Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Håndterer ikke livet. Hvilken "vice" er minst værst - alkohol, doping, snus, røyking?


Letterboxd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 339e6...f64

Ikke alkohol og dop i all fall. Heller ikke røyking. Jeg snuser, inntar svært mye sukker og har et dårlig kosthold. For tiden liker jeg bare pizza så jeg spiser bare pizza. Liker bare sjokolade også så spiser det også daglig. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg dør i morgen da. Har feks en klump i brystet som har vært der i kanskje ett år, gidder ikke gå til legen med det. Er sikkert bare helt ufarlig men jeg bryr meg ikke om det er farlig. Har kjent på generell sykdomsfølelse i et par år, men jeg gidder ikke bry meg, det har blitt normalt og er ikke noe jeg kan gjøre med som jeg gidder å gjøre. Behandler du kroppen dritt vil den sakte men sikkert ta livet av deg også. Men forstår ikke helt hva du er ute etter, for du sier du vil dø gammel av alderdom men takler ikke livet? Jeg takler ikke livet heller men alkohol og rusmidler bringer mer stress enn glede til livet (med mindre du er ruset 24/7 så klart men har du et ansvar som f.eks foreldre, egne barn, søsken, venner, jobb og lignende er det vanskelig å bare ruse seg ihjel sånn sett). 

Vil du leve: Bare ta vare på helsen din. Vil du leve men samtidig ikke bry deg om noe som helst: gjør som meg, Finn deg en hobby som ikke er sosial i det virkelige liv, over nettet går bra. For eksempel gaming. Jeg kan fortape meg i spill mange timer om dagen. Alt jeg tenker på er spill. Tenker jeg for mye på virkeligheten så blir jeg lei meg. For 10 år siden hadde jeg håp og drømmer, lyst til å gjøre så mye her i livet, men fant raskt ut at det jeg ville, ikke var for meg. Alle vil nok si at det er tåpelig av meg å kaste bort livet på dataspill og mat, men jeg bryr meg ikke, det er dette jeg lever for, hva annet skal jeg leve for? jeg bruker data men vurderer å kjøpe meg konsoll, blir sliten av å sitte foran datamaskinen i 8 timer i strekk. For å svare på tittelen din: snus er minst ille, alkohol er verst. denne rekkefølgen (verst til best): snus, røyk, doping, alkohol. Mitt råd: prøv å spill! :)  En hobby eller noe som gjør at kontakten med virkeligheten bare forsvinner fullstendig er veldig til hjelp. Dataspill har nok reddet livet mitt, hva nå en livet mitt er. Det er noe jeg gleder meg til hver dag :) 

 

Anonymous poster hash: 339e6...f64

Lenke til kommentar

Psykolog.

Legg om kostholdet. Lær å lage maten fra grunnen av. Da får du slått i hjel en del tid og maten smaker mye bedre.

Finne en altoppslukende hobby som er så tidskrevende at du glemmer deg selv.

 

Den størst gleden du kan ha

det er å gjøre andre glad

og vil du gjerne lykken nå

så først deg selv du glemme må.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (13 timer siden):

Håndterer ikke livet og vil gjøre noe som kan presse ned hjernen og tankene til jeg dør av gammel alder.

Psykiske problemer som er greia ? prøvd psykiatri ? Medisin ? 

personlig så har jeg  trua på hallusinogener som behandling, men jeg kan ikke akkurat anbefale det til andre da det tross alt er et rusmiddel og ikke "lovlig" behandling, men kanskje du har lyst til å forske litt på det selv. Jeg ville heller prøvd noe radikalt enn å bare råtne.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (16 minutter siden):

Psykiske problemer som er greia ? prøvd psykiatri ? Medisin ? 

personlig så har jeg  trua på hallusinogener som behandling, men jeg kan ikke akkurat anbefale det til andre da det tross alt er et rusmiddel og ikke "lovlig" behandling, men kanskje du har lyst til å forske litt på det selv. Jeg ville heller prøvd noe radikalt enn å bare råtne.   

Off-topic siden vi ikke vet noe om trådstarters utfordringer og han har heller ikke sagt at han har psykiske problemer, men det har så vidt jeg vet vært utført eksperimentell behandling i Norge med den type medisin du sikter til under tilsyn av profesjonelt helsepersonell og med gode resultat.

Lenke til kommentar

Det første jeg tenker når noen sier de ikke håndterer livet er jo at man føler at man ikke har nådd opp til de forventningene man føler livet - og da kanskje A4-livet - gir og at man kanskje ikke føler man passer helt inn. 

Jeg ser ikke noe galt i å vie livet sitt til å spille dataspill om det er det man virkelig vil. Og mange gjør jo dette. Men som en ren virkelighetsflukt tenker jeg dette ikke er positivt, men hvem er jeg til å dømme andre.

Budskapet mitt er i hvert fall at det er greit og til og med beundringsverdig å være annerledes og å tørre å gå mot strømmen og gjøre noe helt annet enn hva man tror forventes. A4-livet (uten at det er noe negativt ved det) er slett ikke for alle. 

Lenke til kommentar
Gjest 20817...59a
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

Det første jeg tenker når noen sier de ikke håndterer livet er jo at man føler at man ikke har nådd opp til de forventningene man føler livet - og da kanskje A4-livet - gir og at man kanskje ikke føler man passer helt inn. 

Jeg ser ikke noe galt i å vie livet sitt til å spille dataspill om det er det man virkelig vil. Og mange gjør jo dette. Men som en ren virkelighetsflukt tenker jeg dette ikke er positivt, men hvem er jeg til å dømme andre.

Budskapet mitt er i hvert fall at det er greit og til og med beundringsverdig å være annerledes og å tørre å gå mot strømmen og gjøre noe helt annet enn hva man tror forventes. A4-livet (uten at det er noe negativt ved det) er slett ikke for alle. 

Det er jo ikke noe problem å ha en virkelighetsflukt. Det gjør livet bedre. Det er så rart hvordan andre folk som har livet på stell og som mestrer livet dømmer oss som ikke har det. Hva så om vi ikke vil forholde oss til virkeligheten, har det noe å si for dere? Nei ikke i det hele tatt. Sannheten er at dere sannsynligvis ikke vil ha oss der helelr, eller blir brydd av tilstedeværelsen og ser på oss som svake, mindreveridge. 

Noen av oss vil bare ikke. Vi er ferdige og orker ikke mer. Alternativet er verre, å bare avslutte alt, så da ser jeg ikke problemet med å bare kose seg med hva nå enn man bruker som virkelighetsflukt til et eller annet tar livet av en

Anonymous poster hash: 20817...59a

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...