Zeph Skrevet 28. juni 2023 Del Skrevet 28. juni 2023 DNB støttar ikkje Apple Pay, så kva er den enklaste måten å få tilgang til Apple Pay og behalde DNB som lønnskonto og alt sånt? Eg må ha kundeforhold ein anna stad, så har de nokre forslag? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. juni 2023 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Jeg har og DNB, og bruker Curve. Fungerer veldig bra, du får et virtuelt kort som støtter Apple Pay, og så linker du kortet til det kortet som faktisk skal betale. (Så du trenger ikke å ha en egen konto og faktura fra Curve, den bare belaster eksempelvis mastercardet ditt hos DNB.) Engangskost på 50,- så er du i gang. https://www.curve.com Endret 29. juni 2023 av thomassit0 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 On 6/28/2023 at 9:52 PM, thomassit0 said: Jeg har og DNB, og bruker Curve. Fungerer veldig bra, du får et virtuelt kort som støtter Apple Pay, og så linker du kortet til det kortet som faktisk skal betale. (Så du trenger ikke å ha en egen konto og faktura fra Curve, den bare belaster eksempelvis mastercardet ditt hos DNB.) Engangskost på 50,- så er du i gang. https://www.curve.com Jeg bruker også curve, veldig fornøyd. Du kan ha 2 kort lagt inn som du kan bytte mellom på appen. Du kan også ta ut 200 euro gebyrfritt i utlandet. Legger ved bilde for litt mer info. 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg har bare opprettet kundeforhold i fana sparebank og bruker kredittkort der i stede for hos dnb 😛 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. juni 2023 Del Skrevet 29. juni 2023 Zeph skrev (På 28.6.2023 den 9:07 PM): Eg må ha kundeforhold ein anna stad, så har de nokre forslag? Utnytt forbrukermakten og bytt dagligbank og flytt lønnskontoen til en bank som oppfyller kravene du stiller og tilbyr tjenestene du ønsker. Eller prøv Curve, som anbefalt over. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 Takk for tips om Curve, skal sjekke det ut. @Runar Det er eit alternativ ja, men grunnen til at eg har DNB er at eg er veldig nøgd med det banken tilbyr. Apple Pay er ein liten detalj som manglar. Eg skal sjekke kva andre bankar som støttar Apple Pay og vurdere det. Me har pdd. ikkje lån, så det er lite økonomisk insentiv for å bytte vekk frå noko som fungerer bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juni 2023 Del Skrevet 30. juni 2023 Zeph skrev (20 minutter siden): Me har pdd. ikkje lån, så det er lite økonomisk insentiv for å bytte vekk frå noko som fungerer bra. Det er litt å hente på å bytte bank, mer enn man skulle tro. Sjekk dagligbankkalkulatoren på finansportalen.no, legg inn ditt bruksmønster, så får du en indikasjon. Jeg har flere kontoer i DNB, men det er ikke min dagligbank. Jeg er også programkunde, kun for å få tilgang til Supertilbudene. Har derfor et DNB MC kredittkort til dette, og et DNB VISA debetkort jeg aldri bruker. Min dagligbank har VISA debetkort som støtter både Apple Pay og Garmin Pay, men debetkort bruker jeg aldri. Jeg bruker forskjellige kredittkort til all handel ellers. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 Det er snakk om hundrelappar sidan enkelte bankar har ein prosent eller to innskotsrente på brukskonto, samt at DNB har gebyr på debitkort. Eg har ikkje noko imot det når resten fungerer så bra. Me kunne nok spart meir på å bruke diverse kredittkort, men eg har drive med det før og orkar ikkje. Pengane går stort sett til daglegvarebutikkar der me har kundeprogram, så det blir ikkje enorme summar der heller. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2023 Curve fungerer topp! Satt opp på nokre minutt så var det klart. Kun $5 i oppstart om du ikkje treng meir enn to kort, som er nok for min del. 1 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Kult tips om Curve! @Zeph Jeg har heller ikke lån som et tema, men fant ut at det lønte seg for meg å bli Obos-medlem kun for banken deres. Gikk fra Sbanken (som er spist opp av DnB nå). Og det kun på dagligbank. Bare et tips 🙂 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå