skidrow Skrevet 27. juni 2023 Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) Haren eldre bærbar som fungerer helt ok til mitt bruk men rask var den ikke så byttet til SSD hardisk men etter det byttet har den blitt veldig bråkete av seg, viftene går for fullt, går under et minutt fra jeg starter den til de begynner å gå og da er det full gass fra start. Noe jeg bare må finne meg i eller kan det justeres på noen måte? Den var ikke slik med den gamle hardisken. Endret 27. juni 2023 av skidrow Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. juni 2023 Del Skrevet 27. juni 2023 Kanskje SSD er så rask at prosessoren får all data den trenger umiddelbart, og derfor kan gi full gass? Og mer varme. Med treg harddisk måtte den vente på data, og fikk derfor ikke jobbet på full hastighet. Det finnes sikkert noen strømspar-alternativer i Windows eller fra produsenten. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2023 Del Skrevet 27. juni 2023 Enten har den gamle harddisken laget såpass lyd at du ikke merka vifta, mens med en helt stille SSD så hører du bare vifta. Eller så er det noe som har skaka på seg under montering. Feste til kjøleribbe som har løsnet, noe som har blokkert vifte eller lignende. En tredje mulighet er at med en SSD så kan maskinen prosessere I/O til lagringsenheten mye mer effektivt og blir dermed noe varmere. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. juni 2023 Del Skrevet 27. juni 2023 Vis laptoppen er gammel nok kan det være verdt å demontere for å sette inn ny kjølepasta. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. juni 2023 Del Skrevet 27. juni 2023 Sjekk power options og velg riktig power plan for ditt bruk. Prøv balanced eller power saver for å senke lydnivå. 1 Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet 27. juni 2023 Del Skrevet 27. juni 2023 Om den er eldre så ville jeg åpnet opp, av med kjøling, rengjort for støv og gammel kjølepasta, remontert alt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå