Slitesegihåret Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 har eit K7N2G MS-6570 hovedkort og får ikkje starta win xp ifra cd`n eg får denne beskjeden : "no drive attached to the FastTrack controller, the BIOS is not installed" ka betyr dette??og ka må eg evt gjera for å fiksa detta??? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) trykk del knappen så du kommer inn i bios..Sett den til å boote fra cdrom først.. 2-3 valget i lista sikkert..eller let deg frem ps. for å redigere topic/ditt innlegg trykk på "rediger" knappen rett over innlegget ditt.. TaZ Endret 14. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Dette betyr at du ikke har noen disker satt opp på RAID kontrolleren på kortet ditt, og at den av den grunn ikke har installert RAID BIOSen. Hvis du vil fjerne denne feilmeldingen så må du gå inn i BIOS ved å trykke del under oppstarten, og under "integrated periphials" så slår du av "onboard RAID controller". Jeg har ikke hatt MSI på en stund, så det kan hende menyene ikke heter akkurat dette, men de heter sikkert noe lignende hvis ikke. -KJ Lenke til kommentar
Slitesegihåret Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 [quote name='taz' date='14/01/2004 : 05:27'] ps. for å redigere topic/ditt innlegg trykk på "rediger" knappen rett over innlegget ditt.. TaZ takker taz og jevel: denne RAID kontrolleren , er dette noe man behøver??? siden dette er ein feilmelding , så må vel det gå an å rette på den??? [/quote] takker taz og jevel: denne RAID kontrolleren , er dette noe man behøver??? siden dette er ein feilmelding , så må vel det gå an å rette på den??? Lenke til kommentar
Slitesegihåret Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 eg fant ut ka den raid controllern er, men får ikkje slått den av på nokken måte, men, eg får ikkje starte opp win xp, han finne cd-spelaren i bios, men han vil ikkje reagera på oppstart, har skifta ide-kabel, trudde kanskje det som gjorde det, men fanken ei...nokken som veit nokke meir eg kan gjera??? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Har du bruker manualen? vist ikke last den ned her http://download.msi.com.tw/support/mnu_exe...u/E6570v1.1.exe For å få til å boote fra cd,se side 63,der det står "1st boot Device" velger du CDROM og HDD-0 på neste..Da skal du være i box... #edit# Ser ikke ut som det går å skru av RAID controlleren på dette kortet..Ingen ting om det i manualen... TaZ Endret 14. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå