NULL Skrevet 26. juni 2023 Del Skrevet 26. juni 2023 2 hours ago, Everket said: Godt forslag! Jeg har nå prøvd med alle mulige kombinasjoner, kun stasjonær, kun tlf, kun laptop. Men det har lite betydning Det varte nok litt lenger når jeg kun brukte wifi på tlf, men det kan være tilfeldig, da jeg har i de beste tilfellene hatt nett i ca 30min, men som regel er det snakk om 2-3 før nettet går ned igjen. Får teste litt mer, men uansett har det vel ikke så mye i si, siden ruteren blir overbelastet på et eller annet vis og at det er lite jeg kan gjøre med det? Man vet jo ikke her om det er ruteren. Om jeg tolker situasjonen riktig, kan det jo like gjerne være antennen (som ikke bare er passiv antenne, men har 4G/5G-modem - hvis antennen har problemer, er det naturlig at wifi-ruteren vil ha problemer med DHCP). Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 26. juni 2023 Del Skrevet 26. juni 2023 Høres ut som at routeren er defekt og kneler ved moderat belastning. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. juni 2023 Del Skrevet 26. juni 2023 Det du får levert av leverandører er vanligvis helt greie trådløsroutere for gjennomsnittsbruk, men dette høres ut som noe feil. Det som er litt rart er at du ikke har fått fikset ting med det byttet Telia allerede har gjort. Er det noe spesielt i ditt miljø du kan mistenke som forårsaker dette ? Hvis ikke ville jeg spesielt gått igjennom å sjekket antenne/antennekabler for problemer. Ikke alltid så enkelt å sjekke godt uten spesialutstyr, men greit å sjekke at ting er god skrudd sammen. Opplever som regel at det er rimelig enkle ting som velter lasset. Om Telia ikke klarer å fikse dette hadde jeg bare gått for Telenor. De er kanskje litt dyrere, men de har greit utstyr og responsiv service etter min erfaring. Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 26. juni 2023 Del Skrevet 26. juni 2023 Prøvd å resette routeren tilbake til fabrikkinnstillinger? https://www.telia.no/kundeservice/internett/support-bredband/wifix/navn-og-passord/ Lenke til kommentar
Everket Skrevet 27. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) Jeg fikk så utrolig mange forskjellige tilbakemeldinger fra telia. Alt ifra vi klarer ikke lenger å levere stabilt nett i området ditt, finn ny levrandør, til prøve med gammel ruter, til en mast i området sliter, vi fikser den til i morgen. TIL TO MASTER SLITER I OMRÅDET TIL TRE!!!!!!!! Å gurimalla for et helvetes opplegg, de flyttet meg til en fjerde mast og nå funker det. Enn så lenge. Hvordan er det mulig at de ikke har oppdaget dette de 100 gangene jeg har vært på linja med support er ufattelig. Tusen takk for alle som gadd hjelpe Driten er borte igjen i dag. Kanskje de har problemer med den fjerde masten også... Endret 28. juni 2023 av Everket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå