og selv mat-argumentet er for det meste uten substans da de fleste matbodene/mathallene/matsjappene er av generelt elendig kvalitet og utveksling av restauranter av andre kulturer uansett ville skjedd med akselerert effekt ila. 1980-2010. Jeg har sett vietnamesere lage svært god erkenorsk mat og nordmenn lage ypperlig tyrkisk mat, så det henger ikke helt på greip at det må gå hånd i hånd med innvandring heller. 5 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 Trontron skrev (32 minutter siden): Akkurat argumentet med mat er noe som alltid trekkes frem fordi det ikke er så mange andre gode argumenter. Og selv mat-argumentet er for det meste uten substans da de fleste matbodene/mathallene/matsjappene er av generelt elendig kvalitet og utveksling av restauranter av andre kulturer uansett ville skjedd med akselerert effekt ila. 1980-2010. Jeg har sett vietnamesere lage svært god erkenorsk mat og nordmenn lage ypperlig tyrkisk mat, så det henger ikke helt på greip at det må gå hånd i hånd med innvandring heller. Mye av maten som er dagligdags i dag fantes f.eks ikke i Norge på 70-tallet. Norge var ganske gastronomisk isolert for en del tiår tilbake. Mat er ikke ment å være et "argument", det er bare et fakta at mye av maten som i dag er vanlig for nordmenn å spise, kom med innvandrere. Kebab, som er favorittmaten til mange nordmenn, spesielt på veien hjem i fra byen, ble introdusert av en innvandret iraker i 1983. https://www.nrk.no/osloogviken/xl/_-jeg-var-den-forste-som-solgte-kebab-i-norge-1.13734390 Mat er kultur og har mye med innvandring å gjøre. Bare se på matkulturen i USA. Det handler ikke nødvendigvis om hvem som lager maten, men hvem som introduserer den. Vi snakker om kulturutveksling, om ikke mat er kultur så vet ikke jeg. Uansett, selv om det ikke var ment som et argument for og imot et eller annet, så blir dette en digresjon. Da mat ikke er avgjørende for god integrering. 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 29. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Fredrikstad har fått sine ghetto lignende soner, som i andre større byer på den varmere delen av Norges kartet. Vi har trolig hatt for lite fokus på forpliktelser og ansvar, med mest fokus på rettigheter, materielt og økonomisk. SSB og annet viser klart at Oslo og Østfold er steder innvandrere trekkes til. Der er moskeer, Halalmat osv lett tilgjengelig. Pluss varmere klima. Ny artikkel nå, da det er utfordringer og styrking av politi i området. Begrepet fluepapir om alle som kan flytte fritt etter 5 år. De forlater øvrige Norge. Det som er trist, er at folk dom har søkt flukt blir voldelige, grådige og delvis hevngjerrige i Norge. Vår deltakelse i Afghanistan er stygg sak for flere innvandrere. Endret 29. juni 2023 av plankeby 1 2 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 Etter å sjekket Facebook-siden til Fredamarsjen er saken fortsatt trist, men virker mindre dramatisk enn det man leser i avisene: https://www.facebook.com/people/Fredsmarsjen/100064689519236/ 3 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 55 minutes ago, Uderzo said: Mye av maten som er dagligdags i dag fantes f.eks ikke i Norge på 70-tallet. Norge var ganske gastronomisk isolert for en del tiår tilbake. Det er mye vi ikke hadde på 70-tallet. Blant annet raske meningsutveksling med fremmede, oppskrifter noen tastetrykk unna eller bereiste folk i middelklassen. Som jeg sa ville det uansett vært en kraftig utveksling av mattyper, med eller uten innvandring. Selv om det selvfølgelig er raskere med. Jeg var tilfeldigvis i Polen i Bialystok for et par år siden. Ikke akkurat verdens navel. Det var knapt nok ikke en person der som så annet en polsk ut. Likevel hadde de texMex, ramen, italiensk, kebab og gresk/tyrkisk, 3 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 (endret) Er rett og slett for jævelig. Desverre tror jeg ikke dette vil bedre seg med det første. Hat mot homofile er nok stort i mange muslimske miljøer i Norge. Det var også en sak nylig i Drammen at man ikke flagge med pride-flagget i bydelen Fjell for da blir det brent av muslimer. Endret 29. juni 2023 av Mr.Duklain 3 1 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 Just now, Mr.Duklain said: Er rett og slett for jævelig. Desverre tror jeg ikke dette vil bedre seg med det første. Hat mot homofile er nok stort i mange muslimske miljøer i Norge. Er merkelig at dette ikke er hva de paradene etter hendelsen i fjor har fokusert på. Er det ikke dette det skeive miljøet bør fokusere på.. 4 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå