Gå til innhold

optiske Logitech = problemo ???

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min optiske logitech.(tror det er blandt de første som ble laget)

Det som er problemet er at den av og til "låser"/stopper opp et par sekunder.

Det skjer både i windowsXP, windows98 og spill.

Det kan skje veldig ofte, irriterende midt i en heftig CS kamp. eks(runder et hjørne og ser en tulling rett inn i øynene skal til å ta et headshoot, men så lyster ikke musa, og dere kan tenke dere hva som skjer)

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jepp det er VIA basert.

Ble så irritert på den at jeg tok fram den gamle microsoft musa jeg hadde liggende.

Tror det er feil inni ledningen på min kjære logitech

Noen som har noen gode tips hvilken ny mus jeg kan kjøpe?

Razor, Microsoft eller kanskje logitech på nytt?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 18:03, [email protected] skrev:

Har du VIA basert hovedkort?

Jeg har samme problem på et ASUS P3V4X

Periodevis "heng" på USB musa.

Men finnes det en løsning på problemet? Burde ikke VIA finne en løsning etterhvert dersom dette er et kjent problem?

Jeg har nemlig samme problem:

Logitech DualOptical

Via-basert HK!

Lenke til kommentar

Normalt vil USB tilkobling gi høyere samplingsfrekvens enn PS/2 tilkoblingen. Problemet med det VIA chipsettet er at det virker som om USB bussen blir resatt innimellom. Skikkelig ukult.

Aner ikke om ny versjon av VIA drivere vil ha noen virkningen.

Lenke til kommentar

Ja - VIA 4-in-1 driver er installert. Har ikke sjekket om det har kommet nyere drivere. Det kan også være et BIOS problem - men ASUS har ikke kommet med nye BIOS versjon for dette kortet på lenge.

Fint om alle som har dette problemet fortelle hvilket hovedkort / mus de har.

Lenke til kommentar

-MSI K7T-266Pro V1.0

-Logitech Mouseman Dual Otical

Jeg har testet musen på PS2 koblingen i et par dager nå. Den faller ikke ut. Men den "glipper" oftere. Før hadde jeg ikke noen av disse problemene!

Når jeg sier den glipper, mener jeg at muse-pekeren glir fort fra en plass til en annnen. Dette er også irriterende i spill!

Lenke til kommentar

"Glipper" - begynner musematta di å bli slitt?

Hvis du har en slik musematte med teflontopp, stryk forsiktig over overflate ute ved kanten, deretter inne ved midten der musa beveges mest. Kjennes det blankpolert ut på midten, trenger du ny matte.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Quote:

Den 2002-03-23 08:05, GeCcO skrev:

ikke bruk musa i USB porten, musa skal/bør brukes i PS/2 porten på en stasjonær maskin, USB brukes i bærbare maskiner siden de ikke har PS/2

Tja, stemmer vel ikke helt det.... Fremtidens hovedkort kommer uten ps2 utganger og det er allerede kommet ett som setter standaren....Det kan du se her-----> http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...